Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate marketing - from scratch, hvordan?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino folk,

mit første indlæg her på sitet.

Nu er jeg endelig stødt på et spørgsmål, som jeg ikke har kunne finde et svar på. Hverken Google eller forummet her hjælper.

Jeg er ifærd med at lave noget forretning ud af affiliate marketing, og har et seriøst stort projekt igang med potentiale. 

Nu er det jo ingen succes hvis jeg ikke kan få betaling fra virksomhederne, og her er jeg på bar bund. Jeg har intet problem i at gribe knoglen eller skrive et brev som sidste udvej. Men jeg er i tvivl om man bliver taget seriøst og jeg kan nok drage fordel af nogen har været der før mig, for jeg skal ikke brænde broer ved at gøre det forkert.

Mit spørgsmål er i bund og grund simpelt, der findes ingen affiliate netværk som har disse virksomheder i deres portefølge, så jeg skal selv have en aftale op at stå med dem. Men hvordan foregår det? 

Hvad ville I anbefale mig at gøre herfra? Jeg har et pænt brev liggende og kan sagtens tage møder med dem (Jeg både tele og kørende sælger i hverdagen). 

Sidst men ikke mindst, de sælger et bestemt produkt til ca. 3.500-5.000 kr., hvad ville jeg kunne forlange i afkast per salg, og hvordan overvåger jeg de ikke snyder.

 

Ja jeg vil jo nok grine af min uvidenhed om et år, når jeg læser dette, men lige nu skal det bare læres.

 

Mvh

MOAA

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har erfaringer med affiliate marketing, men ikke på den måde du vil gøre det på. Nu skriver du intet om hvad det er de sælger, så det kan være svært at forklare dig hvordan du undgår at blive snydt... Er det en service eller en varer.

Hvad du kan forlange i afkast per salg er også svært at afgøre ud fra en salgspris på produktet. Hvis de kun tjener 100 kr. pr. solgt produkt, så ville du nok kunne forlange et sted mellem 10-50 kr. Men find ud af hvad de tjener på produktet og tag forhandle dig frem til en "provision" på et sted mellem 10-50 procent.

Igen - har ingen erfaringer med den måde at gøre tingene på, så der er nok andre der kan hjælpe dig lidt mere ;)

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Junknet.dk:

Jeg har erfaringer med affiliate marketing, men ikke på den måde du vil gøre det på. Nu skriver du intet om hvad det er de sælger, så det kan være svært at forklare dig hvordan du undgår at blive snydt... Er det en service eller en varer.

Hvad du kan forlange i afkast per salg er også svært at afgøre ud fra en salgspris på produktet. Hvis de kun tjener 100 kr. pr. solgt produkt, så ville du nok kunne forlange et sted mellem 10-50 kr. Men find ud af hvad de tjener på produktet og tag forhandle dig frem til en "provision" på et sted mellem 10-50 procent.

Igen - har ingen erfaringer med den måde at gøre tingene på, så der er nok andre der kan hjælpe dig lidt mere ;)

Tak for svaret - måden jeg vil gøre det på, er vel bare at fjerne mellemleddet som andre betaler for, at have gjort et stykke arbejde i form af at have netværket parat. Det er sådan jeg har forstået det. Det ser heller ikke ud til nogle af de kendte netværk har disse virksomheder.

Jeg vil blot skære mellemleddet væk, lave min egen aftale med virksomhederne og så køre mit eget ræs. Det er her jeg kunne bruge lidt hjælp til at gribe kontaktfasen an. 

Mht. fortjeneste går jeg stærkt ud fra de i hvert fald har 2.000 kr. i fortjeneste, så jeg regner med 10% ville være et fair bud, dvs. 10% af min. 4.000 kr. Det er iøvrigt et fysisk produkt med et abonnement tilhørende. De fleste sælges via hjemmesider.

 

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

MOAA:

Jeg vil blot skære mellemleddet væk, lave min egen aftale med virksomhederne og så køre mit eget ræs. Det er her jeg kunne bruge lidt hjælp til at gribe kontaktfasen an. 

Det kan jeg overhovedet ikke anbefale dig, da du ender ud i en masse papir arbejde og dyre udgifter til tracking software og lignede.. 

Er man ny er de 25 - 30% af omsætningen man giver til et netværk godt givet ud. De står for det hele så.

 

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon M:

MOAA:

Jeg vil blot skære mellemleddet væk, lave min egen aftale med virksomhederne og så køre mit eget ræs. Det er her jeg kunne bruge lidt hjælp til at gribe kontaktfasen an. 

Det kan jeg overhovedet ikke anbefale dig, da du ender ud i en masse papir arbejde og dyre udgifter til tracking software og lignede.. 

Er man ny er de 25 - 30% af omsætningen man giver til et netværk godt givet ud. De står for det hele så.

