Jeg har i tiderenes morgen valgt firmanavnet som domæne navn også. jeg møder tit spørgsmålet om det ikke var en ide med et domæne navn der ikke var så langt og til at huske når man kommer hjem. Jo det ville det da, men oftes er de lette inden for min branche optaget enten af andre vagtfirmaer eller firmaer der bare køber dem op uden rigtigt at bruge dem til noget af det som det handler om ud fra domæne navnet og skal de af med dem koster det en hel bondegård som eksempel kan jeg sige at Securiguard A/S gave 20.000 kr for domænet vagt.dk for nogle år siden. som i kan se her under bruges mange ikke rigtigt til noget ordenligt. Bare for at tagen et par. Kan man gøre noget ved det at de ikke bruges til det formål de endeligt burde. Hvis ikke er der så nogle der har et par ideer til hvordan man finder et domæne navn som dækker ens firma branche som er let at huske. |
Hej Brian,
Det er et godt spørgsmål som også har optaget mig meget. Jeg er dog kommet til den konklusion at domænenavnet ikke bør være i fokus. Det der bør være i fokus, er hvordan man får en hjemmeside som ligger højt i de søgninger som folk foretager på Google, Yahoo, Bing og andre. At det så er nemt at huske og ikke mindst at stave er selvfølgelig en god ting hvis man kommunikerer mundtligt med en kunde. Det behøver ikke at være security, vagt eller lignenede din hjemmeside kan sagtens score højt uden dette.
Mvh. Tonny