Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er alle butiksejere dovne eller holder mit koncept ikke?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy Styrbæk:
Ideen er jo at f.eks. købmanden kan ligge varer med sidste salgsdato ud, 2 timer før lukketid.

Det ordner du med en SMS løsning som min ven Niels her har lavet:

http://www.amino.dk/members/Netopcom/default.aspx

Så kan butikken/købmanden oprette beskeden som sendes ud til kunderne via en liste.

Køb ren argan olie her

Fra Horsens
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  TS Grafisk Pro Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123

Jeg har styr på SMS løsningen, mit problem er jo at få butikkerne til at ligge tilbud ud der skal sendes.

Professionel webdesign og programmering

www.tsgrafiskpro.dk

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Tommy nu er jeg også butiksejer og jeg kan helt klar sige at jeg ikke har tiden eller ikke kan se ideen i at anvende tid på at oprette disse tilbud - også selvom det kun tager 2.min.

Jeg giver Lagerslag helt ret men som andre også skriver så er det et produkt som funger tosse godt på papiret men ikke i praksis - så du må efter min opfattelse justerer til.

Hvis du kunne dokumentere et salg, så var sagen en helt anden og så kan jeg love dig for at jeg skulle få oprettet mine tilbud.  Her er det igen det berømte æg/høne problem du er i.

Så gør servicen gratis, ring til forretningen og tilbyd at opsætte deres annonce gratis - gør dette lige så lang tid som det kræver for at kunderen selv begynder at kontakte dig og derefter kan du at tage penge for din service.

De bedste kaffe hilsner
Søren

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy Styrbæk:
mit problem er jo at få butikkerne til at ligge tilbud ud der skal sendes.

Ok, men du har fået svaret, uanset om du kan lide det eller ej. Sådan har det altid været, og sådan vil det nok være en årrække endnu indtil alle mobilbrugere har apps telefoner og så kan få tilbudende direkte der via rss eller lignende teknologi.

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et godt koncept og du virker struktureret omkring det. I min mening er det butikkernes mangel på forståelse indenfor web og markedsføring og de muligheder der ligger. De har typisk ikke ressourcer til at opdatere selv deres egne hjemmesider, så det er svært at få dem til at bruge tid på nye rutiner.

Du kan fortsætte kampen op ad bakke og skabe den adfærdsændring du søger hos butikkerne, men det tager tid og energi en mas. En anden approach kunne være at tilbyde dem mod betaling naturligvis, at håndtere opdateringerne for dem bare de sender materiale til dig?

Dit koncept lyder interessant og jeg vil gerne hjælpe dig hvis jeg kan, så spørg bare hvis der er noget som helst.

MVH
Henrik Sejrbo

Fra Horsens
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  TS Grafisk Pro Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror du er inde på noget af det helt rigtige her, Henrik. Hvis jeg så bare kunne få butikkerne til at sende deres tilbud til mig på mail kunne jeg skam sagtens stå for opdateringen, men tror faktisk at mail er lige "besværligt" for dem som mit system.

Vi har prøvet flere ting, både med daglige reminders på mail, telefon og sågar fysiske besøg, men det er virkelig en kamp af få tilbudene fra dem.

Jeg må nok indse at det ikke bliver i første omgang at butikkerne selv kan stå for administrationen, så må jeg bare finde en effektiv måde at få lokket tilbudene fra dem.

Det ville måske være lidt lettere hvis jeg kunne dokumentere at der var x antal personer der modtog deres tilbud på mail, facebook og sms, men ved ikke lige hvordan jeg skal skaffe disse modtagere.

 

Professionel webdesign og programmering

www.tsgrafiskpro.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Sejrbo:
Det er et godt koncept og du virker struktureret omkring det. I min mening er det butikkernes mangel på forståelse indenfor web og markedsføring og de muligheder der ligger

Hej Henrik

Jeg har fremhævet et lille udsnit her.

Det har jeg hørt utallig mange gange på Amino, og for at sige det rent ud, så er jeg ved at brække mig over den kommentar.

Nu er en butik tit begrænset i deres virke, det vil sige at den er meget lokal, hvorfor det er lokal befolkningen som man skal have fat i.

Der er jo stadig en grund til at butikker sender reklamer ud fysisk, selvom fx kvikly, føtex og andre ligger dem ud på nettet. Og det er netop fordi at man vil have at de lokale kommer i butikken. Og det gøres desværre ikke via nettet. Da det mere farvner bredt, hvis ikke globalt.

Man kan snakke meget om, hvad nettet er, men den ultimative markedsplads bliver det aldrig, for det er der simpelthen for mange useriøse webshops, der ikke kender købeloven, der har øddelagt. Men derved ikke sagt at man ikke kan få noget ud af nettet.

Ærligt så mener jeg ikke konceptet holder en meter. Og det er simpelthen fordi at folk ikke læser lokalavisen online.....jeg kender faktisk ingen som der gør det. Selvfølgelig er der nogle som der gør det. Men desværre tror jeg det er de færreste, og så kan man sige at 40 kr ikke er alverdens, men når jeg skal betale 40 kr for dit og 40 kr for dat, så løber det op, og så sætter man altså grænsen for hvad man vil smidde selv 10 kr efter.

Problemet, er at butikker tit er venlige og flinke, og det er netop fordi at de ser en som en kunde, eller ven af kunder. Hvorfor at de ikke lige rentud vil fortælle at de ikke vil bruge konceptet.

/Kenneth

Fra Horsens
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  TS Grafisk Pro Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Som sagt så er det ikke planen at mit koncept skal være et alternativ til de trykte medier, men et supplement der udnytter de muligheder som man ikke har med en avisannonce eller reklameavis.

F.eks. 
Det er lørdag og 2 timer før lukketid står Søren købmand med 100 bakker jordbær og 50 liter mælk med sidste salgsdato. Han går ind og opretter 2 supertilbud som med det samme bliver eksponeret på den lokale byportal, ugeavisens facebook side, infoskærme i butikken og i den lokal sportshal samt nyhedsbrev på mail og sms.

Professionel webdesign og programmering

www.tsgrafiskpro.dk

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke dit koncept holder, lad os soge de sætte en liter mælk på tilbud med en udgift på 40kr så skal der sælges meget mælk inden pengene er hjemme igen...

Lidt groft sagt så sparer købmanden tid og penge ved ikke at bruge dit koncept...sikrer penge

Det er ikke købmændene du skal have fat i, de har nok at gøre med egenkontrol i øjeblikket...

 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)