Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan en alm lejlighed bruges som kontor?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære venner

Jeg vi blot høre om nogen måske ved lidt om lokaler og lovgivning på dette område. Mit spørgsmål går på om det er muligt at bo med sit firma (mens man selv bor et andet sted) i en almindelig lejlighed og så have fradragsret for den fulde husleje?  ....det kunne f.eks være en af de mange nybyggede lejligheder i kbh som står tomme og som ikke har bopælspligt.

Hilsen

AJ

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 01:33

Hej AJ

Det du spørger om er om din virksomhed på leje en alm. bolig og anvende denne bolig som kontor idet det kan godtgøres at du har bopæl på en anden adresse?

Hej fra Søren

Tilmeldt 7. Apr 07
Skrevet kl. 01:36

ja, korrekt  ...og dermed have fradrag for udgiften som jo rets beset er en udgift i virksomheden

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 01:45

Hvis du kan få lov af udlejer og måske også kommunen(er ikke sikker på de pr. automatik siger ok jf. lokalplaner) og at du kan vise at du har en udgifter til din private bolig i form af husleje m.v. så kan jeg ikke se nogle problemer.

Men jeg er faktisk i tvivl, for SKAT vil jo helt sikker se på om du kan anvende lejemålet som privat bolig og her vil der nok ske en vægtning af dine private huslejeomkostninger mod dit erhvervslejemål i en bolig som også kan anvendes privat. Under alle omstændigheder skal du nok regne med at SKAT vil granske dit regnskab nøje.

Men som sagt så har jeg ikke mødt lige den her konstellations før - har set kapitalselskaber leje private boliger til deres direktører. Men der kan vel ikke ske noget ved at spørge SKAT evt. med et bindende ligningssvar og så lige et ring til kommunen.

Hm måske kommer der en skatteekspert forbi tråden...

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 7. Apr 07
Skrevet kl. 01:51

Hej Søren

det er også en lidt spøjs konstellation. Ideen opstod fordi jeg har set mange af disse lejligheder stå tomme og mange af dem passer egneligt fint til mit behov. Derimod synes mange erhvervslejemål "lugter" lidt for meget af el-paneler, linoleumsgulve og og kassettelofter. 

Som du selv er inde på er der jo mange firmaer der har lejligheder som bruges til rejsemontører, sælgere og eller direktører som får dem stillet til rådighed. Jeg operere dog ikke i selvskabsform og har ikke midlerne til at købe en sådan lejlighed.

Hilsen
AJ 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)