Nej vi har aldrig haft problemer - Det har fungeret og fungerer klokkerent!
"Er der mulighed for at indtaste et password hvis ikke det virker?" Ikke i den løsning som vi bruger - der er ingen bagdøre, men det er jo meningen med det hele - at gøre det så sikkert som muligt.
Hvis det dog virkelig så skulle gå galt hvilket det aldrig har gjort/sket, så kunne sys.admin bare bruge Active@passwordchanger ( http://www.password-changer.com ) Det tager ca. 1 min at komme ind i systemet med par enkle indtastninger eg.vælg 1 ,2,3 --> konto 1 2 3.. Det forgår ved at man smider en diskette med programmet ind i floppy/cd el. lign. <-- Derfor skal man jo slået floppy/cd-reader/usd port fra. De fleste hacks kommer indfra virksomheden selv og det ansatte og i dag er den største trussel ikke udefra internet men internt. Men dette er et andet emne og det kan i løse/søge jer til på nettet hvis interessen er der.
Bare gør som mig, gør kun brug af et stykke password Jeg har 3 netbanker og 20 andre steder jeg bruger den samme kode.
Det der er nok det dårligeste og tåbligeste forslag jeg nogensinde har hørt! Det er det samme som ingen sikkerhed overhovedet og envær crackers (ond hacker) drøm! Og min også! Kan du ikke give mig din ip så kan jeg lige stjæle din identiet og penge? Har du aldrig hørt om bruteforce?
Aldrig aldrig samme password - 1 password per "brug" en lang længde (min 8 symboler) suppleret med tal/store/små bogstaver og symboler og skiftes MINDST 1 gang om måneden.
Men passwords/passphrases(eg.--> min kat hedder line og er 7 år gamlel og sort=passphrase) bliver aldrig sikkert! - biometrics er vejen.
Jeg glemte lige at skrive, at det skal understreges at vi har lavet et aktivt valg at have et system uden bagdøre, men der findes selvfølgelig systemer som giver/tillbyder den mulighed hvor sysadmin gennem f.eks AD kan gå ind og lave en temp. ændring...
Nu var mit råd til ham en joke ikke! Det kan du ikke læse mellem linierne? Så beklager jeg, at jeg har formuleret mig forkert!
Carsten jeg mente det ikke
Til det at have et password fungere fint for mig og jeg har haft det i 10 år nu uden der er sket noget. Og nej det er ikke min kat´s fødselsdag eller min onkels skostørrelse. Men du skal da til hver en tid have lov til at komme med et gæt
Hej Kenneth, sry men jeg har set alt for meget til i denne verden til, at overvej om det var en joke eller ej. Spärg din helpdesk så skal du nok få høre en del...
Mht. til dit password - det vill ikke være et større problem at cracke det - Hvis det er nognelunde standard så ville det crackes af hvores dages amskiner på under 10 min. Så der må jeg nok skuffe dig ofr odt pasword er nok somde fleste ikke sikkert, specielt ikke hvis duy har brugt det samme i WOW 10 år! - men det er ikke for at skræmme dig på nogen vis. Det jeg skriver er almen viden i dag og ikke noget specielt.
Hej Kenneth, sry men jeg har set alt for meget til i denne verden til, at overveje om det var en joke eller ej. Spørg din helpdesk så skal du nok få høre en del...
Mht. til dit password - det vill ikke være et større problem at cracke det - Hvis det er nogenlunde standard så ville det crackes af vores dages kraftige maskiner på under 10 min. Så der må jeg nok skuffe dig, fordi dit password er nok som de fleste, og ike ikke sikkert nok, specielt ikke hvis du har brugt det samme i (WOW) 10 år! - men det er ikke for at skræmme dig på nogen vis. Det jeg skriver er almen viden i dag og ikke noget specielt.
It's a really scary world out there........ Drive safe!
Biometriske løsninger er nu ikke perfekte. Den mest udbredte hardware hos private og mindre virksomheder kan snydes, hvis du f.eks. kører en transparent igennem med et fingeraftryk på. Det er bestemt ikke en sikker løsning, og det gør det fuldstændigt ubrugeligt. Selv de dyre løsninger har i nogle tilfælde softwarefejl, der skaber en unødig risiko. Biometriske systemer vil uden tvivl være i høj fremgang i fremtiden, og tingene bliver selvfølgelig også løbende bedre.
Derudover har det aldrig været idéen, at biometriske løsninger skal erstatte nuværende godkendelsesmetoder. Sikkerhed handler i høj grad om at kunne lukke alle huller, og den bedste måde til det er at benytte flere simultane løsninger. Biometriske løsninger skal være et supplement til ordinære adgangskoder. Kun på den måde skaber man en sikker løsning.
Jeg kan som Nicolai Lønne anbefale Sticky Password. Jeg er tilknyttet projektet som dansk oversætter (det er endnu ikke alt, der er oversat (eller korrekt for den sags skyld)). Nu ligger jeg inde med et par koder til en gratis licens, så hvis du (Carsten) har prøvet programmet (og fortsat ønsker at bruge det), så skal jeg nok sende en kode. Den anden ryger afsted til den, der først skriver til mig. Det kræver blot, at du faktisk har prøvet det og også ønsker at anvende det fremover.
Selv bruger jeg forskellige koder til alt. Dem, jeg bruger mest, kan jeg huske, men de er også gemt som alle andre. Mine adgangskoder er minimum 8 tegn og mindst ét tegn, ét stort bogstav, ét lille bogstav og ét tal. Det er ret besværligt, hvis man vil bryde det, og alle ordentlige systemer tillader ikke, at man prøver 10.000 koder af automatisk på få sekunder. Krypteringen i Sticky Password er desuden 8.192 bit, og det vil tage meget længere tid at bryde en universet har eksisteret..
Dato: 19-12-2006 14:18:45 Forfatter: Acro Jeg kan som Nicolai Lønne anbefale Sticky Password. Jeg er tilknyttet projektet som dansk oversætter (det er endnu ikke alt, der er oversat (eller korrekt for den sags skyld)). Nu ligger jeg inde med et par koder til en gratis licens, så hvis du (Carsten) har prøvet programmet (og fortsat ønsker at bruge det), så skal jeg nok sende en kode. Den anden ryger afsted til den, der først skriver til mig. Det kræver blot, at du faktisk har prøvet det og også ønsker at anvende det fremover.
Jeg vil lige prøve det af, og vender tilbage hvis jeg får brug for en nøgle. Tak for tilbuddet!