Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bluetooth dating

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Søborg
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Halløj alle,
for godt 3 måneder siden lanceret jeg et bluetoothdating program til mobilen.  Det viser sig så at være noget svære at få en effektiv markedsføring end jeg egentlig havde troet. Jeg har skrevet en HEL del presse medelelser til dvs. magasiner/web sider som også har resulteret i en 5 artikler.

Men selv artikler i dvs. magasiner/websiden har ikke rigtig givet "pote" så det har vist sig at det nok ikke kan betale sig at betale dyre domme på reklamer i magasiner.

Jeg vil høre om der er nogle der har nogle forslag til en effektiv markedsføring. Jeg fik lov til at komme med til en dating fest i Roskilde med 300 singler hvor jeg uddelte flyers, men selv det gav ikke nogen respons. Måske var alders gruppen (30-50 år) ikke lige den rigtige målgruppe.

Desuden vil jeg høre jeres mening om idéen bluetoothdating

takker 
Tilmeldt 20. Apr 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 21:12

Hej Greg,

Kan du ikke lige bruge et par linier på at forklare konceptet. Det ville nok hjælpe os en del i fastlæggelse af målgruppe og deraf relevant markedsføring.

Mvh

Claus Holm

Stort sommerhus udlejes på Fyn. Sommerhus med havudsigt og spabad, sauna, brændeovn, solarium og meget mere.
Fra Søborg
Tilmeldt 21. Oct 05
Skrevet kl. 22:20

Jo da i kan se det på www.proxidating.dk

Proxidating er et stykke software som kan hentes til sin mobil ganske enkelt ved at sende proxi til 1208. Derefter modtager man programmet hvor, det er muligt at udfylde en profil. Man tænder telefonens bluetooth og proxidating og man er nu klar til at søge.

Går man forbi en med med proxidating og en profil der passer til man søger opfanger proxidating dette og sender ens profil samt billede gratis via bluetooth til den potentielle drømmedate.
Der er konceptet. :-)
Fra Vejle
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 87
Fra  Volkswagen Fredericia Skrevet kl. 01:17

Ingen kritik her fra, men på din første post lyder det som om du slet ikke er klar over hvem din egen målgruppe er. Det er så uhyre vigtigt at fastlægge dette, for det er ikke alle singler du kan satse på. Folk er forskellige, og ikke alle kan lide samme slags chips, biler, mad, tøj osv. og for den sags skyld heller ikk dating.

Så du skal segmentere og fastlægge din målgruppe ud fra nogle parametre.

Først når du har dette så kan du skræddersy og differentiere din marketingmix (de 4 p''ere) og de andre strategier.

For lad os sige at det er unge mennesker som er målgruppen, så skal der nok ligge lidt flyers i forskellige barer osv.
Generelt er det jo svært at differentiere sig i din "branche".
Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 01:52
Et par hurtige kommentarer, som egentlig ikke har så meget med dit konkrete spørgsmål at gøre, men som måske kan give dig lidt inspiration:

Omkring navnet: Proxidating virker for mig ret "nørdet". Mobil-dating, DateSearch, MobilMatcher, MatchAnywhere eller lign. tror jeg umiddelbart vil "fange" målgruppen mere. Her tænker jeg på målgruppen som unge mellem 15 og 25 (du skal jo fange dem før dating bliver for alvorligt :)).

Omkring websitet: Er det tanken at folk, der kommer ind på proxidating.dk, kender produktet i forvejen? Hvis det er, kan jeg godt følge idéen med at præsentere mobilmodellerne med det samme, men hvis det ikke er, ville jeg klart hellere have en ret grafisk forside, som lynhurtigt ridser idéen med produktet op. Det virker mærkeligt at skulle scrolle ned for i det mindste at finde en forklaring på hvad produktet går ud på.

Samarbejdspartnere: Henvend dig til websites, hvis brugere ligger indenfor din målgruppe (arto.dk, nationx.dk, lunarstorm.dk, evt. dating.dk, steder i den stil), og giv dem et tilbud de ikke kan afslå. Jeg formoder du tjener et vist beløb pr. download, stik dem en del af det og se om de ikke kan øge omsætningen ganske betragteligt.
Tilmeldt 12. Sep 05
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 02:05
Hej Greg

Jeg er en nørd indenfor salg og marketing og vil gerne give dig 3-4 konstruktive kritikpunkter som du kan arbejde videre med. 

