Jeg står i mine overvejelser at starte en hjemmeside med noget affiliate marketing. Det kunne evt. være omkring det nye 4g internet, mobilt internet, playstation 4 samt den nye iphone 4. Men vil dette kunne sig lade gøre at starte op, og hvordan skal man tage kontakt til de firmaer man gerne have lidt provision af?
Jeg søger mere eller mindre en guide til hvordan man får sådan noget op at kører. Min hensigt er ikke at gå ud og lave noget helt enorm, da jeg ikke har de rette kompetencer til dette indenfor kodning.
Foruden kunne jeg godt tænke mig at blive selvstændig og starte noget på egenhånd, eller med en samarbejdspartner, jeg har kompetencer indenfor regnskab, økonomi og har ikke ti tommelfingre :) Nogen som har idéer til hvad man kunne starte, er villig til at ligge mange timer i det uden at få noget til gengæld, eller nogen der mangler en til at starte noget med?
Men vil dette kunne sig lade gøre at starte op, og hvordan skal man tage kontakt til de firmaer man gerne have lidt provision af?
jeg vil anbefale dig at tilmelde dig nogle af de mange affiliate netværk, som har taget kontakten til firmaerne for dig. Jeg kan klart anbefale Euroads.
Hvis du skal igang med iPhone 4, så skal du igang snart. I starten var vi to her på Amino med iPhone 4 sider, men efterhånden er der kommet 5-10 mere eller mindre seriøse sider til. Derfor er det nu du skal handle, hvis du skal have en god chance for at være med.
Den mest basale model er at oprette en blog, hvor du kan skrive søgeordsrige tekster og linkbuilde dem op i søgeresultaterne. Det mest optimale er selvfølgelig, at du satser på at skrive indhold som andre har lyst til at linke til.
Med hensyn til provisionen, så kan du oprette en konto hos de forskellige affiliate netværk. Herfra er selve affiliate delen rimelig simpel. Det eneste du egentlig skal koncentrere dig om er indholdet og søgeordsplaceringer.
Jeg står i mine overvejelser at starte en hjemmeside med noget affiliate marketing. Det kunne evt. være omkring det nye 4g internet, mobilt internet, playstation 4 samt den nye iphone 4. Men vil dette kunne sig lade gøre at starte op, og hvordan skal man tage kontakt til de firmaer man gerne have lidt provision af?
Jeg søger mere eller mindre en guide til hvordan man får sådan noget op at kører. Min hensigt er ikke at gå ud og lave noget helt enorm, da jeg ikke har de rette kompetencer til dette indenfor kodning.
Foruden kunne jeg godt tænke mig at blive selvstændig og starte noget på egenhånd, eller med en samarbejdspartner, jeg har kompetencer indenfor regnskab, økonomi og har ikke ti tommelfingre :) Nogen som har idéer til hvad man kunne starte, er villig til at ligge mange timer i det uden at få noget til gengæld, eller nogen der mangler en til at starte noget med?
Mvh Jakob S.
Hej
Følg BZR's forslag :-)
Og derudover overvej om du vil lave noget indenfor alle de 3 emner: Mobilt internet/4G, Playstation og Iphone 4 eller om du kun vil vælge én af dem. Det kræver lidt at udarbejde godt indhold til alle 3 emner. Men hvis du har tiden til det og interesserer dig for alle 3 ting, så er det en god idé. Der findes reklamer indenfor alle 3 områder.
Hvis du starter med f.eks. Iphone 4 så kig også på de butikker som sælger diverse tilbehør, f.eks. etuier, skins etc., da der oftest er rimeligt gode provisioner at hente på det. Hos Partner-ads har vi f.eks. MyTrendyPhone og Cellshoppen med Iphone tilbehør samt Coolskins med skins til Iphone.