Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Estimering af marked? (uoverskueligt stort?)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi er en tech startup der forsøger at tage offline events (fx koncerter) og gøre dem digitale (fx igennem twitter, foursquare, gowalla, bambuser etc.). Vi er teknisk dygtige, og også stærke på forretningsfronten.

Vi har dog et problem i forbindelse med vores business plan. Estimering af markedets størrelse er ALTID vigtigt for investorer og lignende, og det er her vi står af.

Hvor mange events er der på verdensplan?

Ja, det er umuligt at finde ud af. Så vi prøver med musik. Hvor mange koncerter er der på verdens plan - fx. om ugen?

Vi definerer en koncert som et samlings punkt med en kritisk masse på +100 af vores målgruppe = 15 til 35 årige.

Jeg aner simpelthen ikke hvor jeg skal lede, og kunne godt bruge lidt inspiration til at estimere på tallene.

Fire away!

Mvh Søren

Fra København, Århus
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fuldstændig uverskueligt at svare på det spørgsmål du har stillet. Det er for strort og overvældende.

Her er en løsning.

  1. Start med at bryde det ned i et geografisk område (eksempelvis Danmark)
  2. Start med mega events. Hvor mange er der af dem om året? 10? 20?
    Eksempelvis Roskildefestival, Madonna koncert, AC/DC ect.. Det kan i virkeligheden ikke dreje sig om ret mange. 
  3. Så fortsætter du til de mindre men stadig større regionale arrangementer. 
  4. Hver gang du går i stå, så vælger du et nyt geografisk område. Eks Århus. det er mere overskueligt.
  5. Du stopper selvfølgelig denne øvelse når du har nået tilstrækkelig langt ned i vigtighed for arrangementet i forhold til jeres produkt.
  6. Og slutteligt ganger du dine tal op på verdensplan. Det er ikke særlig nøjagtig men det er rigeligt til den første version af forretningsplanen

 

IDEMINISTERIET - IDEKONSULTATIONER - COACHING - INNOVATIONSFORLØB - KURSER

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo i første omgang prøve at kontakte billetsalgssteder som

billetlugen.dk

billetnet.dk

de må jo vide antallet af events de sælger/har solgt og kommer til at sælge billetter til.

Held og lykke med det.

Kommer snart...

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Billetnet skriver selv lidt om hvad LiveNation / Ticketmaster omsætter af antal : http://www.billetnet.dk/html/denmark/aboutUs.htmI?l=DK&tm_link=tm_homeA_i_5&language=da

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

De svar, I allerede har modtaget, kan sikkert sætte jer igang med en vurdering af det, I taler om.

Imidlertid: mon det virkelig er jeres marked, I her forsøger at vurdere? Et marked består jo af alle de potentielle købere af jeres produkt eller ydelse, og værdien af det marked er antallet af potentielle købere gange den pris, de bruger (eller vil bruge) for produkter/ydelser som den, I påtænker at udbyde.

For eksempel:

- hvem regner I med at sælge jeres digitale optagelser til - f.eks. alle 15-35 årige i Danmark? Det antal kan i finde hos Danmarks Statistik

- hvormange penge bruger de hver for sig pt. pr. år på sådanne eller lignende ydelser? Også her kan I finde visse data hos Danmarks Statistik, men også i diverse tilgængelige forbrugerundersøgelser. Desuden kan I måske selv komme med et begrundet skøn

Der kan siges meget mere om, hvordan I laver et markedsskøn, og hvorledes I bruger det i en forretningsplan. Kom bare tilbage med yderligere spørgsmål, hvis I har sådanne.

Venlige hilsener,

Claus Amann

e-mail: claus.amann@aa-international.dk

Forfatter til e-bogen "Strategi som Ledelsesværktøj" - www.aaeconsulting.dk

 

Tilmeldt 20. Jul 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Søren

Jeres ide lyder spændende - og der er helt klart behov for at kongres arrangører kan lave noget smartere eftersalg og markedsføring, og der virker det som om jeres ide kan skabe noget fokus.

Har du overvejet at gribe fat i de kongres centre og arrangører der er? I Danmark er det vel kongres centeret i alle større byer (eks. Bella center i København) og derudover kunne du tage fat i nogen af interesse organisationerne, eks. DI og tilsvarende. De er jo også egentlige kongres arrangører såsom eurostar25 (der er en europæisk arrangør)

Håber det hjælper lidt.

vh og held og lykke

Christian B. Andreasen

 

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)