Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad betyder det, når kunderne søger noget unikt?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 116
Fra  Zyberchief.com Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære amino'er

Jeg blev i april momsregistreret med mit enkeltmandsfirma Zyberchief.com sideløbende med mit studie til Business Development Engineer, og til næste semester skal jeg skrive en forretningsplan for mit foretagende. I må meget gerne besøge Zyberchief.com og se, hvad jeg i dag tilbyder. Hvis I har kommentarer til selve virksomheden eller min hjemmeside, så skriv lige en privat besked, så vi ikke fylder tråden for meget.

Nåh, men her kommer så mine grubler. En opgaveudbyder skrev så sent som i søndags følgende i et jobopslag:

"Vi vil gerne have hjemmesiden lagt over i Joomla, og vi søger en person, der kan lave et unikt, overskueligt og brugervenligt design til os". set HER!

Men hvad søren betyder "unikt"!?  Jeg ser virkelig tit, at folk skriver, de vil have et unikt design, men hvor er det dog et vidt begreb. Jeg arbejder selv meget med Joomla!, og har indtil videre arbejdet med de templates, som folk lægger frit tilgængeligt på nettet, og lur mig, om Hr. og Fru. Hansen nogen sinde ser en anden hjemmeside med netop de templates, jeg har brugt..

Men når alt kommer til alt, så er jeg begyndt at føle et behov for at tilpasse nogle templates, så de passer bedre til mine konkrete projekter, og dertil har jeg leget lidt med programmet Artisteer. Synes det fungerer kanon godt, og selvom en garvet webmaster måske godt kan se, forskellige hjemmesider bygget med dette program har visse fællestræk, så synes jeg virkelig, det giver mulighed for at skabe noget unikt MEGET MEGET hurtigt!

Men hvad siger I?

Skal man kode og tegne alting fra bunden af, for at man kan kalde et design og et website for unik? 

Web- og appudvikling i Aarhus og KBH.

Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:33

Det er da simpelt.

Unikt = Noget ingen andre har, og som skiller sig ud.

Dvs så vil vedkommende ikke have en eller anden template fundet på nettet.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:38

Hey, Ja det er et lidt vidt begreb, men du kan som udgangspunkt sige at har du kopieret noget fra et template, er det ikke længere unikt, har du brugt et template er det heller ikke unikt.

Jeg ser det lidt sådan at unikt betyder reelt set at det ikke er set før :) men det kan nok ikke lade sig gøre hvad angår funktioner når man bruger systemer som Joomla osv. Da man med sikkerhed ved at andre også bruger Joomla :) så skla man i hvertfald igang med at programmerer :)

Jeg tror når en kunde siger unikt, mener de designet, ikke det programmerede. og det burde kunne lade sig gøre at lave noget unikt der, uanset om der er tale om et open source system eller et commercielt system. der er bare mange som vælger den nemme vej.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København, Århus
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 16:59

Godt spørgsmål. Alle de millioner af brugere der har en iPhone, er vel også af den overbevisning at de har en unique telefon?? ;-)

IDEMINISTERIET - IDEKONSULTATIONER - COACHING - INNOVATIONSFORLØB - KURSER

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 17:04

Vilhelm Kruse:
Alle de millioner af brugere der har en iPhone, er vel også af den overbevisning at de har en unique telefon?? ;-)

Nej.... De er af den overbevisning de har en eksklusiv telefon.... Der er en markant forskel ;)

Ang. det at kunderne efterspørger noget unikt... Det der menes er jo at de vil have noget ordentligt - I den forbindelse behøver produktet naturligvis ikke være unikt i alle leder og kanter.... Det skal bare være i orden.... Hvilket naturligvis også dækker over en vis grad af "unikhed" eller mulighed for at skille sig ud fra mængden.

Men det at det er unikt er jo ikke en kvalitet i sig selv.... Hvis det f.eks. er så forfærdeligt ringe, at det er det unikke... ja så batter det jo ikke rigtigt ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 17:08

Unikt i den sammenhæng betyder helt sikkert et design lavet til formålet og ikke et (tilpasset) standard template.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)