Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt priser - hvad er rimeligt?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Vi har følgende side: www.360-design.dk og det går ganske godt derudaf, men forsendelser til Norge, Sverige osv.

Vi har dog tænkt lidt mere omkring fragt i Danmark - og hvad der er rimeligt at tage for fragt

Vores fragt er i øjeblikket fastsat til 49 kr. Det er på alle ordre og uanset om man bestiller én ting eller 10. Dog er fragten gratis ved bestilling over 500 kr.

Er dette rimeligt, synes i?

Vi har fået to henvendelser hvor de skrev at de snes fragten på 49 kr. var for høj.

Det skal endvidere siges, at den mindste vare vi sender koster 49 kr. i fragt, dvs. at stort set alle vare ligger faktisk over 49 kr. dvs. at hver gang vi afsender betaler vi faktisk en del af fragten for kunden. Alt hvad der er over 99 cm. koster eks. 108 kr.

Man kunne selvfølgelig indberegne fragten i varernes pris og så skrive på siden af vi sender gratis. Det vil selvfølgelig bare for varerne til at stige.

Man kunne også tage det helt reele beløb pr. vare. Altså således at systemet selv regner fragt ud, ud fra vægt og længde.

Hvad siger I?

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 09:54
Vi sender total gratis også de små ting i DK. Udland lægger vi normal takst til minus 55kr. 
Tilmeldt 27. Aug 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 09:57
Har i så indregnet fraten i Jeres vare priser eller betaler I al fragt for kunden?

F.eks. i vores tilfælde: vi har en vare til 60 kr. Hvis vi så skal betale fragten for kunden (49 kr) så er fortjenesten jo lig 0. Vi mister reelt på det.

Fra Odense C
Tilmeldt 17. Jul 05
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 10:04
Som kunde syntes jeg det er rimeligt, at betale hvad det koster firmaet at sende pakken. Der hvor jeg bliver "sur", det er når firmaer begynder at tjene på fragten. Du kan jo evt. skrive tydeligt at fragtprisen er hvad post-dk (eller lign.) opkræver.

www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 10:14
Dato: 13-12-2006 09:57:24 Forfatter: 360-design.dk - Jonas
Har i så indregnet fraten i Jeres vare priser eller betaler I al fragt for kunden?

F.eks. i vores tilfælde: vi har en vare til 60 kr. Hvis vi så skal betale fragten for kunden (49 kr) så er fortjenesten jo lig 0. Vi mister reelt på det.

Nej det kan vi ikke, da vi ellers vil blive for dyr vs konkurrenter på net og fysik shops. Så vi tager hele skrællet med fragten. I "gammel dage" før netshops var til kunne man godt lave den slags nummer, også at sætte prisen lidt Højer en normal, eks. 10-15% så der var lidt % at give rabat af, men den tid er slut, da hvor kunder kan sammenline prisener hurtige på net...

Tilmeldt 13. Dec 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:58
Vi havde i starten faste Post-Danmark takster på alt. Dvs vægt osv var noteret på hver enkelt vare som så regnede den totale fragt ud til sidst.

Der var også nogle kunder der var utilfredse, og det er jo heller ikke rimeligt at betale 48,- i fragt for en vare til 49,-....

Så jeg lavede det om til en fast lav fragt pris på 20,- for alle. Dog har jeg enkelte tunge dyrere varer hvor jeg gør opmærksom på at fragtprisen er 75,-.

På denne måde kan alle være med og jeg har kun fået ros fra kunderne (-;

Ja, så betaler jeg selv dif. på forsendelsen. Det tror jeg er loddet ved at have en net-shop!

Ellers rigtig fin side du har. Lækre ting!

Fra Slagelse
Tilmeldt 30. Jan 07
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 00:18
Vi har gratis fragt i hele DK, til brofaste øer inkl.

Til øer uden bro, sørger vi for levering med færgens personale, så kunde kan afhente varen på kajen.

Grønland og andre lande, er det den aktuelle fragtpris vi tager, så vi tjener ikke noget på at sende varer til vores kunder.

Og når vi snakker om varer, er det i størrelsesorden fra meder til dobbeltsenge.

Mvh
Jakob

Sejs Dyner - Salg af dyner, madrasser og senge.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 15:15
Pouline:

Undskyld jeg er nysgerrig, hvis en kunde køber en vare til 49 kr, bliver det så 69 kr inkl fragt. Heraf går de 48 kr til porto, hvilket efterlader 21 kr. til at betale dine omkostninger til varen, arbejdstid m.m. Kan du overhovedet tjene penge på at sælge denne vare?

Jeg er uenig i at det er urimeligt i at tage 48 kr i fragt hvis dette er den faktiske udgift. Men af psykologiske årsager kunne jeg da godt finde på at sætte varens pris op til 69 kr og fragten ned til 28 kr. Ellers må de købe flere varer sammen for at få den relative fragtpris ned. Ville i hvertfald ikke sælge en vare med tab for at skulle gøre andre glade. Måske er en vare til 49 kr. der koster 48 at sende bar ikke egnet til Internethandel!

Jeg selv har gratis levering på alt på nær de aller billigste varer og dækker det ind på varens pris. I sidste ende er det vel den konbination af pris og fragt der giver flest penge i kassen der er bedst. Dette kan man jo prøve sig frem med.

Fra Gilleleje
Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 247
Skrevet kl. 19:52
Hej,

Jeg syntes også selv at f.eks.det post danmark tager alt for meget, men mener også at alle andre der transportere varer. Koster mere en post danmark.

så en fær fragtpris er vel mellem 25-45 kr. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:07
Hej.

I min netbutik koster mindre forsendelser op til 500 gram 27 kr. i forsendelse. Tungere varer samt værdifulde varer (f.eks. sølv-gaver til dåb) koster PostDanmarks pakkepris for den pågældende vægt. Jeg har ikke haft kunder, der klager. Heller ikke når de betaler 52 kr for at få sendt en lille dåbsgave. Jeg sender som pakke for, at kunne følge pakken og kunderne er glade for, at de kan få at vide, hvor deres pakke er i systemet. Samtidig har jeg dag-til-dag levering via Postdanmarks pakkeforsendelse og det har kunderne ikke noget imod at betale for.

Hilsen

Camilla

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)