Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig med drømme meeen!!!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa jeg har startet et firma op for snart 8 måneder siden  som entreprenør...

Har altid været min drøm at køre sådanne maskiner og hvad kunne være bedre for mig end at have min egen?

Men så kom det jeg ikke tænkte på!

Den første kunde ville ikke betale da han mente arbejdet var udført manglefuldt (arbejdede som underentreprenør) og den kunde som jeg udførte arbejdet for sagde det faktisk var udført bedre end da det andet firma jeg arbejde under havde lavet sidst de lavede noget til svarende for kunden...

De penge ligger så stadig og venter da det pågældende firma ikke vil betale trods dom for dette....

Det tog mig så en del tid at komme oven på rent økonomisk pga. dette men klarede det da og fik så et godt samarbejde hos en ny kunde som jeg skulle bygge huse for...

Den ny kunde havde så slet ikke styr på noget som helst rent fagligt og det endte med at det fast satte tilbud ikke holdte prisen....Da jeg havde lavet det som mit tilbud dækkede var alt ok sagde det nye firma.Jeg spurgte om de ting de havde lavet forkert på de støbe tegninger jeg havde fået til sendt skulle laves om for så ville det blive mere pris..

Det ville de!!

Nu skal det tages i betragtning at jeg har sendt folk ud på den pågældende bygeplads fire gange pga. ændringer i tegninger efter vi havde udført omtalte arbejde første gang efter alle regler og alle var tilfredse...

Da vi så kommer til betaling villle de ikke betale noget som helst og mener det er min skyld projektet er blevet forsinket selv om de har ændret på tingene op til flere gange pga. nye tegninger selv om vores arbejde var iorden fra starten.

Ændringer tager tid!!!!!!!!!!

Omtalte kunde mener så at arbejdet nu pludselig ikke er udført korrekt(pga. nye tegninger igen) og ville holde mig erstatnings ansvarlig for forsinkelsen...

Skal siges vi tager ca. 1,5 uge om at lave et sådanne projekt men nu har det taget op til 6 uger pga. ændringer.

Da vi havde været på pladsen i 1,5 uge var i færdig i første om gang og alt ok hvis det ikke hvade været for de nye tegninger som hele tiden kom til...

Nu har kunden så sat sin advokat på sagen og jeg ligeså..

Endnu en kunde til advokat og gad vide hvor lang tid der så går denne gang...

Jeg har faktisk hele min egen kapital ude at køre på dette projekt og de sidste penge(kasse kredit) har jeg betalt mine folk med...

Endnu et skridt tilbage!!!

Nogen der har et godt råd eller kender en syn og skøn mand der ville kikke forbi for lige at fortælle mig lidt om hvad man skal gøre evt. kikke på projektet sammen med mig samt papirene???

Tager ca. 1-1,5 time...

Da jeg syndtes det er meget meget nedslående at skulle stoppe mit firma pga. et andet firma har lavet en brøller.Havde det så været fordi jeg havde lavet et tilbud der ikke kunne holde prisen var det noget andet......

Måske jeg skulle starte et kredit vurderings firma op med speciale inden for kredit vurderinger vdr. entreprenør branchen.Samler åbenbart på dårligt betalende kunder!!!

Har fået at vide af en ven jeg er for flink derfor er jeg for nem at tage ved røven(direkte citat) men det kan da ikke være rigtigt man skal være et dumt svin for at tjene penge og leve sin drøm eller kan det?

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 10:33
Dælens træls situation!

Jeg har ikke branchekendskab, men tør godt at skrive følgende:

Hvad ville du have gjort anerledes, hvis du kunne starte igen? Kunne du have sikret dig bedre eller have været mere forsigtig? Eller burde du have en mand i firmaet, som kunne stå for det aftalemæssige og salgsmæssige?

Det er vigtigt at finde svarene på de spørgsmål for næste gangs skyld og også fordi du måske kan nå det endnu. Måske har du ikke flere penge til at betale for en mand, som kan hjælpe dig, men du kan jo også overveje at tage en partner ind, som mod medejerskab vil stå for at det trælse (det hvor man ikke skal være en alt for flink fyr)

>Har fået at vide af en ven jeg er for flink derfor er jeg for nem at tage ved røven(direkte citat) men det kan da ikke være rigtigt man skal være et dumt svin for at tjene penge og leve sin drøm eller kan det?

Nej, man skal ikke være et dumt svin, men man skal heller ikke være naiv. Man skal være hård og fair og aldrig give folk mere tillid end man har råd til at miste. Tillid er ikke noget man starter med. Det er noget, som folk skal gøre sig fortjent til hen ad vejen.

