Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VIl i ikke slette dette ? gider ikke flere underlige beskeder, dette er droppet af alle jeg kender

Side 3 ud af 5 (49 indlæg)
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Burholt:

Ahhh, cool - tak for info. Laver lige dit link "klikbart" ;-)

http://www.altomkost.dk/Kosttilskud/Register_over_registrerede_kosttilskud/forside.htm

Har lige høvlet listen igennem - kan jeg "stole på" den er helt fyldestgørende - eller skyldes mit spørgsmål at eks. selskaber som i EU har Novel food godkendelser - og osse har fået godkendelse for Danmark ikke figurere på liste for "kosttilskud"?

Kan ikke garantere at listen er 100% opdateret. Listen er kun for kosttilskud, så firmaer der sælger drikkevarer, naturlægemidler, funktionelle fødevarer etc. figurerer ikke på listen. 

Hilsen

Anders

 

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Reberholt:

Ikke en fejl i mine øjne :) dette er en forløber for et produkte som vil tage Danmark med storm :) Og jeg ville blot se om der var nogle af mine med Aminoer der ville være med i starten da dette ikke vil blive et stort kaos af sælgeren der prøver at sælge til alt hvad der bevæger sig :) 

Men lad os slutte tråden her og jeg vil genåbne den med link til vores nye hjemmeside når vi er færdige med de sidste par små ting. 

Thomas

Jeg syntes denne tråd døde ret let, men med en række manglende svar. Bl.a. hvad sker der med hjemmesiden?

Thomas, nu siger du ikke en fejl i dine øjne, men hvor længe har du arbejdet med MLM før dette? For jeg vil da mene at erfarne MLM folk har lidt mere forstand end nye...

At være med fra starten i et nyt firma er ikke automatisk spændende, selvom mange nye har den tankegang... Det er ofte heller ikke nogen fordel at være med fra starten, fordi det kræver ekstremt meget, der vil aldrig være en historie man kan læne sig opad, man kan ikke prale af fremgang, man kan ikke kigge på regnskabstal. Er pioneer ånden nok til at hoppe med på noget nyt?

Og det at du søger erfarne folk, jamen så forstår jeg slet ikke din hemmelighedskræmmeri.

Martin

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin 

Jamen jeg er blevet rådet til at søge andre græsgange end amino med dette produkt da det er nemmere at komme til at fremstå som noget der minder om et afsnit at bigbrother her inde hvis man skriver om mln. 
Jeg vil gå mod div. anbefalinger og give dig et par adresser. 

Mht. Hjemmeside her er lidt du kan se på.

http://kyaniblog.dk/

http://www.kyani.net/home.php

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Gennem de sidst 10 år har en del juice firmaer forsøgt sig i Danmark. Faktisk nogle gode firmaer, som har en imponerende trackrecord fra andre lande, men af åbenlyse grunde har ingen rigtigt slået igennem i Danmark.

Her er det igen "skynd dig du kan være med fra starten", der kommer i spil, for disse firmaer har så travlt med at få varer ind i landet, at de får startet på det forkerte ben. De får ikke etableret dansk importør (lovkrav), de får ikke anmeldt produkter, de har dårlig customerservice, ingen dansk markedsføring, ingen support, dårlig logistik etc.

Så inden du kaster dig hovedløs ud i Kyani, så kan du indledningsvis spørge Kyanis ledelse om nedenstående:

1. Er produkterne anmeldt i Danmark (hvis de skal sælges som kosttilskud)

2. Hvilket firma har gennemgået ingredienserne i produkterne og afstemt dem i henhold til dansk lovgivning

3. Noni er et novel food i EU, så du skal bede om deres tilladelse til at bruge Noni i et kombinationsprodukt

4. Hvad bliver prisen i Danmark incl. fragt og 25% moms (I skal opkræve moms)

5. Hvordan vil de yde support til Danske team medlemmer

6. Hvilket Dansk materiale får i stillet til rådighed

7. Hvor skal varerne distribueres fra

8. Har firmaet fået tilladelse til at forhandle fødevarer i Danmark

9. Har firmaet etableret egenkontrol i henhold til Dansk lovgivning

10. Har firmaet etableret egenkontrol program for team medlemmer i Danmark

11. Hvilken slags Goji bruger I, da visse typer er ulovlige i Danmark

12. Er tilsætningsstoffer indenfor Positivlisten

13. Hvem gennemlæser jeres markedsføringsmateriale (kan allerede se at I er på kant med loven)

 