Hej Simon, 

jeg er ikke bange for lidt papirarbejde og kontaktfasen, det er mere så jeg er 100% sikker på ikke at brænde broer, tracking softwaren er en anden snak, men jeg har igennem mit arbejde (Et af landets mest besøgte sites) set, at de fleste større virksomheder fuldkommen kan tracke hvorfra deres salg kommer, dvs. enten på visse bannerreklamer o.lign., så er det vel bare at de deler et unikt link ud til mig, de tracker igennem og jeg overvåger via Google Analytics hvor mange der ryger videre og hænger konventeringsraten sammen så flipper jeg ikke ud.

25-30% af en potentiel omsætning på flere millioner er også en udgift der er til at tage og føle på, men så igen, afhænger det af 100% fiasko eller 70% succes, så ved jeg hvad jeg satser på :-)

Hvad har du selv gjort Simon? Nu har jeg hørt/læst om dig og har fuld respekt for din formåen, men du må da have stået her på et tidspunkt inden I fik en masse aftaler i hus.

Mvh

MOAA

 

 

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 03:05
Hvor mange stjerner giver du? :

MOAA:

Hvad har du selv gjort Simon? Nu har jeg hørt/læst om dig og har fuld respekt for din formåen, men du må da have stået her på et tidspunkt inden I fik en masse aftaler i hus.

Jeg startede op ved at bruge de forskellige affiliate-netværk, og gjorte det faktisk en langt stykke hen af vejen - også da vi var blevet rigtig, rigtig store. Det resulterede i en masse invitationer til privatfester og meget andet sjovt - da affiliate netværkene kæmpede om min omsætning.

Nu har vi dog ikke noget problem med at hive de store aftaler hjem selv, men det hænder da til tider at jeg bruger et netværk hvis jeg kun skal bruge kampagnen her & nu, og ikke orker alt papir-arbejdet. Dog får jeg nu også tit minimum 80% og op til 95 - 100% hos de forskellige netværk - så mit "gebyr" er ikke så stort længere.

Eksempel når den nye iPhone 4 skal sælges i Danmark kan det ikke rigtig betale sig at hive teleselskaberne hjem selv.

 

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 06:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon M:

MOAA:

Hvad har du selv gjort Simon? Nu har jeg hørt/læst om dig og har fuld respekt for din formåen, men du må da have stået her på et tidspunkt inden I fik en masse aftaler i hus.

Jeg startede op ved at bruge de forskellige affiliate-netværk, og gjorte det faktisk en langt stykke hen af vejen - også da vi var blevet rigtig, rigtig store. Det resulterede i en masse invitationer til privatfester og meget andet sjovt - da affiliate netværkene kæmpede om min omsætning.

Nu har vi dog ikke noget problem med at hive de store aftaler hjem selv, men det hænder da til tider at jeg bruger et netværk hvis jeg kun skal bruge kampagnen her & nu, og ikke orker alt papir-arbejdet. Dog får jeg nu også tit minimum 80% og op til 95 - 100% hos de forskellige netværk - så mit "gebyr" er ikke så stort længere.

Eksempel når den nye iPhone 4 skal sælges i Danmark kan det ikke rigtig betale sig at hive teleselskaberne hjem selv.

Tak for det, jamen det lyder i mine øre heller ikke helt hen i skoven at benytte sig af et netværk. Lad os nu sige jeg står og skal bruge sådan et netværk til eksempelvis den nye iPhone 4, der er ikke et netværk som har 3, Telenor og Telia samlet, hvad gør man så?

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

En lille update!

Så er den første tusse tjent, fik breakeven på 2 dage :-) nu er det ren overskudsforretning ligemeget hvad der kommer ind.

Der er mange besøgende endda uden SEO på endnu, men der er længere mellem snapsene lige pt. på hvornår folk bider på de få reklamer jeg har på. Jeg mangler fortsat aftalerne, men har fået styr på hvor jeg skal oprette fra når de bliver tilgængelige.

Jeg vil anbefale folk at prøve, det er godt nok en lav timeløn i starten, men nu har jeg skabelonen til mange ting og den dyre viden, så næste projekt bliver spyttet ud på en dag eller to.

 

Jeg takker for de gode råd.

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej MOAA,

Tillykke med succesen. Jeg vil super gerne se siden du har tjent 1.000 kr. på, på to dage uden SEO. 

Bruger du AdWords eller andre former for markedsføring?

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det.

Helt nøjagtigt 1.052 kr. på 9 dage, breakeven var 206,5 kr. for domæne og webhotel (Vi ser lige bort fra mit timeforbrug).

Jeg smider ikke linket lige her, da det er søgbart på div. maskiner, så holder jeg det lige adskilt :-) 

Det jeg har gjort er at vælge et godt domænenavn, der minder om et andet besøgt site, det drejer sig om populær telefon for tiden, dog er jeg meget forundret over der kommer så mange unikke besøgende hver eneste dag. Jeg har ført haft sider, men det her overstiger mine forventninger. 

Jeg sidder og er ved at lave SEO på sitet og sætte annoncering parat på div. medier, så bliver det meget spændende at se hvad effekten heraf bliver. Jeg har ingen ide om hvor mange salg man kan skabe, men interessen for sitet er der helt klart og virker det i DK, så er det bare at gentage i de lande man kan overskue.

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)