Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et bedre syn? Ja hvorfor ikke ?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Nu er det ikke lige sådan at svare på. For det kommer an på hvad man mener.

Nu kan man lære at fokusere, som der ikke er noget nyt i, og det er noget som der faktisk tager lang tid at lærer. Og er typisk en ting som vi arbejder meget med i den gren af den serigrafiske branche hvor jeg er, og her er det ikke unormalt at man kan skeldne mellem skævheder på ned til 0,1 mm. Uden brug af lup.

Men er der først skade på øjet, så er der desværre ikke noget at gøre. Da øjet primært består af en linse, og en nerve bagerst i øjet. Og det som der typisk sker er at med tiden, så vil linsen ændre position eller form i forhold til nerven bagerst, hvorved at man ændre linsens fokus punkt, og derfor vil det stå uskarbt. For at illustrer dette kan man tage en lup og tage den i forskellige afstande.

Nu er hjernen, rigtig god til at kompencere for dette, og det betyder så også at hjernen vil forsøge at stille skarpt, dog kræver dette en masse energi(arbejde), hvorfor man typisk vil få hovedpine, når man læser meget, eller sidder foran skræmen. Ligeså vil man hurtigt miste koncentrations evnen, da man bruger energien på at fokusere.

Når man snakker kost. Under dette emne, så vil det typisk betyde at man holder sin PH balance i øjet. Sådan at væsken i øjet altid er klart. Ligeså så kræver det at linsen ikke tører ud, gør den det, eller begynder den, så vil man ikke kunne stille skarbt længere. Lidt lige som at kikke igennem en mat akrylplade.

Kost har jo stor betydning for at kroppen fungerer, og det er uanset om det er hår eller fødder, så kræver det energi og væske. Så der er jo intet i det. Men man kan ikke bare via at ændre kosten, med mindre det er en meget tør kost, forbedre synet.

Men ærligt, så tror jeg ikke på det.

/Kenneth

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)