Ofte bliver ovennævnte "kedelige" lovstof overskygget af mulighederne for at tjene penge, men er ovennævnte ikke i orden, kommer ingen til at tjene penge i længden.

Håber du kan bruge dette indlæg konstruktivt.

Med venlig hilsen.

Anders Petersen

 

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Thomas.

Kan se at Kyani og Enliven har fusioneret. Enliven har tidligere forsøgt sig i EU, men blev forhindret pga. Novel Food regler. Deres NitroFx indeholder et noni ekstrakt, som ikke har været konsumeret i EU før 1997, så derfor kunne Enliven ikke sælge produktet.

Ifølge oplysninger fra nettet sælges samme produkt nu som Kyani NitroFx.

Mine spørgsmål er: "Er Kyani NitroFx og Enliven NitroFx samme produkt? Og i så fald hvordan har I så tænkt jer at få godkendt produktet?"

Enliven trak sig fra EU, da det gik op for dem, at en Novel Food godkendelse kunne tage op til 10 år.

Med venlig hilsen.

Anders

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Petersen:

Hej Martin.

Gennem de sidst 10 år har en del juice firmaer forsøgt sig i Danmark. Faktisk nogle gode firmaer, som har en imponerende trackrecord fra andre lande, men af åbenlyse grunde har ingen rigtigt slået igennem i Danmark.

Her er det igen "skynd dig du kan være med fra starten", der kommer i spil, for disse firmaer har så travlt med at få varer ind i landet, at de får startet på det forkerte ben. De får ikke etableret dansk importør (lovkrav), de får ikke anmeldt produkter, de har dårlig customerservice, ingen dansk markedsføring, ingen support, dårlig logistik etc.

Så inden du kaster dig hovedløs ud i Kyani, så kan du indledningsvis spørge Kyanis ledelse om nedenstående:

Ofte bliver ovennævnte "kedelige" lovstof overskygget af mulighederne for at tjene penge, men er ovennævnte ikke i orden, kommer ingen til at tjene penge i længden.

Håber du kan bruge dette indlæg konstruktivt.

Med venlig hilsen.

Anders Petersen

Hej Anders

Jeg kan sagtens følge din pointe, men det er ikke kun Kyäni der har denne tilgang. Det er også set hos andre af de nyere og tag f.eks. NWA, så kunne man jo se flere der startede op som netop snakkede pioneer ånd og det at være med fra starten. 

Mht. juicer og kosttilskud, så savner jeg sgu mere fornuftige regler, RedBull er jo et fint eksempel, hvor det kunne købes alle mulige andre steder, men ikke i Danmark (før for nylig). På nogle områder ville europæiske regler være fornuftigt.

Jeg har det skam helt fint hvor jeg er (skal nok lade være med at reklamere her), så jeg overvejer skam ikke at kaste mig hovedløst ind i Kyäni, som jeg også blev inviteret med i for et halvt års tid siden. Jeg syntes bare at dette indlæg var lidt mærkeligt og uafsluttet, forstået på den måde at det var hemmeligt, det var nyt, man ville have fat i mlm eksperter, selvom det virkede tydeligt at indlægget ikke blev lavet af en med erfaring (jeg skal ikke sige noget om Kyäni og måden det kører på, det må de selv klare ;)).

Men jeg syntes afgjort dit indlæg er godt og det burde da få nogle til at tænke.

Mvh.

Martin

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Av, jeg har lavet en fejl! Mit indlæg var til Thomas, men jeg startede med "Hej Martin".

