Hej Aminoer! Jeg har brug for jeres råd... Vi er et lille firma der sælger produkter (vores eget mærkevare) til private forbrugere, dels online og dels via forhandlere. Vi er Danmarks førende leverandør af indenfor vores niche. Vi har kun én væsentlig konkurrent som sælger noget billigere, men også ringere produkter. Vi er klar over at vi må igang med at hverve nye forhandlere. Vi har nu 30 men vil gerne have 100-200. Vores hovedkonkurrent har også 30 forhandlere. En gang imellem støder vi ind i en forhandler, som allerede sælger konkurrentens produkter. Spørgsmålet er om vi skal rekruttere konkurrentens forhandler nu, eller vente til vi har rekrutteret de øvrige forhandlere (for ikke at vække vores konkurrent). Eller skal vi ligefrem gå til frontalt angreb på konkurrenten fra første færd? Med venlig hilsen, Rasmus Andersen |
Hej Rasmus.
DU skal følge DIN plan, og lade konkurrenter følge deres egen.
Hvis du lader dig diktere af konkurrenternes "mangler", ender du selv i den samme grøft.
Få din plan ned på papir (forretningsplan), og kom ud over stepperne. Når konkurrenten "vågner" er det ham der er bagud
Held og lykke med forretningen.
Mvh.
Ditbrugtmarked