Håber det går dig godt!

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 20. Oct 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:48
Hvor i landet bor du?
Tilmeldt 12. Nov 06
Skrevet kl. 22:12
Tilmeldt 20. Oct 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 09:54
Jeg tænkte bare på om måske kendte en der kan hjælpe dig, men har i mellem tiden fundet ud af han er rejst til Asien i to måneder :-(

Håber det lykkes for dig.

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 10:11
Jeg har en del branchekendskab fra før i tiden som byggemester - mest nybyg, er i tøjbranchen i dag :-)

NÅ!  Din timing er helt forket og tilbuds!!!!. Du skal altid have penge i bider / del projekterne op - udgravning, kloark, fundament osv.. især når du er lille firma...  

Stop op og få penge for det du har lavet (rigtig), og ikke lave om igen efter evt. nye tegninger før der falder penge for det første.

Det er altid med at have så lidt penge ude i kleme - gælder nu alle brancher.

Og ofte ville en byggemester have svært ved at skifte dig ud med en anden midt i projektet, og på den måde har du også en klemme på ham. 

Så næste gang du laver tilbud så del lortet op i minder entrepriser og regler for forfald af penge, før dit næste skridt.

På den måde sikringer du også om han er tilfredes med det først arbejde, ellers betaler han ikke og der kommer ikke konflikter sener. 

Tilmeldt 12. Nov 06
Skrevet kl. 18:20
Din timing er helt forkert og tilbuds?????

Hvad mener du?

Jeg kan godt se hvad du mener med at få pengene løbende men det er altså ikke helt nemt.

Hvad så hvis jeg stopper midt i et prokjekt det bliver min/mine kunder da træt af?

Hvad med ændringer nogen ændringer er da lettere at lave om med det samme istedet ofr bagefter.

prøv evt. kontakte mig på msn. udlejning1@msn.com

Tilmeldt 14. Oct 06
Skrevet kl. 18:32
næææ det gør de ikke, hvis du har skrevet i dit tilbud rigtig hvor hvilken etaper der skal falde betalinger  og hvor meget. Så er det letter at indkræve minder beløber end EN   stor , som nogen kunne få lyst til at stikke af på... Tro mig der er kun en vej der, det er at få lavet dine tilbud rigtig skrevet. Du kan muligevis finde bøger som omhandler den slags etape og rigtig formuleringer  tilbuds. Måske der en Amino som ved hvordan man lige skriver dem  (jeg har glemt det :-)  Men når du har lavet et tilbud rigtig, så er det let og hurtige at lave dem frem over.   Tænk! hvis vi kun skulle betale husleje 1 gang om året, det ville måske skabe mange "fusker/problemer"  derfor er det delt op i 12bider normalvis...

Tilmeldt 14. Oct 06
Skrevet kl. 18:36
Dato: 19-12-2006 18:20:09 Forfatter: plexsi

Hvad med ændringer nogen ændringer er da lettere at lave om med det samme istedet ofr bagefter.

Tjaa det er ikke dit problem hvis det er rigtig... Men her skal du også have disse forbehold ind i dit tilbud.  Rene linjer = glade kunder som betaler

Du har bruge for en pro der kan hjælpe dig med at udforme dine tilbuds, ellers kommer du i problemer hele tiden... Der findes også folk der laver tilbud for dig, dem sender du tegninger og beskrivelse osv. og de vil så udregne timer, materialer osv. og så sender du den vider igen til byggemester. Du kan så selv rette lidt op og ned i totalprisen....  Lidt dyr form, men kan helt sikker betale sig, og du vil lærer MEGET og efter nogen år behøver du ikke den slags måske... 

Tilmeldt 12. Nov 06
Skrevet kl. 03:13
Hvor findes sådanne firmaer der udregner sådanne tilbud der?

Skal igang med to meget store projekter i år så vil også gerne have kontakt til en samarbejdspartner da der er gode indtjenings  mulighedder i firmaet.

Hvad hans job skal bestå i er bla. som vi er inde på en der sender faktura, snakke med kunder (gør jeg så stadig), en der kan regne tilbud ud,en der er skrab nok til at indkassere tilgode havende..

Ser da helst en sådan person ligeledes har erfaring med entreprenoer branchen lige ledes hvordan et arbejdet udføres fagligt korrekt og som evt. har forbindelser til nye kommende kunder som han kan tilføge firmaet...

Hvor sgr. man sådan en person eller finder man sådan en henne??? 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)