Hej Greg
Jeg er en nørd indenfor
salg og
marketing og vil gerne give dig 3-4 konstruktive kritikpunkter som du kan arbejde videre med.
Målgruppen
Du har fået presseomtale i PC WORLD, mobilsiden.dk, mobil.nu, telegeil.dk, bazaronline.dk og oestrogen.dk.. Godt arbejde. Men det virker til, at du ikke har fastlagt en målgruppe.
Først går du efter it- og mobilnørderne. Efterfølgende forsøger du at ramme det mainstream kvindelige køn. Derudover har du delt flyers ud til en singlefest hvor folk var 30-50 år. Uden resultat.
Dit koncept er relativt nyt i DK, og derfor vil jeg foreslå at du i opstartsfasen går målrettet efter unge kvindelige trendsettere ml. 15-25 år. Din første milepæl kan eksempelvis være en database med 100 tilmeldte damer (udelukkende fra København/Århus). Og har du 100 damer med billede inde i varmen, så er det nemmere at tiltrække det mandlige køn (mænd er primitive, sex sælger, sådan er det bare). En database med 100 tilmeldte fyre vil ikke have samme tiltrækningskraft på damerne. (Damer vil jages. Det er en naturlov).
Du bør desuden undersøge hvor stor en del af målgruppen som har bluetooth-teknologien indbygget i deres mobiltlf.
Navnet
Udfra navnet Proxidating kan jeg gætte mig til, at du er ingeniør/programmør/datamatiker/den boldgade. Du bør kraftigt overveje at ændre navnet og tænke mere som målgruppen og mindre som en internet/mobil-nørd når du skal navngive produktet (nb: betegnelsen ’nørd’ er en kompliment i mine kredse). Hvilke billeder skaber du inde i Bazar/Østrogen-læseren når hun ser navnet Proxidating? Jeg kan forestille mig at ’proxi’ er et ukendt ord for denne målgruppe og føles koldt at udtale – x’et gør det ikke bedre. Damer tænder på følelser(edit: hendes følelser vel at mærke - noget der rammer hendes følelser)
Prisen
Du bør kraftigt overveje at tilbyde produktet gratis i introduktionsfasen. Du vil gerne have at målgruppen får tillid til, afprøver og bliver glade for dit produkt – og at målgruppen fortæller om det til deres veninder. Tilbyd derfor produktet GRATIS i opstartsfasen. Når mainstream damerne (og fyrene) begynder at tilmelde sig (og du opnår en kritisk masse), så kan du begynde skrue prisen op til eksempelvis 30 kr.
Installationen
Fra hjemmesiden:
Installation på NOKIA 6230
-Du modtager en SMS
-Wap bliver etableret
-Downloading af Proxidating starter
-Automatisk installation som følger
-Proxidating er gemt i dine programmer
Forestil dig at en pige fra målgruppen, en blondine på 19 år, har fundet interesse for dit koncept. Vil hun forstå din installationsguide på hjemmesiden? Du bør overveje at skære det HELT ud i pap –målgruppen er alt andet lige ikke så teknisk begavet som du er.