Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internet adgang i Italien fra f.eks. PC og iPhone/Android eller anden mobil

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige været på ferie i Italien. Jeg ville jo super gerne kunne checke e-mail osv. fra min mobil, samt surfe på nettet, men med dansk SIM kort i telefonen, var data roaming en dyr fornøjelse (kr. 18,- pr. Mb).

Jeg købte så et Italiensk SIM kort hos VODAFONE. Det gav mig for € 5 i oprettelse og € 25 pr. måned frit Internet i 5 timer pr. dag, hvor VODAFONE IT dækker med UMTS/GPRS.

Jeg var desværre ikke i nærheden af en WIND (TIM) butik, for der kan man købe frit Internet til € 10 for 100 timers brug (Sørg for at få hjælp i butikken til opsætning og check at det virker inden du forlader den).

Men det virkede upåklageligt i min Google Nexus One Android telefon. Dog virkede standard APN indstillingerne ikke. Jeg skulle ændre dem til følgende:

APN: web.omnitel.it
SERVER: http://www.vodafone.it
MCC: 222
MNC: 10
APN type: default, supl

En super funktion i min Android telefon med Android v2.2 styresystem er at den kan bruges som trådløst Access Point. På den måde kunne jeg være på nettet både med telefonen og min bærbare PC samtidigt :-)
Det var et hit på hjemturen, da man kunne sidde og surfe mens vi kørte.
Alternativt kan de fleste telefoner bruges som modem, hvis man tilslutter dem til PC via USB kabel eller Bluetooth.

SIM kortet gav mig også Italiensk telefonnr. Jeg omstillede så mit danske mobilnr. til det, sådan at jeg kunne modtage opkald selvom jeg havde det italienske SIM kort i telefonen.

Jeg fik desværre ikke kortet til at virke i min 3 mobil USB dongle. Tror dog godt det kan lade sig gøre, men måske min dongle er SIM låst til 3 mobil, for i butikken virkede det fint med en VODAFONE USB dongle.

Når man køber SIM kortet, skal man bare vise pas eller kørekort (billedlegitimation), samt oplyse den midlertidige adresse i Italien.

Håber nogen kan bruge ovenstående information :-)

Go' ferie til Italien!

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)