Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårlig betaler

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino'er

Jeg er kommet i den uheldige situation at en af mine kunder ikke vil betale.

Har send påmindelser, mails og han har også lovet at betale og sendt screen dumps fra hans netbank, dog uden der kom penge.

Og nu svare han ikke tilbage længere.

Det drejer sig om en side, hvor hans brugere kunne tilmelde sige en mail liste.

Siden var hostet på min server, og hans lavede så en redirect.

Han har så fået 100+ tilmeldinger.

Han har så nu fjernet hans redirect og sat den til en facebook gruppe i stedet for.

Hvad er mine chancer for at få pengene?

Det er et lille beløb <2000 ,- og egentlig betyder beløbet ikke så meget..

Faktisk hvis der var et firma der vil indrive dem, kan de få det hele, blot for at han skal lære ikke at STJÆLE...

Angry

De bedste hilsner
Jesper Thorup

Fra Holeby
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 21:09

Jeg havde for et lille års tid siden samme problem og der var en herinde der hjalp mig med en tekst jeg kunne skrive til ham, det hjalp (hvis det ikke hjalp, kunne jeg jo samtidig bruge denne advokat til at indrive gælden. Så det endte godt.

Teksten lyder følgende:

Vedr.: Mit tilgodehavende i henhold til faktura nr xxxxx (vedlagt i kopi) Hermed skal jeg bringe mit tilgodehavende i henhold til faktura nr xxxxx (vedlagt i kopi) i erindring.

Fakturaen er nu overforfalden, og jeg skal hermed erindre om Deres indbetaling. Mit tilgodehavende kan derfor i dag opgøres til (Hovedstol dvs. fakturakravet inkl. moms) kr. x.xxx,00 med tillæg

af rykkergebyr i hht. Renteloven, kr. 100,00, eller i alt til betaling NU kr. x.xxx,00.), se nedenstående skema:

Grundlag:

Fakturanummer: xxxx (Kopi vedlagt)

Forfaldsdato/Opgørelse

Forfaldsdato xx.xx.2010

Med tillæg af rykkergebyr

OBS: Vær opmærksom på, at såfremt De ikke betaler, og sagen fortsætter hos vores advokat Jacob Tøjner, SANKT PETRI ADVOKATER, KØBENHAVN, og der tillægges yderligere inkassoomkostninger

I alt - at betale NU

Beløb til betaling (Kr.)

x.xxx,00 + 100,00

x.xxx,00

De skal nu indbetale beløbet kr. x.xxx,00 senest 10 dage fra dato. Betaler De ikke, fortsætter sagen som inkassosag uden yderligere varsel ved vores inkassoadvokat, advokat Jacob Tøjner, SANKT PETRI ADVOKATER, Nørregade 45, 1165 København K. Da dette sker uden yderligere varsel, modtager De ved manglende rettidig betaling næste rykker med inkassoomkostninger tillagt fra advokat Jacob Tøjner. Dette vil således påføre Dem yderligere

omkostninger. Såfremt De allerede har gennemført Deres indbetaling ved modtagelsen af denne rykker, beder vi Dem se bort herfra.

Beløbet bedes indbetalt på følgende konto:

Bank navn

Reg nr. xxxx 
Konto nr. xxxxxxxx

Mvh

Firma afsender

Håber du kan bruge det til noget :)

Fra Holeby
Tilmeldt 6. Oct 09
Skrevet kl. 21:10

Du skal jo nok lige først snakke med advokaten Jacob Tøjner om det er ok, men det er jeg sikker på det er. Han er selv en flink Amino gut :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:26

Peter:

Du skal jo nok lige først snakke med advokaten Jacob Tøjner om det er ok, men det er jeg sikker på det er. Han er selv en flink Amino gut :)

Teksten kommer fra AMINO's næstmeste blog indlæg

http://www.amino.dk/blogs/toejner/archive/2008/09/26/s-229-dan-f-229-r-du-kradset-dine-penge-ind.aspx

Bemærk at Jacob skriver:

