Har fået en mail med at jeg har bestilt noget fra Amazon.com, men jeg har ikke engang en konto hos dem - prøvede så at se hvordan man kunne sende og repporterer disse ting til dem, hmmmm - det skal man så oprette en konto for at kunne (og gik via deres hjemmeside, og ikke igennem mailen).
Så nu kan jeg ikke finde ud af om jeg er ved at blive godt snydt eller bedraget af en eller anden, medmindre jeg opretter en konto hos Amazon.com eller hvad?
Det er en form for phishing, så bare slet den og brug tiden på noget andet.
Der kommer løbende den slags mails, hvor det skulle se ud som om mailen kommer fra Amazon, UPS, DHL mv. og er ofte et forsøg på at franarre dig nogle oplysninger.
F.eks. er linket i den Amazon mail jeg har fået i dag -> View and edit your order online, 24 hours a day ? Visit your account (http:// problemdollars.ru:8080/index.php?pid=14/)
Troede bare ikke dette var muligt, da afsenderen er @amazon.com - for får masser af de andre typer mails ligesom jer, men her er det typisk fra en @hotmail.com eller lignende.
Troede bare ikke dette var muligt, da afsenderen er @amazon.com -
Der er desværre ingen måde at undgå sådan noget svindel på, alle kan skrive en hvilken som helst e-mailadresse som afsender på en mail uden at det nødvendigvis er den rette afsender der står bag.