Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banken kræver penge retur pga. kursfejl

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare ved at fortælle dem det er dem, der har lavet en fejl.... Så du desværre ikke kan give dem tilladelse til at hæve beløbet på din konto.

 

Som Henrik skriver beder de pænt om lov.... Så du giver dem bare et pænt nej, til deres forespørgsel.... 

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Middelkurs den 22.3.2010 i DB var 552,33.

Men uanset kurs så er der tale om godt 0.5% i kursdiff.

Der er givetvis tale om en indtastningsfejl fra bankens side, og man står som kunde bedre ved at imødekomme korrektionen som ønskes.

Den dag man som forretningsdrivende ikke kan imødekomme en fejl på 0.5% og betale hvad man bør, selvom man ikke er forpligtet, så står verden ikke længere.

PS: Når man handler med betalinger på den måde som anført, så er det middelkurs man forventer en afregning på, med mindre man har en fast dollarkurs, og derfor kan man aldrig forvente en bedre kurs en middelkursen.

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:
Der er givetvis tale om en indtastningsfejl fra bankens side, og man står som kunde bedre ved at imødekomme korrektionen som ønskes.

 

Det er klart, at hvis ens økonomi er helt fucked og man nærmest lever på bankens nåde... Så skal man nok ikke lave alt for meget rav i gaden.

Men er man bare en nogenlunde interessant kunde (og det er mange for tiden). Så står man altså ikke dårligere, ved at stille krav til sin bank.... Loyalitet betyder intet for bankerne i dag.... Så der er ingen grund til at bruge sine penge på at spille loyal over for banken.... 

 

Hvis banken bliver "fornærmet" over man ikke gider tage sig af deres fejl.... Hvad er så problemet? Vil de nægte at lave forretning med dig en anden gang? Næppe.... og så er der jo altså også andre banker....

Det lyder som en ligegyldig detalje.... Men banker er jo også forretninger... Og i den langsigtede forhandlingsstrategi synes jeg det er en udemærket ting, at stå fast på.... Det er som sagt et mindre beløb, så det vil ikke være noget der sætter himmel og hav i bevægelse.... Men man vil have sendt et klart signal.

Trådstarter må så selv overveje hvordan det signal vil have indflydelse på hans forhold til banken.... Men som sagt.... Er han bare nogenlunde interessant for banken vil det klart være positivt....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fama:
Det er klart, at hvis ens økonomi er helt fucked og man nærmest lever på bankens nåde... Så skal man nok ikke lave alt for meget rav i gaden.

For mig at se har det intet overhovedet at gøre med det.

Fama:
Men er man bare en nogenlunde interessant kunde (og det er mange for tiden). Så står man altså ikke dårligere, ved at stille krav til sin bank.... Loyalitet betyder intet for bankerne i dag.... Så der er ingen grund til at bruge sine penge på at spille loyal over for banken.... 

Kravene man stiller til sin bank kan man også stille til sig selv. Og igen har denne sag intet at gøre med loyalitet eller på anden måde at være sin bank underdanig. Det er ene og alene et spørgsmål om, at banken har lavet en indtastningsfejl, vel og mærket en fejl som kunden ikke er skyld i, men som kunden ikke har en forventning om at skulle lukrere på, da handlen af den slags foregår til middel- eller strakskurs, afhængigt af hvordan overførselen er bestilt.

Fama:
Hvis banken bliver "fornærmet" over man ikke gider tage sig af deres fejl.... Hvad er så problemet? Vil de nægte at lave forretning med dig en anden gang? Næppe.... og så er der jo altså også andre banker....

De tager sig jo netop af deres fejl, og beder via en ganske lødig mail om at få lov til at lave en korrektion, som er på småpenge, hvorfor der ikke findes samarbejdsmæssigt grundlag for at stille den ene part i samarbejdet ringere end den anden. Et forretningsforhold til en bank er at betragte som et samarbejdsforhold, og i et sådan skal der være plads til fejl og korrektioner, uden at man går på barrikaderne.

Fama:
Det lyder som en ligegyldig detalje.... Men banker er jo også forretninger... Og i den langsigtede forhandlingsstrategi synes jeg det er en udemærket ting, at stå fast på.... Det er som sagt et mindre beløb, så det vil ikke være noget der sætter himmel og hav i bevægelse.... Men man vil have sendt et klart signal.

Jo og klare signaler er noget der tages ad notum i ethvert samarbejdsforhold, og dermed også huskes senere, uanset om det er noget godt eller noget dårligt.

PS - Det er mig helt uforståeligt at udfordringen sættes så firkantet op, når kutyme for den slags transaktioner er som de er. Det er sjældent at der på lang sigt kommer noget godt ud af at bryde normal kutyme og gensidig respekt for småpenge.

Køb ren argan olie her

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:
Hvis banken bliver "fornærmet" over man ikke gider tage sig af deres fejl.... Hvad er så problemet? Vil de nægte at lave forretning med dig en anden gang? Næppe.... og så er der jo altså også andre banker....

Ja banken lavede en fejl. Men er det fair at man skal lukrere på det? Hvorfor give dem fingeren, hvis man ønsker at banken skal behandle en ordentligt en anden gang?

Hvis vi forlanger at bankerne behandler os retfærdigt og fair, så burde man også selv udvise god stil. Selvfølgelig skal man ikke være naiv overfor ens bank, men man skal da heller ikke være direkte grov - der er jo tale om et krav på nogle penge som ud fra et moralsk og retfærdigt perspektiv er og bliver bankens, uanset at de lavede en fejl.

Ja, jeg vil da klart lade bankene overføre det omtalte beløb. Især hvis man flere forretninger i banken.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)