Inde på hjemmesiden www.tradekey.com har jeg søgt efter en leverandør af PS3. jeg har fundet en jeg synes ser god og pålidelig ud. Jeg har fået lov at bestille 5 til at starte med, selvom minimums oderen var 10 stk.
Han har givet mig en pirs på : 495 USD som jeg synes lyder meget rimeligt. men hvordan ved jeg om jeg kan stole på ham og deres firma kan jeg tjekke det nogen steder?
Jeg kan se at han er silver member og har fået 10 point.
Fortæl dem at du har en samarbejdspartner/agent/whatever i Kina, og at du gerne vil arrangere et møde, hvor agenten kan komme og se produkterne, før du bestiller... Hvis de ikke har noget problem med det, er det jo et tegn på at de er troværdige - og så kan du jo altid finde på en undskyldning for at aflyse mødet igen..
Det de sælger er vare der kun kan købes hos SONY, APPLE osv. og de fimaer giver ikke licenser ud til andre.
Det er helt klart kopivare der tilbydes, det vil sige at hvis du er heldig og få dem gennem tolden så står du med produkter du ikke kan få serviceret og den (de) Danske agenter på nakken
Et veletableret firma med en "hotmail" adresse..... hmmm den lugter allerede.
Firmaet ligger in Guangzhou (Kanton) som er en meget stor by og tro mig de kan hurtigt forsvinde.
Hvis du vil gå videre så bed om licens dokumentation, samt alle produkt godkendelser og certifikater. Skulle du få dem så er det nok vær at få dem checket.
Pas på det kan være meget dyrt det du er igang med
Jeg vil helt klart medgive mine meddabbatører, hold nallerne væk fra kopivarer, det er dømt til at gå galt.
men når du nu finder et reelt produkt, så er det efter min mening en god måde at gennemføre en handel pr. Remburs, dvs. sælger får føst sine penge når denne kan dokumenter at de rigtige varer er under forsendelse overfor de lokale myndigheder.
en Remburs koster selvfølgelig (spørg din bank) men du risikerer ikke at miste hele din betaling.