Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor hurtigt kan du lave en portal?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jul 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er interesseret i at vide hvor hurtigt du kan lave en fuld funktionel portal.
Dette er ikke søgning efter et tilbud, så tilbudsgivere, ingen tilbud tak.

Det er mere for at høre hvor hurtigt i kan stable en portal på benene fra Ide, til virkelighed  hvor der er en eller anden form for måde at tjene penge på.
Hvad gør du / i for at få det hurtigst udover steppen? 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:20

Jeg tror jeg taler på vegne af de fleste folk der arbejder med udvikling til nettet.. Det er sådan cirka umuligt at give dig et estimat på hvor lang tid det tager uden at du har givet os nogle forudsætninger.

Hvor gennemarbejdet og planlagt er dit projekt når du kommer til en udvikler med det? - Er det nogle kragetæer på bagsiden af en McD kvittering er det nok ikke noget der er færdigt "i morgen".

Hvis alt er planlagt til mindste detalje, al grafik lavet, al tekst skrevet osv.. så kan det ofte gå ret hurtigt.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Stenløse
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 449
Fra  VATO - Programmering & Design Skrevet kl. 20:27

Jeg tror, at hvis personen som skal have bygget en portal har planlagt og gjort så meget klar som han/hun kan (som Anders også siger), så tror jeg man ville kunne lave det på en halv til en hel måned ca :)

Kommer også an på om man har de forskellige elementer lavet i forvejen fra andre projekter osv, så der er mange parametre :)

Tilmeldt 27. Jul 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 23:04

Sorry folkens. Jeg gjorde mig ikke klar nok tror jeg.

Det drejer sig om egne projekter. Ikke hvis en kunde vil have lavet noget.

Hvor lang tid går der for DIG før du får en ide til et website / portal til at der er noget funktionelt online og hvordan foregår processen. 

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 23:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er umuligt at skære over en kam.
Der er simpelthen så mange parametre som spiller ind.

Med vores fotokritik portal PhotoShowOff gik der en måned fra idé til lancering ca. 20 timer om ugen.
Ved lancering var det er clean system med brugeroprettelse, forum, kategorisystem til fotos og selve fotoupload delen.

Herefter brugte jeg en testperiode til at finpudse systemet over en måneds tid.
Siden da er der naturligvis ændret nogle uhensigtsmæssigheder og tilføjet lidt funktionalitet.

Men som sagt, det afhænger virkelig af projektets art og, hvor hurtigt man kan træffe redikale beslutninger til funktionalitet m.v.

Fra Vesterbro
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 282
Fra  Heavyrope Skrevet kl. 08:41

Hej Asyndreas 
Jeg følger lige med i din tråd, da jeg gerne vil vide det samme.

Tillad mig at stille et tillægsspørgsmål. (må man i grunden det herinde??)

#Mtrolle - byggede i så alt fra bunden?
Jeg tænker på om de forskellige CMS systemer, som eks. Joomla ikke kan bruges. Er der en grund til man ikke skulle bruge dem? Eller er det for svært at tilpasse dem med evt. tillægsmoduler og funktioner man måtte skulle bruge?

Hilsen Flemming

For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!

Fra Virum
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 09:51

Jeg er igang med et ret stort projekt (en ebogshandel) kaldet Litrio, det har ind til videre taget mig lidt under et halvt år at programmere, uden nogen plan, og meget on/off programmering. Lige for tiden er den stillestående fordi jeg skal have en aftale i hus og nogle tekster før jeg kan fortsætte ;)

Agent:
Jeg tænker på om de forskellige CMS systemer, som eks. Joomla ikke kan bruges. Er der en grund til man ikke skulle bruge dem? Eller er det for svært at tilpasse dem med evt. tillægsmoduler og funktioner man måtte skulle bruge?

Jeg bygger normalt alt helt fra bunden, hader at være afhængig af et CMS system. Nu skal det også siges at jeg ikke gør mig så meget i CMS systemer, og kun har arbejdet med Drupal en gang, og noget phpfusion(tror nok det hed). Men generelt har man meget mere frihed når man laver tingene selv fra bunden, dog skal man være sikker på at sikkerheden er i top ;-)

Som den kære Martin Thorborg også nævner på et tidspunkt, så er et system lavet fra scratch meget mere skalerbart, og nemmere at forbedre hist og her end et CMS system er, så hvis det skal gøres rigtigt, så skal det hele laves fra bunden ;-) (ret sikker på det er noget i den stil han siger, så du må ikke hænge mig op på det)

Dbh. Kristoffer

Mvh. Kristoffer Dorph Olesen
Litrio - Danmarks nye ebogshandel

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 13:27
Agent:

Vi bygger altid alt fra bunden. Det eneste fremmede kode vi bruger er jQuery og jQuery plugins.

Sammenlignet med den tid vi ville skulle bruge på at sætte os ind i fremmed kode for at kunne tilpasse, så kan det ikke betale sig for os at bygge på fremmed kode.

Derudover opnår vi den fordel, at vi kan gøre systemerne langt mere effektive fordi koden kun gør det den skal og intet andet.

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 14:44

Asyndreas:

Jeg er interesseret i at vide hvor hurtigt du kan lave en fuld funktionel portal.
Dette er ikke søgning efter et tilbud, så tilbudsgivere, ingen tilbud tak.

Det er mere for at høre hvor hurtigt i kan stable en portal på benene fra Ide, til virkelighed  hvor der er en eller anden form for måde at tjene penge på.
Hvad gør du / i for at få det hurtigst udover steppen? 

Hvor lang tid tager det at bygge et hus/en portal og hvad koster det?

Det er jo umuligt at svare på uden en kravspek.

Du kan bygge en web portal  med Worpress og et gratis tema for kr. 0,- og det taget vel 30 min at sætte op. Du kan også bruge et år og betale 5-10 udvikler og designer konsulenter mv. Og så kommer du nok til at betale en lille million pr mand.

Mit råd er til alle der skal starte et projekt op. Brug så lidt tid på design og kodening som muligt. Find et open source projekt der kan bare 50% af det du ønsker. Og start med det.

Få du brugere og begynder at tjene penge, så kast nogle penge efter projektet.

Og jeg er endda selv en af de der konsulenter :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)