Kære amino'er Jeg blev i april momsregistreret med mit enkeltmandsfirma Zyberchief.com sideløbende med mit studie til Business Development Engineer, og til næste semester skal jeg skrive en forretningsplan for mit foretagende. I må meget gerne besøge Zyberchief.com og se, hvad jeg i dag tilbyder. Hvis I har kommentarer til selve virksomheden eller min hjemmeside, så skriv lige en privat besked, så vi ikke fylder tråden for meget.
Nåh, men her kommer så mine grubler. En opgaveudbyder skrev så sent som i søndags følgende i et jobopslag: "Vi vil gerne have hjemmesiden lagt over i Joomla, og vi søger en person, der kan lave et unikt, overskueligt og brugervenligt design til os". set HER! Men hvad søren betyder "unikt"!? Jeg ser virkelig tit, at folk skriver, de vil have et unikt design, men hvor er det dog et vidt begreb. Jeg arbejder selv meget med Joomla!, og har indtil videre arbejdet med de templates, som folk lægger frit tilgængeligt på nettet, og lur mig, om Hr. og Fru. Hansen nogen sinde ser en anden hjemmeside med netop de templates, jeg har brugt.. Men når alt kommer til alt, så er jeg begyndt at føle et behov for at tilpasse nogle templates, så de passer bedre til mine konkrete projekter, og dertil har jeg leget lidt med programmet Artisteer. Synes det fungerer kanon godt, og selvom en garvet webmaster måske godt kan se, forskellige hjemmesider bygget med dette program har visse fællestræk, så synes jeg virkelig, det giver mulighed for at skabe noget unikt MEGET MEGET hurtigt!
Men hvad siger I? Skal man kode og tegne alting fra bunden af, for at man kan kalde et design og et website for unik?
|
Det er da simpelt.
Unikt = Noget ingen andre har, og som skiller sig ud.
Dvs så vil vedkommende ikke have en eller anden template fundet på nettet.