Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banken kræver penge retur pga. kursfejl

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 22. Dec 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Følgende har jeg modtaget fra banken i dag den 22.07.2010, kan de godt gøre krav på dette eller bør de selv dække tabet, da fejlen ligger på deres side. XX er sat ved beløb samt andet privat. Det skal endvidere nævnes, at jeg ikke har set denne fejl, før de gjorde opmærksom på den i dag.

Hej,

Vi har den 22.3.10 udført en overførsel til udlandet med ref. XX for jer på USD XX

FUNDACION ORIENTAME
CARRERA
BOGOTA

Der er desværre sket en kursfejl hos os, således at I er blevet debiteret på jeres konto med en lavere kurs end den kurs der var gældende den 22.3.10. (kurs 550,12 istedet for kurs 553,23).

Jeres konto er blevet debiteret for DKK XX for lidt og vi anmoder derfor om debiteringstilladelse på jeres konto XX for dette beløb.

Vi beklager meget fejlen og den ulejlighed det koster jer.

Venligst svar tilbage til undertegnede hurtigst muligt.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 17:40

Jeg tvivler på at de retter fejlen når det er den anden vej, så jeg ville da ikke sådan lige bøje mig, specielt ikke når transaktionen faktisk allerede er gennemført og pengene er hævet på kontoen.

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 17:46

Jeg ville tage en snak med finanstilsynet - Dernæst hvis de har begået en fejl, så kontakt Dansk Aktionærforening...

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 17:49

Jeg tror også at jeg ville tjekke hvad den præcise kurs på dollars var den dag - Den info kan du finde hos Euroinvestor, men skal den være troværdig i retten. Spørg da nationalbanken.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 17:51

Hvis du er en nogenlunde god kunde er den nemmeste løsning helt klart bare at ringe ned til dem og sige du gerne vil have opsagt dine konti.... Du behøver end ikke nævne den anden sag - er du en interessant kunde skal de nok selv lægge to og to sammen, og droppe kravet....

Min far gjorde det samme med Nordea, da de ikke ville give min søster en kassekredit.... Han ringede ned og sagde han gerne ville opsige sine firmakonti - ikke et ord mere... 30 minutter efter havde min søster sin kassekredit ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Banken kan næppe kræve differencen indbetalt. Det er formentlig også derfor de pænt spørger om lov.

Hvis det var mig der stod i situationen ville jeg overveje om beløbets størrelse var værd at slås for i forhold til den eventuelle badwill som det ville kunne skabe i banken.

/Henrik

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 17:59

Henrik Krogh:
Hvis det var mig der stod i situationen ville jeg overveje om beløbets størrelse var værd at slås for i forhold til den eventuelle badwill som det ville kunne skabe i banken.

Jeg er enig i det nok vil være lidt overkill, at gå til finanstilsynet osv. blot for hvad der tilsyneladende er et beløb på under 100,-.

Men jeg mener bestemt ikke man skal finde sig i noget, når det handler om banker.... Lader du dem pisse dig op og ned af ryggen sætter du en ualmindeligt uheldig præcedens.... Derfor min opfordring til at spille lidt med musklerne.... For sætter du skabet hvor det skal stå og gør det fuldstændigt klart, at du ikke vil finde dig i noget pis.... ja så er sandsynligheden alt andet lige også mindre for de forsøger at fucke med dig i forhold til andre ting...

Ja undskyld den overdrevne macho-tone.... Men er klart af den overbevisning at forholdet mellem bank og kunde er et vs-forhold.... Det er dem mod os :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:15

Fama:
Men jeg mener bestemt ikke man skal finde sig i noget, når det handler om banker.... Lader du dem pisse dig

Banken spørger pænt om. I modsætning til trådens overskrift er der ikke tale om et krav. Aquestion kan bare sig nej. Længere er den såment ikke.

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 09:17

Henrik Krogh:
Banken spørger pænt om. I modsætning til trådens overskrift er der ikke tale om et krav. Aquestion kan bare sig nej. Længere er den såment ikke.

Nej det har du ret i.... Men ang. om man skal betale eller ej mener jeg stadigvæk svaret er: Hell no!

Upåagtet hvor meget badwill man så skaber i banken.... Bukker man sig forover og trækker bukserne ned i den situation er man bankens bitch - hvilket på den lange bane er et rigtigt uheldigt udgangspunkt Geeked

Vil du være med?

Tilmeldt 22. Dec 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:20

Tak for de gode svar. Hvordan ville i formulere det pænt til banken, at dette "tab" må de tage.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)