Jeg er på udkig efter en webhost som kan levere en server med god plads. Hjemmesiden som skal indeholde en del video materiale, hvoraf mange er i høj kvalitet og vil fylde en hel del.
Jeg har ikke super meget forstand på VPS, men det kunne sagtens være muligt. Jeg får i hvert fald brug for en ordentlig server, som man kan stole på holder sig kørende :)
En virtuel server, kan i korte træk det samme som en fysisk "almindelig" server. Men den er bare billigere i drift, fordi den, ja, er virtuel. :-)
Det er en mellemting mellem webhosting og serverhosting. Det plejer at være en god og billig start. Udover det, så kan du jo også købe flere der kan kobles sammen, så du faktisk har dit eget virtuelle datacenter. :-) Det kunne jeg godt forestille mig, kunne være en god idé til dit projekt uden at vide særlig meget om det.
F.eks. have det opdelt således: - Virtuel 1: Webserveren (www.dinside.dk) - Virtuel 2: Content-server (Indhold med film osv.) - Virtuel 3: Database-server
Får du så f.eks. flere videoer eller der er flere som ser dit indhold, så kunne man tilføje endnu en content server. Det samme kunne også gælde for de 2 andre. Super fleksibelt. :-)
Og det smarte er, at man kan på under 5 minutter (alt efter størrelse), flytte hele den virtuelle server til en anden fysisk server, hvis den fysiske server støder på hardware fejl, fejl på forbindelsen eller hvad der nu end kunne ske.
Jamen det lyder da uden tvivl som en mulighed, især fordi det kan udbygges efter behov. Når jeg nærmer mig købet, vil jeg uden tvivl tage kontakt til Jer :)
så kan du jo også købe flere der kan kobles sammen, så du faktisk har dit eget virtuelle datacenter. :-) Det kunne jeg godt forestille mig, kunne være en god idé til dit projekt uden at vide særlig meget om det.
Hvad er det for noget vås at lukke ud?
Hvorfor hjælper du ham ikke istedetfor at forsøge at prakke ham dine enge produkter på? Manden har behov for rådgivning om hvordan hele hostingmarkedet hænger sammen, han har ikke forstået at man ikke "bare" hoster videoer, han mangler forståelse omkring hele trafik-begrebet. Han har IKKE behov for at få stukket en håndfuld discount-vmware-sessions ned i halsen af dig!
så kan du jo også købe flere der kan kobles sammen, så du faktisk har dit eget virtuelle datacenter. :-) Det kunne jeg godt forestille mig, kunne være en god idé til dit projekt uden at vide særlig meget om det.
Hvad er det for noget vås at lukke ud?
Hvorfor hjælper du ham ikke istedetfor at forsøge at prakke ham dine enge produkter på? Manden har behov for rådgivning om hvordan hele hostingmarkedet hænger sammen, han har ikke forstået at man ikke "bare" hoster videoer, han mangler forståelse omkring hele trafik-begrebet. Han har IKKE behov for at få stukket en håndfuld discount-vmware-sessions ned i halsen af dig!
Det var da ellers nogle yderst pæne ord du kunne komme med om mig og min forretning. Du lyder faktisk enorm arrogant. Der findes faktisk andre løsninger og muligheder, end dem du har?... og de fungere faktisk også...
Jeg forklarer Mikael, at det ikke bare kræver en virtuel server, men formentlig flere. Alene det viser jo (hvis man tænker sig bare lidt om) at det ikke er noget man BARE lige gør. Udover det så kan de virtuelle servere helt sikkert klare hans behov. I hvert fald indtil vi snakker en betydelig meget større størrelse, end det han hentyder her. Og garantere også billigere, end han kan få det mange andre steder.
Og jeg synes ikke der var nogen grund til at informere Mikael om at det nok ville kræve store mængder trafik, men det ved han vel så nu. Jeg havde bare valgt at tage den, hvis han valgte at kontakte mig senere. Ingen grund til at give ham hele turen, hvis han alligevel ikke gider handle med mig.
Det jeg gjorde var at stikke lidt til Mikael, gøre ham opmærksom på Meebox og de muligheder vi kunne tilbyde ham. Ikke instruere ham i, hvordan hele hostingmarkedet fungere...
Det jeg gjorde var at stikke lidt til Mikael, gøre ham opmærksom på Meebox og de muligheder vi kunne tilbyde ham. Ikke instruere ham i, hvordan hele hostingmarkedet fungere...
Så med andre ord havde jeg ret, tak for bekræftigelsen :)
Så med andre ord havde jeg ret, tak for bekræftigelsen :)
På ingen måde - Det var min hensigt at hjælpe ham, med det han spurgte om. Du svarer manden på noget, han ikke en gang spørg om. Hvordan er det lige du hjælper ham? Når Mikael ikke spørg, må man vel gå ud fra det er fordi han ved det eller ikke har behov for at få spørgsmålet besvaret? Eller tager jeg fejl?
Og hvorfor er det, at du har et behov for at være en arrogant nar over for mig?