Hej Amino'er Jeg er kommet i den uheldige situation at en af mine kunder ikke vil betale. Har send påmindelser, mails og han har også lovet at betale og sendt screen dumps fra hans netbank, dog uden der kom penge. Og nu svare han ikke tilbage længere. Det drejer sig om en side, hvor hans brugere kunne tilmelde sige en mail liste. Siden var hostet på min server, og hans lavede så en redirect. Han har så fået 100+ tilmeldinger. Han har så nu fjernet hans redirect og sat den til en facebook gruppe i stedet for. Hvad er mine chancer for at få pengene? Det er et lille beløb <2000 ,- og egentlig betyder beløbet ikke så meget.. Faktisk hvis der var et firma der vil indrive dem, kan de få det hele, blot for at han skal lære ikke at STJÆLE... |
Jeg havde for et lille års tid siden samme problem og der var en herinde der hjalp mig med en tekst jeg kunne skrive til ham, det hjalp (hvis det ikke hjalp, kunne jeg jo samtidig bruge denne advokat til at indrive gælden. Så det endte godt.
Teksten lyder følgende:
Vedr.: Mit tilgodehavende i henhold til faktura nr xxxxx (vedlagt i kopi) Hermed skal jeg bringe mit tilgodehavende i henhold til faktura nr xxxxx (vedlagt i kopi) i erindring.
Fakturaen er nu overforfalden, og jeg skal hermed erindre om Deres indbetaling. Mit tilgodehavende kan derfor i dag opgøres til (Hovedstol dvs. fakturakravet inkl. moms) kr. x.xxx,00 med tillæg
af rykkergebyr i hht. Renteloven, kr. 100,00, eller i alt til betaling NU kr. x.xxx,00.), se nedenstående skema:
Grundlag:
Fakturanummer: xxxx (Kopi vedlagt)
Forfaldsdato/Opgørelse
Forfaldsdato xx.xx.2010
Med tillæg af rykkergebyr
OBS: Vær opmærksom på, at såfremt De ikke betaler, og sagen fortsætter hos vores advokat Jacob Tøjner, SANKT PETRI ADVOKATER, KØBENHAVN, og der tillægges yderligere inkassoomkostninger
I alt - at betale NU
Beløb til betaling (Kr.)
x.xxx,00 + 100,00
x.xxx,00
De skal nu indbetale beløbet kr. x.xxx,00 senest 10 dage fra dato. Betaler De ikke, fortsætter sagen som inkassosag uden yderligere varsel ved vores inkassoadvokat, advokat Jacob Tøjner, SANKT PETRI ADVOKATER, Nørregade 45, 1165 København K. Da dette sker uden yderligere varsel, modtager De ved manglende rettidig betaling næste rykker med inkassoomkostninger tillagt fra advokat Jacob Tøjner. Dette vil således påføre Dem yderligere
omkostninger. Såfremt De allerede har gennemført Deres indbetaling ved modtagelsen af denne rykker, beder vi Dem se bort herfra.
Beløbet bedes indbetalt på følgende konto:
Bank navn
Reg nr. xxxx
Konto nr. xxxxxxxx
Mvh
Firma afsender