Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Synd for butiksejere på Nørrebro

Side 7 ud af 7 (62 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvor er der stor forskel på mennesker og deres holdninger og opdragelse i dette land. Jeg siger ikke, alle skal være ens, men hvis vi skal kunne leve sammen i fred og fordragelighed (?), er visse regler nødt til at blive overholdt. Og de fleste mennesker har nu engang også en vis portion retfærdighedssans, selvom retfærdighed i praksis nærmest aldrig fungerer. Hvad er egentlig retfærdigt?

Små børn synes, det er uretfærdigt, hvis andre tager deres kage fra dem - som man bliver ældre, lærer man (forhåbentlig), at livet består af så langt flere elementer end den kage, man ikke måtte få som barn. Og at man på et eller andet plan må gøre sig fortjent til kagen. (For der er andre, der har arbejdet for at kunne købe eller lave kagen).

Min mening er, at nogle har det problem, at de mener, de har ret til noget, som andre har måttet arbeje hårdt for at få adgang til - i retfærdighedens gyldne tegn. "Hvis de må, må vi også". De har aldrig skullet kæmpe og arbejde for en ting, men på et eller andet plan haft et ofte trist og svært liv, som har medført, de har fået for meget for let (og hvad er så for meget?). De er blevet forvænte. Og så mener de, det liv skal føres videre i alle andre henseender. Men sådan fungerer livet jo ikke.

Man må kæmpe for det gode liv - og for sin familie og sine kære. Intet kommer af sig selv, og dem, der tror det, vil få det svært. Sværere end os andre, der er indstillet på, at der skal arbejdes for tingene.

Jeg føler med dem, der bor på Nørrebro. Jeg føler med de børn, der må leve op i en sådan virkelighed - de bliver ofte "voksne" alt for tidligt. Og jeg føler også med de unge, der har så lidt i deres liv, at de mener, de har ret til at træde på og ødelægge for andre - uden mening. "Når nogle ødelægger noget for os, må vi bare ødelægge for andre". Hvad er det for en syg mentalitet?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Om det er retfærdigt eller ej, at de unge skal forlade det hus, de fik en midlertidig brugsret over eller ej, er egentlig ganske ligegyldigt i denne sammenhæng. Ved at storme Faderhusets lokaler i Rødovre for et par uger siden og ved handlingerne lørdag overskred de unge individer en grænse - nemlig grænsen mellem kriminelle og egentlige terrorister. Terrorister plæderer for deres sag ved vold og frygt og uden nogen hensyn til uskyldige - og det er præcist, hvad eksistenserne fra Ungdomshuset gør.

Der er IKKE plads til den slags gerninger i et retssamfund - uanset hvor uretfærdigt behandlet, de måtte føle sig. De har - qva et 100% bevidst valg - stillet sig uden for dialog og uden for det krav på respekt, som alle almindelige og lovlydige borgere har. Vold er skidt - uanset om den udøves af samfundet eller af terrorister. Men alternativet er, at vi som samfund accepterer og billiger deres hærværk og vandalisme ved at sætte os i rundkreds med dem. At gøre dette - eller opfordre til det - vidner om en helt ekstrem grad af virkelighedsfjern opfattelse af verden. Eller om en dagsorden om et anarkistisk samfund hvor den, der er mest voldelig, også er den, der har ret. Hvis vi ikke slår meget hårdt ned nu, viser vi dette lands anarkister og terrorister, at hvis blot de er brutale nok, vinder de.

I den ultimative situation er det det lovlige, demokratiske og flertalsbaserede samfund, der har den brutale ret - det må ALDRIG blive en minoritet. Så ja - jeg støtter utvetydigt den hårdest tænkelige linje. Også selvom jeg ved, at det kan blive et langt træk. Alternativet er ganske enkelt FOR rædselsfuldt at tænke på.
Side 7 ud af 7 (62 indlæg)