Nå for sent nu, men er da glad for, at vi er enige om tingene. Mine spørgsmål kan bruges til alle firmaer, som forsøger sig i Danmark.

Vedr. harmonisering i EU så er vi på rette vej. Dog forholder det sig sådan, at Danmark stadig kan lave særlige "nationale" regler, som kan forhindre salg af et produkt. Eksempelvis med kosttilskud, hvor vi i Danmark har vores egen Drogeliste og andre regler for ingredienser og anprisninger.

Så moralen er: Do your due diligence before you jump!!!

Hilsen

Anders

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Petersen:
Enliven trak sig fra EU, da det gik op for dem, at en Novel Food godkendelse kunne tage op til 10 år.

Underligt, da de kunne læne sig op ad denne og få godkendt tingene.

Problemet er ofte, med dem der ikke ved hvad de har med at gøre, at de ikke har den fjerneste idé om hvordan de skal få tingene igennem, og at de ikke har pengene til dokumentationen/undersøgelserne som kræves for at eksperterne i EU godkender det.

Dog findes også den kategori af firmaer der venter til andre har fået godkendt og så indgiver de en meddelse om ækvivalnes som oftest kun skal dokumenteres via f.eks. en Eufofins analyse der viser samme data som den oprindelige applikation.

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Anders Petersen:
Enliven trak sig fra EU, da det gik op for dem, at en Novel Food godkendelse kunne tage op til 10 år.

Underligt, da de kunne læne sig op ad denne og få godkendt tingene.

 

Faktisk er en Novel Food godkendelse ekstremt vanskelig. NitroFx indeholder et ekstrakt af Noni, hvilket betyder, at de ikke kan læne sig og af Noni drikkens godkendelse som Novel Food.

Det vil være nødvendig at starte helt forfra, med mindre de kan få produktet gennem den forenklede godkendelse, hvor firmaet blot skal dokumentere "substantially equivalent". Dog mener jeg ikke, at Kyani kan gå den vej, da deres produkt adskiller sig væsentlig fra Nonisaft.

Jeg har så fundet ud af, at Kyani skriver på etiketten, at produktet kun er til "external use". Så man skal altså ikke længere drikke produktet, men blot komme det på huden :-0 Dette har været forsøgt før, altså hvor man sælger noget til udvortes brug, som i virkeligheden skal bruges indvortes, og på den måde "omgås" man reglerne. Med mit kendskab til Fødevarestyrelsen vil sådan et nummer have en kort levetid.

På Kyanis blog fortæller de også, at man skal se bort fra "for external use only", for produktet skal drikkes.

Det vil være en stor hjælp, hvis nogle Kyani folk kan fortælle, hvordan produktet rent faktisk skal bruges. For de deklarerer et, men siger noget andet.

Hilsen.

Anders

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Petersen:
Faktisk er en Novel Food godkendelse ekstremt vanskelig.

Det er jeg så ikke nødvendigvis helt enig i, da det i høj grad har med dokumentationen at gøre. Men det er klart at hvis man sjusker eller springer over hvor gæret er lavest, så er det op ad bakke :)

Anders Petersen:
Jeg har så fundet ud af, at Kyani skriver på etiketten, at produktet kun er til "external use". Så man skal altså ikke længere drikke produktet, men blot komme det på huden :-0 Dette har været forsøgt før, altså hvor man sælger noget til udvortes brug, som i virkeligheden skal bruges indvortes, og på den måde "omgås" man reglerne. Med mit kendskab til Fødevarestyrelsen vil sådan et nummer have en kort levetid

Hvis man vil have noget hurtigere på banen, så er det Forbrugerrådet man skal hive fat i. De er ikke for generte til at bringe det ud i offentligheden hurtigt og køde det sammen med NM og svindel den vej.

_________

Men utroligt de ikke bare kan lære at gøre tingene ordentligt..

Køb ren argan olie her

Side 3 ud af 5 (49 indlæg)