I stedet synes jeg at os der arbejder med hosting bør prøve at optimere vores server park så den bruger mindst muligt el.
Jeg kunne ikke være mere enig.. Hvis alle folk bare gjorde det i stedet for, at bruge X kroner på at købe logoet.
Jeg skal ikke kunne sige om Co2-mærket gør nogen forskel ude i miljøet, men det håber jeg da. Tror dog det er nemmere at komme det til livs, hvis folk gjorde noget aktivt, i stedet for at betale.
Men trådstarter spørg om det er en dille, og til det vil jeg svare at det tror jeg ikke. Tror godt man kan regne med at flere og flere websites vil blive opmærksomme på det, og især hvis det begynder at kunne betale (læs: flere konverteringer). Men at det så bliver et mærke man bruger til at få konverteringer, det er ærgeligt. Eller omvendt er det jo faktisk meget godt, hvis man får flere konverteringer, samtidig med man redder miljøet.
Det blev lidt rodet, men konklusionen er at man kan redde miljøet bedre ved at gøre noget aktivt ved at bruge mindre el osv. men det er smart at købe mærket hvis det giver flere salg :-)