Målgruppen
Du har fået presseomtale i PC WORLD, mobilsiden.dk, mobil.nu, telegeil.dk, bazaronline.dk og oestrogen.dk.. Godt arbejde. Men det virker til, at du ikke har fastlagt en målgruppe.
Først går du efter it- og mobilnørderne. Efterfølgende forsøger du at ramme det mainstream kvindelige køn. Derudover har du delt flyers ud til en singlefest hvor folk var 30-50 år. Uden resultat.

Dit koncept er relativt nyt i DK, og derfor vil jeg foreslå at du i opstartsfasen går målrettet efter unge kvindelige trendsettere ml. 15-25 år. Din første milepæl kan eksempelvis være en database med 100 tilmeldte damer (udelukkende fra København/Århus). Og har du 100 damer med billede inde i varmen, så er det nemmere at tiltrække det mandlige køn (mænd er primitive, sex sælger, sådan er det bare). En database med 100 tilmeldte fyre vil ikke have samme tiltrækningskraft på damerne. (Damer vil jages. Det er en naturlov).
Du bør desuden undersøge hvor stor en del af målgruppen som har bluetooth-teknologien indbygget i deres mobiltlf.

Navnet
Udfra navnet Proxidating kan jeg gætte mig til, at du er ingeniør/programmør/datamatiker/den boldgade. Du bør kraftigt overveje at ændre navnet og tænke mere som målgruppen og mindre som en internet/mobil-nørd når du skal navngive produktet (nb: betegnelsen ’nørd’ er en kompliment i mine kredse). Hvilke billeder skaber du inde i Bazar/Østrogen-læseren når hun ser navnet Proxidating? Jeg kan forestille mig at ’proxi’ er et ukendt ord for denne målgruppe og føles koldt at udtale – x’et gør det ikke bedre. Damer tænder på følelser(edit: hendes følelser vel at mærke - noget der rammer hendes følelser)

Prisen
Du bør kraftigt overveje at tilbyde produktet gratis i introduktionsfasen. Du vil gerne have at målgruppen får tillid til, afprøver og bliver glade for dit produkt – og at målgruppen fortæller om det til deres veninder. Tilbyd derfor produktet GRATIS i opstartsfasen. Når mainstream damerne (og fyrene) begynder at tilmelde sig (og du opnår en kritisk masse), så kan du begynde skrue prisen op til eksempelvis 30 kr.

Installationen
Fra hjemmesiden:

Installation på NOKIA 6230
-Du modtager en SMS
-Vælg det sendt WAP link
-Wap bliver etableret
-Downloading af Proxidating starter
-Automatisk installation som følger
-Proxidating er gemt i dine programmer

Forestil dig at en pige fra målgruppen, en blondine på 19 år, har fundet interesse for dit koncept. Vil hun forstå din installationsguide på hjemmesiden? Du bør overveje at skære det HELT ud i pap –målgruppen er alt andet lige ikke så teknisk begavet som du er.
Fra Søborg
Tilmeldt 21. Oct 05
Skrevet kl. 11:00
Hej og tak for de fine tilbage meldinger.

Mht målgruppen, der har jeg fra starten satset på de 15 - 25 hvor vi i sommer var ude og uddele flyers på dvs. strande, koncerter, Zulu film på plænen ovs. men det gav heller ikke noget respons.

Så tænkte jeg at jeg kunne ramme målgruppen på handelsskoler, gymnasier så jeg tog Lyngby handelsskole som en test skole med plakater og flyers rundt omkring men der fejlede det også.

Jeg indrømmer gerne at jeg har prøvet lidt forskelligt, for at finde ud af hvad der gav bedste resultat. For måske er den målgruppe helt ved siden af realiteten, for jeg kan ikke ud fra et telefon nr. se køn alder osv. Derfor er der blevet prøvet lidt af hvert.

Men måske er mine forventninger lidt for høje til programmet. Som i også siger at der er nok ikke mange der kender til hverken bluetooth eller at mobilen bliver mere og mere interaktiv.

