|
Affiliate marketing har vundet kraftigt frem de sidste 2 års tid, og mange herinde tjener deres løn/lommepenge på det... Men en ting undre mig rigtig meget! Affiliate marketing er en god forretning, men hvorfor har mange, som tjener penge på denne måde, så skide travlt med at fortælle omverdenen, at de tjener guld og grønne skove? Hvis man har et skattekort til en kæmpe guldskat, så kopiere man det jo heller ik, og giver det væk til gud og hver mand! For så ender andre med at finde skatten før en selv, og så er man gået glip af guldet... Hvorfor udvander en masse affiliate folk så deres egen forretning, ved at lokke en masse nye til på $$$$ drømme? Er det ik dumt, eller har jeg bare misforstået hele essensen? Vi andre, som driver webshops, ville jo elske så lidt konkurrence som muligt, da det vil betyde flere salg, og dermed højere indtjening... |
Thomas Rosenstand:He-he. Udmærket observation. Og du kan trygt regne med, at på nogle få undtagelser nær er det de affiliate marketers, du aldrig hører om, der virkelig tjener kassen. Og de fortæller ikke om det - de sidder i deres (udefra set) små nicher. Sådan lidt ligesom solen, der hver dag står op i øst og går ned i vest - helt uden at fortælle det til nogen ;-)
Der er vi så helt enige! Men nu ville jeg bare høre "mængden", hvis man kan kalde dem det, hvorfor de har så travlt med at råbe op om guldminen...
Bliv gratis medlem