Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvor meget koster det?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Feb 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

hej. hvis jeg finder nogle lokaler f.eks. tidligere butikslokaler og jeg har fået lov at ændre det til restaurant. hvor meget kan det så koste at installere udsugning på ca 300 kvadratmeter, og hvor meget koster alt inventar til køkkenet, altså the full package, og hvor meget er realistisk at sælge af billig sund restaurationsmad i en by med omkring 30.000 indbyggere? og hvor meget er forældre villige til at betale for sund skolemadsordning, for jeg har fået at vide af en at 15 kr er for dyrt pr måltid. er 10 kr et godt bud? og her tænker jeg at jeg vil lave masseproduktion af maden, med ungarbejdere til at ordne salaterne osv. Er der nogen her som kan hjælpe mig med at finde ud af hvor meget det kommer til at starte den restaurant? huslejeniveauet er ca 750 kr her i byen pr kvadratmeter. Og hvor meget giver et typisk firma med omkring 50 ansatte for grøn kantinedrift? Og hvis det nu f.eks. koster 500.000 kr hvor meget skal jeg så have med i banken.

ja det blev lidt rodet, men håber at i kan hjælpe mig

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det var jo en del spørgsmål :-D

Det er jo super svært at 'spå om' og du vil opleve at lige meget hvilket gode bud vi end måtte komme med her på Amino ja så er virkeligheden nok en helt anden da der i dit spørgsmål er en hel del ubekendte:

Udsugning - tja hvor højt er der til højeste tagryg? mit bud 50.000 til 300.000

Køkken: tja hvad skal du have i køkkenet hvor stort er det? mit bud 50.000 til 500.000

osv.

Kort og godt så skal du være meget mere konkret

Når dit projekt er så stort skal du finde en god branche kendt rådgiver eller partner ellers skal du finde på noget andet :-)

Håber at du får fundet den nødvendige sparring til dit projekt så du enten kan komme videre med et seriøs oplæg eller droppe projektet helt.

De bedste kaffe hilsner
Søren

 

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej,

Det lyder til og være et spændende koncept du har gang i. Jeg har lidt erfaringer med restaurationsbranchen, og dem vil jeg lige prøve og dele med dig.

Pris på udsugning, samt inventar:

Her må jeg melde pas, men jeg tror du skal forvente at det er forholdsvist dyrt. Jeg har tidligere været med til og møblere en større restaurant, og det var bestemt ikke billigt.

Jeg kan anbefale dig og tage fat i Zederkof, det er et utrolig behagelig team af folk, og de ved altså alt om ovenstående.

Besøg dem i går: www.zederkof.dk

Realistisk salg i en by med 30.000 indbygger:

Hvis det er ganske almindeligt mad, og der ikke ligger tonsvis af restauranter i forvejen, så vil jeg da mene at størstedelen af indbyggerne er potentiale kunder.

Pris på skolemad:

Tja. Jeg tvivler da på du kan få sammensat en ret god ménu til en pris på 10 kr. pr. person - Så her vil jeg absolut sætte mig ned og regne alle udgifter ned, og så sætte en pris der er realistisk for dig. Jeg formoder maden også skal leveres, det skal du selvfølgelig også regne med. Hvis jeg havde børn betalte jeg hellere 20 kr., for noget ordentlig, end 10 kr., for noget ringe mad.

En idé kunne måske være, og lave noget almindelig mad, altså pølsehorn, sandwich osv. - Og så evt. om fredagen lave en lidt anderledes menu.


Pris på opstart:

Det er svært for os når vi ikke har flere informationer og arbejde med. Men hvis du nu indhenter tilbud på ovenstående ting, og andre ting/inventar du ved du skal bruge, så kan du jo forholdsvist let regne dig frem til en pris.



Jeg håber du kan bruge ovenstående til noget, og det har hjulpet dig et skridt videre.

Hvis du skulle have yderligere spørgsmål er du velkommen til og smide mig en PB, eller stille yderligere spørgsmål her i tråden.



RBN

Handel med varepartier via Trademen

Tilmeldt 7. Jul 10
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Som der tidligere er svaret - så er dine spørgsmål meget generelle og ikke specielt konkrete, hvilket gør at det er svært at opstille et realistisk budget.

Tilmeldt 8. Feb 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

hej. jeg forstår ikke helt din sidste kommentar. jeg synes da at mit indlæg er meget seriøst, jeg aner simpelthen bare ikke hvordan jeg ellers skal forklare det. jeg er en idealist som går ind for grøn mad, og det er det jeg spørger om, hvor meget man skal regne med at kunne sælge af sådan nogle portioner f.eks. som take-away og restaurant til kunderne på gaden. og hvor meget er forældre villige til at betale for skolemad? ved du det? og hvor meget sådan et køkken kan koste. ved du hvor meget man sparer på et komplet sæt brugt køkkenudstyr?

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

RBN:
Tja. Jeg tvivler da på du kan få sammensat en ret god ménu til en pris på 10 kr. pr. person - Så her vil jeg absolut sætte mig ned og regne alle udgifter ned, og så sætte en pris der er realistisk for dig. Jeg formoder maden også skal leveres, det skal du selvfølgelig også regne med. Hvis jeg havde børn betalte jeg hellere 20 kr., for noget ordentlig, end 10 kr., for noget ringe mad.

Det har du fuldstændig ret i. Med hensyn til prisen på hvert måltid kunne man evt. prøve at kigge lidt i tidligere avisartikler der omhandler balladen om tvungen madordning i børnehaverne. Her vil det sansynligvis fremgå at man ikke kan lave et fornuftigt måltid for 10 kroner, hvilket var tallet i mange kommuner når prisen for personalet fra trukket fra. Så i realiteten betaler man ca. 500 kroner for 200 kroner råvarer pr. måned - og det er virkeligheden i dag (afhængigt af kommune og institution).

RBN:
En idé kunne måske være, og lave noget almindelig mad, altså pølsehorn, sandwich osv. - Og så evt. om fredagen lave en lidt anderledes menu.

Hmm - som forælder til børn i skolealderen ville jeg nok ikke vælge at basere mine ungers kost på pølsehorm og hvidt brød...

mvh

Jan

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

pigenmedideerne:

ja det blev lidt rodet

Det har du fuldstændig ret i Wink

Jeg har ikke en hujende fis forstand på restaurantdrift, men vil give dig et råd i en lidt anden retning.

Når du skriver dine indlæg, så prøv at begrænse anttallet af spørgsmål. Saml de relaterede spørgsmål og lav så flere forskellige indlæg.

Det kunne f.eks være eet indlæg omkring inventar, et andet omkring priser og fødevarekvalitet og et tredie omkring personaleforhold osv.

Det vil give dig bedre og flere svar.

Prøv også at dele dit indlæg op i afsnit og skriv evt. spørgsmålene i listeform. Man mister lynhurtigt fokus og overblik ved den metode du har brugt i ovenstående.

Held og lykke med dit projekt

mvh

Jan

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)