Jeg går snart online med min lille webshop, hvor jeg bl.a. sælger lidt babytøj, bamser, puder m.m. og i den forbindelse er jeg lidt i tvivl hvad jeg gør med fragten. Da jeg er meget lille og kører med små avancer, har jeg ikke råd til at køre med fri levering før man når op på køb for omkring 740,-
Hvor meget er normalt at forlange i fragt udgifter? Og er det mest hensigtsmæssigt/billigst at lave en aftale med Post Danmark eller har I andre/bedre erfaringer? I starten regner jeg max med at komme til at sende 0-10 pakker afsted om ugen...
Og hvordan er det nu med fragten som jeg ligger til - skal jeg opgive det som en indtægt der betales skat og moms af? For så skal mine udgifter til fragten vel også kunne trækkes fra?
Jeg bruger Post Danmarks Webpack. Det koster ikke noget at "være med" og der er heller ikke noget krav om et bestemt antal pakker om månden. Via deres hjemmeside printer du selv adresselabels med stregkoder, og når pakkerne skal afleveres på posthuset, er det eneste du skal gøre at lægge pakkerne i det rigtige bur til afsendelse.
Post Danmark er ikke just billig, men jeg kan godt lide, at mine kunder kan følge deres pakker med Track & Trace, hvilket man kan når man bruger Webpack.
Jeg bruger Post Danmarks Webpack. Det koster ikke noget at "være med" og der er heller ikke noget krav om et bestemt antal pakker om månden. Via deres hjemmeside printer du selv adresselabels med stregkoder, og når pakkerne skal afleveres på posthuset, er det eneste du skal gøre at lægge pakkerne i det rigtige bur til afsendelse.
Post Danmark er ikke just billig, men jeg kan godt lide, at mine kunder kan følge deres pakker med Track & Trace, hvilket man kan når man bruger Webpack.
Porto er momsfri, så når jeg laver fakturaen til kunden sætter jeg portoen på fakturaen, men uden moms.
Held og lykke med pakkerne
Det er ikke helt korrekt at det ikke koster noget. Da vi ville lave en aftale med Post Danmark som nystartede, krævede de en bankgaranti eller et depositum på 12500 kr. Det er mange penge som nystartet...
Nu har du vel ik sat priserne så lavt, at det ik kan rende rundt... Husk på at der kommer uforudsete udgifter + der kommer varer retur, hvor du hænger på portoen...
Skal priserne være lave, så er GLS vel eneste mulighed!
Det lyder mystisk, mon ikke det er en anden slags aftale I har. Jeg har ikke betalt noget - udover mine regninger for portoen.
Hvis du klikker på linket i mit svar til Lone (pdf'en) kan du også se, at de selv skriver, at det ikke koster noget.
Det var egentligt ikke noget vi bedte om. Jeg ringede dem dengang op og fortalte at vi var interesseret i et erhvervsaftale. Så spurgte de hvor mange pakker vi regnede med at sende det første år, dertil svarede jeg at vi forventede mellem 300 0g 500 årlige forsendelser det første år. Men fordi at vi var nystartede, krævede de en bankgaranti eller et depositum.