Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overskud i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej iværksætter geeks

Jeg har læst at overskudet i en enkeltmandsvirksomhed er min "løn". det er vel egentlig meget logisk da et evt. underskud jo ikke kan blive udbetalt.

Jeg fakturerer for 3750 kr. (incl. moms) Pengene bliver indbetalt på min firma konto. jeg har ingenting købt så jeg betaler moms af de 3750 Kr. så er der 3000 Kr. tilbage.  hvornår skal jeg betale skat af dem ? og hvad sker der hvis jeg lader dem stå på min firma konto ?

Undskyld den lange søforklaring. vidste ikke lige hvordan jeg skulle spørge på anden måde.

/mads

Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 164
Fra  Ledz Media Skrevet kl. 21:25

Hej Mads

Sådan som jeg har forstået det, nu er jeg ikke ekspert på området.

Men du skal først betale skat af disse 3000 kr når du trækker pengene ud til dig selv.
De kan godt blive liggende på din firma konto uden at skulle betale skat af dem.

Så først når du trækker dem til dig selv.

Håber det var hjælp nok

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:32

madsovenielsen:
Jeg fakturerer for 3750 kr. (incl. moms) Pengene bliver indbetalt på min firma konto. jeg har ingenting købt så jeg betaler moms af de 3750 Kr. så er der 3000 Kr. tilbage.  hvornår skal jeg betale skat af dem ? og hvad sker der hvis jeg lader dem stå på min firma konto ?

Du indberetter dit overskud i forbindelse med at du selvangiver. Beløbet indgår så i din skatteberegning.

Hvis du vælger at anvende virksomhedsskatteordningen, da skal du betale en foreløbig skat på 25% og "resten" når du hiver pegene ud af virksomheden.

/Henrik

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 21:42

Det er rigtigt at der normale(Og nemmeste) er at hele ens enkeltmandsfirmas overskud bare beregnes som indtaegt.

Det du saa skal goere er at du skal beregne hvormeget du forventer at tjaene hele 2010. Saa hvis ud forventer at tjaene 3000 hver maaned, vil dit overskud vaere 12*3000=36000.

Det skal du saa angive i din udvidet forskuds opgoersel for 2010 hvor det angives som

"Overskud af virksomhed...."

Told og skat vil saa sende dig giro indbetalingskort for din skat som saa skal betales hver maaned.

Naar saa 2010 er gaaet og du aflevere din udvidet selvangivelse for 2010 med dit rigtige overskud vil skat beregne om du skal betale mere eller have penge tilbage alt efter om du tjaente mere eller mindre i dit firma end forvented.

Og ja det kan godt vaere svaert at vide hvad man regner med at tjaene i alt, saa start med at saette det lidt lavt, og hvis du saa om nogle maaneder tjaener meget mere end forventet kan du altid gaa ind og rette i din forskuds opgoersel igen.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)