Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En webhost med god plads?

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Patrick:

Og hvorfor er det, at du har et behov for at være en arrogant nar over for mig?

Jeg er skam ikke bare en arrogant nar overfor dig, jeg syntes bare ikke det er pænt at lave pistolsalg på den måde.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 21:38

Hurrraaaa endnu en IT battel tråd - pyhhha der er varmt :-)

Spil noget glad musik :-D

Fra København
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 21:46
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Patrick:

Og hvorfor er det, at du har et behov for at være en arrogant nar over for mig?

Jeg er skam ikke bare en arrogant nar overfor dig, jeg syntes bare ikke det er pænt at lave pistolsalg på den måde.

Det skræmmer mig at du godt ved at du er en arrogant nar.

Men okay, fint hvis du synes det. Men det giver dig vel forhåbentligt ikke per automatik ret til at være en arrogant jantelovs-tilhænger, der snakker grimt om de services jeg udbyder?

Og lad os lige tage den igen:
- Jeg besvarer Mikaels spørgsmål.
- Mikael spørger ind til min ydelse
- Jeg giver ham en længere forklaring af hvad det er og hvad der er af muligheder, som jeg kan tilbyde ham.

HVORFOR og HVORDAN er det forkert? Forklar mig det endelig, for jeg kan virkelig ikke se hvorfor det ikke er okay, medmindre man har janteloven hængende på sin væg...

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kaffe & Co:

Hurrraaaa endnu en IT battel tråd - pyhhha der er varmt :-)

Igen IT-battle uden mig!

Mikkel har fuldstændig ret, hvis man lægger en masse videoer på nettet, risikerer man at der er nogle der gider at se dem, og så har man lynhurtigt et kæmpe trafik problem.

Afhængigt af hvor meget hjælp og support, der er brug for bør man nok overveje en udenlandsk host f.eks. Amazon S3 eller en dedikeret video tjeneste. Det er skide irriterende, men det internationale hosting markedet er desværre præget af trafik og pladspriser hvor danske virksomheder slet ikke kan være med.

(Vi har selv kigget en del på Microsofts Azure tjeneste, som vil spare os en bunke penge, når vi får skrevet vores app om til at køre på den).

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:48

Patrick:

Hvis det reder din dag at kalde mig en arrogant nar, så fint, go ahead :) Vi lader den ligge der :)

Fra København
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 22:00
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Patrick:

Hvis det reder din dag at kalde mig en arrogant nar, så fint, go ahead :) Vi lader den ligge der :)

Du siger jo selv "Jeg er ikke BARE en arrogant nar over for dig" - Du er det altså også over for andre også? Og du ved godt du er det? Det er det jeg læser.

Men det er fint, hvis du tror at du pisser mig af og hvis du vil spilde din tid på at prøve på det. Men det irritere mig bare, at du skal være sådan over for mig. For jeg kan ikke helt forstå, hvad det er jeg har gjort dig.

Og jeg går du fra at grunden til, at du ikke gider mere er fordi du ikke har noget at sige, og at du helt ignorere mine meget tydelige spørgsmål, er fordi jeg har ret...?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:16

Du burde overveje at opdele dit setup i to. En dansk webhost, der står for selve hjemmesiden, og så en content delivery network-udbyder (fx Amazon CloudFront eller MaxCDN) til at sørge for at servere de store videofiler hurtigt og elegant. 

VPS-administration kræver en forholdsvismæssig stor teknisk kunnen. Serveradministration, tuning, sikkerhedsopsætning, sikkerhedsvedligeholde, osv. 

En managed løsning på et godt webhotel kombineret med de tunge data i et cloudbaseret setup tror jeg vil være nemmere, hurtigere at sætte op og mere stabilt på den lange bane. Slutteligt skalerer Cloudfront og MaxCDN også forbilledligt, så om du skal servere 1 video eller 1 million er ligegyldigt. 

Go' arbejdslyst med projektet!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:52

Lundsby:
Afhængigt af hvor meget hjælp og support, der er brug for bør man nok overveje en udenlandsk host f.eks. Amazon S3

Undskyld min uvidenhed, men betaler man ikke også for trafikken der?

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:56

Niels:

Lundsby:
Afhængigt af hvor meget hjælp og support, der er brug for bør man nok overveje en udenlandsk host f.eks. Amazon S3

Undskyld min uvidenhed, men betaler man ikke også for trafikken der?

Joda ... men til helt andre priser :)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:11

Jep, det koster under 1 krone pr. Gb ud og første er gratis! Ind er pt. gratis, men efter 1. Nov koster det 60 øre.

Jeg tror ikke engang vi kan købe trafik til de priser i det datacenter hvor vores servere står.

(Iøvrigt check priser på SQL Azure istedet for at betale 50K for en processer licens, så kan få 10 GB sql for 600 kr/måneden, det der Cloud Computing er ved at blive billigt :-) )

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)