Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg undre mig... HVORFOR?

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Affiliate marketing har vundet kraftigt frem de sidste 2 års tid, og mange herinde tjener deres løn/lommepenge på det...

Men en ting undre mig rigtig meget!

Affiliate marketing er en god forretning, men hvorfor har mange, som tjener penge på denne måde, så skide travlt med at fortælle omverdenen, at de tjener guld og grønne skove?

Hvis man har et skattekort til en kæmpe guldskat, så kopiere man det jo heller ik, og giver det væk til gud og hver mand! For så ender andre med at finde skatten før en selv, og så er man gået glip af guldet...

Hvorfor udvander en masse affiliate folk så deres egen forretning, ved at lokke en masse nye til på $$$$ drømme? Er det ik dumt, eller har jeg bare misforstået hele essensen?

Vi andre, som driver webshops, ville jo elske så lidt konkurrence som muligt, da det vil betyde flere salg, og dermed højere indtjening...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 04:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

det tror jeg faktisk der er en ganske simpel forklaring på ! Det er lige som guldgraverne i Californien tilbage i 1800 tallet. Det første de gjorde når de havde fundet guld var at haste ind i den nærmeste saloon og prale med deres nyvundne rigdom !! Mon ikke det er samme fænomen der afslører mange forbrydere ?? De ender med at fortælle en eller anden om det fordi det ikke er fedt at ha lavet et kæmpe kup uden at få nogle klap på skulderen !!

Man søger vel bekræftelse ??

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 04:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Affiliate marketing er en god forretning, men hvorfor har mange, som tjener penge på denne måde, så skide travlt med at fortælle omverdenen, at de tjener guld og grønne skove?

He-he. Udmærket observation. Og du kan trygt regne med, at på nogle få undtagelser nær er det de affiliate marketers, du aldrig hører om, der virkelig tjener kassen. Og de fortæller ikke om det - de sidder i deres (udefra set) små nicher. Sådan lidt ligesom solen, der hver dag står op i øst og går ned i vest - helt uden at fortælle det til nogen ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Affiliate marketing er en god forretning, men hvorfor har mange, som tjener penge på denne måde, så skide travlt med at fortælle omverdenen, at de tjener guld og grønne skove?

Fordi de kan tjene endnu flere penge på den måde. Dybest set skal man jo med affiliate marketing i endnu højere grad end andre brancher leve med stærkt ustabil indtjening og mange faktorer, der er uden for ens kontrol. Men kan man sælge sig selv som ekspert i at tjene penge, får man lige pludselig en helt ny kundegruppe: Folk, der vil tjene penge (hvor man før kun havde den almindelige forbruger som kunde).

Så starter man en blog om, hvordan man har tjent penge på affiliate marketing, får læsere, og så lukrerer man på dem ved at have affiliatelinks til affiliateprogrammer (!), webhoteller, bøger om affiliate marketing osv. Senere skriver man sin egen bog om at leve det "frie liv" osv.

Altså: Penge.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 06:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Den der lever stille, lever godt :)

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 07:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Der kunne jo også være den mulighed, at de er flinke mennesker, der gerne vil give andre nogle gode muligheder.

Hej med dig :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy Krabbe:

Der kunne jo også være den mulighed, at de er flinke mennesker, der gerne vil give andre nogle gode muligheder.

Ja, men mange af disse flinke mennesker har alligevel ofte deres vigtigste indhold gemt bag en betalingsmur, og hvis indholdet er gratis, er det ofte på betingelse af, at man liiige tilmelder sig deres nyhedsbrev osv.

Misforstå mig ikke: Der er absolut intet galt i at ville tjene penge - og selvfølgelig er det da helt rimeligt, at man vil have betaling for sit indhold. Men når trådstarteren spørger om, hvorfor folk gør det, ja, så vil jeg gætte på, at de gør det for at få fingrene i endnu et marked: Hvis man laver affiliatesider for f.eks. mobiltelefoninteresserede, rammer man selvsagt folk, der er interesserede i mobiltelefoner. Laver man så en blog og nogle videoer om, hvordan man tjener penge på affiliatesalg, ja, så har man lige pludselig åbnet for endnu et marked, nemlig markedet for iværksættere. Det giver da god mening, og jeg ville da måske også selv gøre det, hvis jeg tjente stort på affiliate-tingen.

En sidste motivation kan være den, at man dybest set har lidt behov for at blære sig med sin viden. Det er helt i orden - det er menneskeligt.

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

Hvorfor udvander en masse affiliate folk så deres egen forretning, ved at lokke en masse nye til på $$ drømme? Er det ik dumt, eller har jeg bare misforstået hele essensen?

Vi andre, som driver webshops, ville jo elske så lidt konkurrence som muligt, da det vil betyde flere salg, og dermed højere indtjening...



Hej

Der er flere grunde til at folk fortæller om deres succéser. Det kan være for at hjælpe andre, inspirere andre, fremhæve sig selv, få mere omtale, få flere besøgende, tjene flere penge etc.

Men der er bestemt ikke tale om en udvanding. Tværtimod.

Affiliate marketing har på det seneste fået masser af omtale og endda sin egen kategori på Amino. Der er stor interesse for emnet, og det er jo naturligt at dem der har succés deler ud af deres erfaringer. De fleste indlæg om affiliate marketing starter med spørgsmål fra nysgerrige og folk der gerne vil vide mere om affiliate marketing. Hele princippet i Amino er jo at man hjælper hinanden og der stiller mange med erfaring sig til rådighed. Også dem der tjener mange penge.

Og den meget fokus på affiliate marketing har en afledt effekt: Der bliver mere interesse for at markedsføre f.eks. butikker som affiliate partner. Det gør flere annoncører interesseret og øger konkurrencen og det giver dermed 'en større kage' som alle affiliate partnere så kan få 'en større bid af'. Det er godt for alle.

Konkurrence er også godt for onlinebutikker. Det holder dem 'på tærerne' og kan være med til at øge den samlede afsætning indenfor en branche fordi der bliver mere fokus på f.eks. danske onlinebutikker i.f.t. udenlandske osv.

Mvh. Ken

Fra København
Tilmeldt 13. Jun 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Affiliate marketing har vundet kraftigt frem de sidste 2 års tid, og mange herinde tjener deres løn/lommepenge på det...

Men en ting undre mig rigtig meget!

Affiliate marketing er en god forretning, men hvorfor har mange, som tjener penge på denne måde, så skide travlt med at fortælle omverdenen, at de tjener guld og grønne skove?

Hvis man har et skattekort til en kæmpe guldskat, så kopiere man det jo heller ik, og giver det væk til gud og hver mand! For så ender andre med at finde skatten før en selv, og så er man gået glip af guldet...

Hvorfor udvander en masse affiliate folk så deres egen forretning, ved at lokke en masse nye til på $$ drømme? Er det ik dumt, eller har jeg bare misforstået hele essensen?

Vi andre, som driver webshops, ville jo elske så lidt konkurrence som muligt, da det vil betyde flere salg, og dermed højere indtjening...

 

perfekt sagt ;)

 

Vil du også til tops i google? så send en PM - vi arbejder kun med seo løsninger som virker.. så skriv når alt håb er ude :)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fashion

Jeg har et forretningsmæssigt motiv (det virker som det er det du efterlyser), og det er at det, er en god reklamesøjle for mig, og på den måde kan jeg få afsat nogle flere timer.

Så for mig handler det bare om tallet på bundlinien - alle aktiviteter slået sammen.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)