Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fake e-handelsordrer

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :
findes der egenlig ikke et slags internet ribers, bare hvor IP bliver bannet for en masse shops på engang, fordi de ikke betaler eller ligende ?
Fra Odense C
Tilmeldt 17. Jul 05
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 22:57
Har en bekendt der på et tidspunkt begyndte på et projekt som det du taler om, men mener han løb ind i nogle problemer i forhold til persondata-loven eller sådan. Kan da lige prøve at tage fat på ham og høre hvad det blev til. (Er ellers en udemærket ide!)

www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.

Fra Kettinge
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 23:02
Og så er det lige at man ikke kan forstå at f.eks. E-mærket mener at det eneste rigtige sted at handle er et sted hvor man kan bruge kort, - men selvfølgelig, - det er jo kun den erhvervsdrivende det går ud over når det går galt.

Man taler så meget om forbrugerbeskyttelse, - men hvad med forhandlerbeskyttelse, - det kan da være lige så aktuelt... Bare en tanke

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Skrevet kl. 23:06
Dato: 02-01-2007 23:02:21 Forfatter: Swampthing
Og så er det lige at man ikke kan forstå at f.eks. E-mærket mener at det eneste rigtige sted at handle er et sted hvor man kan bruge kort, - men selvfølgelig, - det er jo kun den erhvervsdrivende det går ud over når det går galt.

Man taler så meget om forbrugerbeskyttelse, - men hvad med forhandlerbeskyttelse, - det kan da være lige så aktuelt... Bare en tanke

Ja lige præcis, det er faktisk for dårligt at det altid er os som hænger med problemet når der er et eller andet. ALTID, et indeks over folk som ikke kan betale osv. ved nedhandel og deres ip er vel ikke for meget at forlange nu når det er os som skal betale hvis vi bliver snydt.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:12
Jeg synes også der er en helt urimelig fordeling af ansvar. Det er bankerne der udsteder kort, og PBS der clearer handlerne og følgeligt burde det også være dem der tager den økonomiske risiko, såfremt fejlen ikke skyldes noget burikken har gjort. Men når de kan gøre som de gør, er det fordi de har en lovgivning der gør det muligt for dem. Og den lovgivning kan kun regeringen ændre på - den regering, som påstår at de er åhh så skide iværksættervenlige. Hvor iværksættervenligt er det her? TDC and andre store online handlende skal nok overleve et par charge backs (omend det da er ligeså urimeligt for dem!), men for små nystartede iværksættere kan det slå meget hårdt. Urimeligt hårdt.

Jeg tror ikke det er en sag for Kontant - det er et forbrugerprogram, ikke et iværksætter- eller eHandels-program. Jeg tror det her er noget, som vi skal have gjort de forskellige partiers erhvervspolitiske ordfører opmærksomme på. For det er så åbenlyst urimeligt, at jeg håber på, at grunden til der ikke bliver gjort noget ved det fra politikernes side er uvidenhed om problemet. Jeg kan naturligvis tage fejl - det kan være de mener at det bør være som det er, men så synes jeg i hvert fald også de skal droppe deres pis med at de er så iværksætter-fokuseret, og melde klart ud.
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Skrevet kl. 17:21
Dato: 03-01-2007 02:12:27 Forfatter: Mikkel deMib Jeg synes også der er en helt urimelig fordeling af ansvar. Det er bankerne der udsteder kort, og PBS der clearer handlerne og følgeligt burde det også være dem der tager den økonomiske risiko, såfremt fejlen ikke skyldes noget burikken har gjort. Men når de kan gøre som de gør, er det fordi de har en lovgivning der gør det muligt for dem. Og den lovgivning kan kun regeringen ændre på - den regering, som påstår at de er åhh så skide iværksættervenlige. Hvor iværksættervenligt er det her? TDC and andre store online handlende skal nok overleve et par charge backs (omend det da er ligeså urimeligt for dem!), men for små nystartede iværksættere kan det slå meget hårdt. Urimeligt hårdt.

Jeg tror ikke det er en sag for Kontant - det er et forbrugerprogram, ikke et iværksætter- eller eHandels-program. Jeg tror det her er noget, som vi skal have gjort de forskellige partiers erhvervspolitiske ordfører opmærksomme på. For det er så åbenlyst urimeligt, at jeg håber på, at grunden til der ikke bliver gjort noget ved det fra politikernes side er uvidenhed om problemet. Jeg kan naturligvis tage fejl - det kan være de mener at det bør være som det er, men så synes jeg i hvert fald også de skal droppe deres pis med at de er så iværksætter-fokuseret, og melde klart ud.

Jeg skal med glæde skrive under, hvis du laver en lille tekst samt en underskift indsamligsting til overstående. for jeg tror ikke, at en mand kan råbe dem op.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 00:08
Nu har jeg selv været møllen igennem en håndfuld gange, med svindelordrer med stjålne kort osv. Det er p*ssesurt, især da jeg i opstartsfasen blev snydt for over 10.000 kr. mens jeg var fattig studerende!

Tilgengæld har jeg netop fået besked om at jeg kan hente varer for adskillige tusinde kroner på Politigården, da et fjols sidste år havde brugt stjålne kortinfo, men fået sendt varerne til sin egen adresse! (det var vist gået udover mere end 50 netbutikker!)

MEN der er én ting jeg ikke forstår:

Det lyder som om nogen af Jer oplever, at clearede kortbetalinger annulleres af PBS, på grund af overtræk hos forbrugeren?? Det har jeg aldrig oplevet eller hørt om før nu.

Jeg ved ikke om der kan være forskel efter hvilken betalingsgateway man benytter, men der plejer jo at blive lavet en eller anden form for tjek af kortet ikke?

Såvidt jeg husker, garanterer PBS for beløbet i op til 14 dage efter ordren?

Jeg har da altid troet, at overtræk var en sag mellem kunden og banken, men verden er måske mere grusom og uretfærdig end jeg havde troet.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 381
Fra  BiipBiip.dk Skrevet kl. 14:48
Det burde da være PBS og banken der tager ansvaret for overtrækket eller hvilken form for dankort fusk der kan eller vil opstå.

ER DET IKKE BANKERNE DER LAVER REKLAMER FOR DERES DEJLIGE VISA OG MASTER CARD??

Det er banken der given kunden den CREDIT mulighed, for at tjene fedt på gebyrer, notaer & transaktioner.

Derfor er det også Banken ALENE der burde tage det store slæb.

MEN SÅDAN ER DET IKKE I LILLE DANMARK!!

VI GIVER CREDIT!! OG HVIS DER IKKE ER CREDIT!! JA SÅ MÅ SÆLGEREN HÆFTE!!

HAR BANKERNE IKKE STYR PÅ SAGERNE / SIKKERHEDEN SÅ BURDE DE IKKE HAVE LOV TIL AT UDSTEDE CREDITKORT.. Hvis man ikke kan stole på sin bank! Så få bank, et andet sted hehe

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)