Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billeder til sportsside

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 15. Jul 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 02:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminobrugere.

Jeg er ansat som skribent hos betnyt.dk. Som skribent for en sportsside, står man ofte og skal bruge billeder af diverse sportsstjerner osv.

Mit spørgsmål er så: Kender i nogen gode sider til at hente den slags billeder (der ikke er beskyttet af ophavsretten).

Lige nu benytter jeg for det meste commons.wikimedia, som jeg dog ikke mener har det største udvalg inden for bl.a. dansk fodbold, hvilket ikke er smart med en Superligasæson lige om hjørnet. :)

Sider, hvor det koster en skilling for fuld adgang til den slags billeder, er også velkomne. Det skal dog helst være sider, hvor man ikke køber sig fattig i billeder.

På forhånd tak.

Venlig hilsen Jonas.

(PS: Håber at spørgsmålet er postet i en rigtig kategori. :)

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 02:59

Har I prøvet at kontakte de forskellige klubber? De har sandsynligvis nogle pressekits eller noget....

Derudover er der så forskellige foto-fora.... Det skulle undre mig meget, hvis der ikke var en amatør-fotograf eller to, som kan lide fodbold, der gerne vil have deres billeder publiceret :)

Deciderede billedtjenester, der kan levere billeder af dansk fodbold tror jeg desværre bliver en dyr affære....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 04:10

Prøv at kontakte de forskellige klubber. Jeg har tidligere gjort lignende. De fleste klubber giver som regel rettigheder til at benytte deres billeder af spillerne og trænerne - dog ikke actionfotos, da de køber disse udefra.

Derfor er det den eneste løsning, hvis I vil slippe uden at skulle betale.

Held og lykke med jagten!

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jul 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:52

Fama og Casper Lohse: Vi har faktisk allerede kontakter AC Horsens, hvor vi har skaffet det fra. Så nu vil vi prøve med resten af klubberne, og se hvad de siger til det :)

Men ellers må vi se - kan være indtjeningen bliver stor nok til at betale prisen for de rigtig gode billeder ;)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)