"DU ER IKKE FORPLIGTET TIL AT SKRIVE MIT NAVN PÅ RYKKERSKRIVELSEN, MEN PÅ DEN ANDEN SIDE, HVIS DU SENERE VIL ANVENDE MIG SOM INKASSOADVOKAT, KAN DU SELVFØLGELIG ANVENDE MIT NAVN, HVOREFTER DU VED MANGLENDE BETALING, KAN SENDE SAGEN TIL MIG... FÅR ANGIVELSEN AF MIT NAVN DERIMOD DEN POSITIVE EFFEKT, AT FOLK BETALER STRAKS, JAMMEN SÅ ER DET KUN POSITIVT... så kunne du skylde mig en flaske vin :-)"

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:32

Henrik Krogh:
så kunne du skylde mig en flaske vin :-)

Er det ikke ham der lige har bestilt et stort lagerrum til alle de vin han har fået?

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Holeby
Tilmeldt 6. Oct 09
Skrevet kl. 21:51

Henrik Krogh:

Peter:

Teksten kommer fra AMINO's næstmeste blog indlæg

http://www.amino.dk/blogs/toejner/archive/2008/09/26/s-229-dan-f-229-r-du-kradset-dine-penge-ind.aspx

Bemærk at Jacob skriver:

"DU ER IKKE FORPLIGTET TIL AT SKRIVE MIT NAVN PÅ RYKKERSKRIVELSEN, MEN PÅ DEN ANDEN SIDE, HVIS DU SENERE VIL ANVENDE MIG SOM INKASSOADVOKAT, KAN DU SELVFØLGELIG ANVENDE MIT NAVN, HVOREFTER DU VED MANGLENDE BETALING, KAN SENDE SAGEN TIL MIG... FÅR ANGIVELSEN AF MIT NAVN DERIMOD DEN POSITIVE EFFEKT, AT FOLK BETALER STRAKS, JAMMEN SÅ ER DET KUN POSITIVT... så kunne du skylde mig en flaske vin :-)"

Hej og tak

At det er det næst mest læste blog på Amino er da lidt skræmmende, for så fortæller det at der er mange derude der af en eller anden grund ikke betaler til tiden. Men jeg har nu kun været uheldig en gang.

Fortsat god aften

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:01

Peter:
At det er det næst mest læste blog på Amino er da lidt skræmmende, for så fortæller det at der er mange derude der af en eller anden grund ikke betaler til tiden

Det er faktisk meget moderne. Og det er faktisk det som der er mest skræmmende.

Og kan sige dig, at selv store velrenomere firma'er ikke betaler til tiden, men gerne skal have en rykker eller to før at de betaler.

/Kenneth

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:43

jeg er af den opfattelse at mange webdesigner starter uden en kontrakt og alt aftales med en mundtlig aftale og lidt over skype og msn og der loves , det ene og andet og til sidst ved man ikke hvad man får , med det er lovet både f.eks. en maksimal pris og pris per stk.

f..eks.. lige vis der loves der laves 100 standard blog slutpris loves den ikke over stiger 10.000 – 15.000 kr. og per blogs er pris 500 kr. sådan aftaler kan man nogle gange lave over skype da det er mere chat , og til sidste ved man ikke hvad , man får så lad være at lave aftaler over chat eller kun en mundtlige aftale

lave en grundig kontrakt i begge skriver under på , hvor alt gennemgås med tidsfrister og en lang kravliste mv.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 23:48

Kenneth:

Peter:
At det er det næst mest læste blog på Amino er da lidt skræmmende, for så fortæller det at der er mange derude der af en eller anden grund ikke betaler til tiden

Det er faktisk meget moderne. Og det er faktisk det som der er mest skræmmende.

Og kan sige dig, at selv store velrenomere firma'er ikke betaler til tiden, men gerne skal have en rykker eller to før at de betaler.

/Kenneth

Desværre er det meget få kunder, der betaler til tiden. En sjælden gang oplever jeg en kunde, der betaler næsten samme dag, som vedkommende modtager fakturaen, men de fleste betaler senere end sidste betalingsdato. Stolthed er tilsyneladende ikke det, der plager danske erhvervsdrivende allermest.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 4. Oct 09
Indlæg ialt: 222
Skrevet kl. 23:53

Evt. nogle der har en formel til hvordan man regner renter ud, hvis kunden ikke har betalt i ca. 5 mdr.

Og hvad man kan kræve i rente procent?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)