Mht navnet så er jeg faktisk ret så enige, men det er et navn der er blevet satset på og er det navn der skal frem internationalt. Proxidating er også lanceret i Frankrig og england er det næste mål (toothings hjemme land).

Jeg har også domæne navnet bluetoothdating.dk men den virker ret langt men det beskriver det jo ret præcist.

Ja I har måske ret i at hjemmesiden skal jeg have kigget lidt på. Vi skal måske have software demo og evt en download forklaring frem som forside.
Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 12:02
Dato: 10/21/2005 8:56:53 PM
Forfatter:Greg Young
Desuden vil jeg høre jeres mening om idéen bluetoothdating

Min første tanke var at det da var skidesmart! Nu er jeg så også kvindelig nørd som forstår alle begreberne, så den del afskrækkede mig ikke. Jeg tror dog at de fleste af de kvinder jeg kender, vil ligne meget store spørgsmålstegn alene ved ordet bluetooth...

Nå, men så læste jeg på hjemmesiden at "når en person med dine søge kriterier, er inde for en radius af 15 meter, vil din mobil give dig besked", og så var min næste tanke faktisk at jeg nok alligevel ikke ville turde bruge det! I hvert fald ikke med billede på. Selv om jeg synes ideen er fantastik, ville jeg ikke være særlig tryg ved at en potentiel sexualforbryder (nej, jeg hentyder ikke til mænd i almindelighed ) vil kunne oprette en tiltalende profil og se når et potentielt offer er i nærheden. Jeg ved godt at alle er potentielle ofre, men ud fra sådan en profil vil han i hvert fald have stor sandsynlighed for at kvinden bor alene, og har hun så billede på, er hun nem at udpege i mængden.

Ej, det lyder sgu helt vildt hysterisk, og jeg er endda normalt ikke bange for den slags, men det var altså lige den tanke der meldte sig da jeg læste om det, så måske vil andre kvinder tænke det samme.

Men måske kan der gives en form for tryghedsgaranti... HVIS sådan en fæl situation opstod og resulterede i en forbrydelse, er det så muligt at se hvilke mobilnumre der er blevet parret inden for et bestemt tidsrum eller sådan noget?

Anja
Tilmeldt 20. Apr 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 15:54

Hej Greg,

Jeg er meget enig med de øvrige debattører omkring navn og målgruppe.

Derudover savner jeg de USP´ere der kan overbevise mig om, at denne datingtjeneste giver mig et andet og større udbytte end traditionelle webbaserede tjenester - Hvorfor er det man skal bruge din tjeneste ?

Det er beskrevet meget godt rent teknisk, men jeg savner grundlæggende viden om udbyttet af tjenesten. Kort sagt du fokuserer meget på funktionaliteten men glemmer de elementer der kan give brugerne en reel værdioplevelse.

Jeg går ud fra at hovedidéen er, at man her kan finde en partner lige på stedet, uden at skulle gennem en længere korrespondance på forhånd. Såfremt det er tilfældet, tror jeg du skal finde din målgruppe i den mere "letlevende" del af singlerne.

Mvh

Claus Holm

Brug for et par fridage ? Book et weekendophold eller en miniferie i lækkert sommerhus på Sydfyn.  Der er plads til 10 personer i feriehuset som også er udstyret med spa, sauna, solarium og brændeovn. 
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 16:21
Jeg er enig med de andre, dog kan det selvfølgelig lade sig gøre at bruge navnet, selv om det ville være langt nemmere med et mere relevant navn.

Der skal ændringer til på din side før det bliver en succes, men det behøves ikke være de helt store ændringer. Feks. ville du sælge langt mere hvis du flyttede teksten op over mobil-listen.

Ellers mangler der en masse datingmateriale på forsiden. Lige nu ser siden ud til kun at være for existerende kunder. Det er det indtryk den giver.... Når du har tusindvis af brugere og har et stærkt brand, kan siden dog alligevel være som den er nu, men du skal først ha' en start.

I burde ha' en eller anden prøve tid, f.eks. kunne det være sådan, at kunden kunne downloade programmet og kunne prøve det gratis i feks. 14 dage. Hvis kunden ikke har meldt fra igen, ryger pengene af når prøvetiden er ude.

Du blive nødt til at ha' en kundeskare for at få flere kunder i sådanne tilfælde. Kompliceret, men sådan er det.

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)