Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg indgå en erhvervsaftale med PostDanmark eller hvilken anden aktør?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går snart online med min lille webshop, hvor jeg bl.a. sælger lidt babytøj, bamser, puder m.m. og i den forbindelse er jeg lidt i tvivl hvad jeg gør med fragten. Da jeg er meget lille og kører med små avancer, har jeg ikke råd til at køre med fri levering før man når op på køb for omkring 740,-

Hvor meget er normalt at forlange i fragt udgifter? Og er det mest hensigtsmæssigt/billigst at lave en aftale med Post Danmark eller har I andre/bedre erfaringer? I starten regner jeg max med at komme til at sende 0-10 pakker afsted om ugen...

Og hvordan er det nu med fragten som jeg ligger til - skal jeg opgive det som en indtægt der betales skat og moms af? For så skal mine udgifter til fragten vel også kunne trækkes fra?

Glæder mig til at høre fra jer!

Lone

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 17:15

Så er det nok GLS Pakke Shops du skal benytte.

links her

mvh   Geeked

Fra København
Tilmeldt 29. Apr 10
Skrevet kl. 17:59

På grund af priserne? Leveringstiderne?

Fra odense
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 235
Skrevet kl. 18:56

vi kan tilbyde dag til dag lev. + aften lev. til kl 21

0-5 kg koster 60,00 + moms

vi afhenter ved din dør og lev. ved kunde dør.

mvh benny

www.iks-logistik.dk

70 225 233

Fra Jonstrup
Tilmeldt 17. Jan 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:50

Jeg bruger Post Danmarks Webpack. Det koster ikke noget at "være med" og der er heller ikke noget krav om et bestemt antal pakker om månden. Via deres hjemmeside printer du selv adresselabels med stregkoder, og når pakkerne skal afleveres på posthuset, er det eneste du skal gøre at lægge pakkerne i det rigtige bur til afsendelse.

Post Danmark er ikke just billig, men jeg kan godt lide, at mine kunder kan følge deres pakker med Track & Trace, hvilket man kan når man bruger Webpack.

http://www.postdanmark.dk/cms/da-dk/files/Faktaark_WebPack.pdf 

Porto er momsfri, så når jeg laver fakturaen til kunden sætter jeg portoen på fakturaen, men uden moms.

Held og lykke med pakkerne Wink

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 11:52

Anne-Grete:

Jeg bruger Post Danmarks Webpack. Det koster ikke noget at "være med" og der er heller ikke noget krav om et bestemt antal pakker om månden. Via deres hjemmeside printer du selv adresselabels med stregkoder, og når pakkerne skal afleveres på posthuset, er det eneste du skal gøre at lægge pakkerne i det rigtige bur til afsendelse.

Post Danmark er ikke just billig, men jeg kan godt lide, at mine kunder kan følge deres pakker med Track & Trace, hvilket man kan når man bruger Webpack.

http://www.postdanmark.dk/cms/da-dk/files/Faktaark_WebPack.pdf 

Porto er momsfri, så når jeg laver fakturaen til kunden sætter jeg portoen på fakturaen, men uden moms.

Held og lykke med pakkerne Wink

Det er ikke helt korrekt at det ikke koster noget. Da vi ville lave en aftale med Post Danmark som nystartede, krævede de en bankgaranti eller et depositum på 12500 kr. Det er mange penge som nystartet...

Fra København
Tilmeldt 29. Apr 10
Skrevet kl. 11:57

Tak for svar. Får man nogen rabat som erhvervskunde i forhold til hvis man sendte afsted som privat person?

Hilsen

Lone

Fra Jonstrup
Tilmeldt 17. Jan 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:58

Det lyder mystisk, mon ikke det er en anden slags aftale I har. Jeg har ikke betalt noget - udover mine regninger for portoen.

Hvis du klikker på linket i mit svar til Lone (pdf'en) kan du også se, at de selv skriver, at det ikke koster noget.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15067
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:05

Lone :

Da jeg er meget lille og kører med små avancer,

Nu har du vel ik sat priserne så lavt, at det ik kan rende rundt... Husk på at der kommer uforudsete udgifter + der kommer varer retur, hvor du hænger på portoen...

Skal priserne være lave, så er GLS vel eneste mulighed!

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 12:25

Anne-Grete:

Det lyder mystisk, mon ikke det er en anden slags aftale I har. Jeg har ikke betalt noget - udover mine regninger for portoen.

Hvis du klikker på linket i mit svar til Lone (pdf'en) kan du også se, at de selv skriver, at det ikke koster noget.

Det var egentligt ikke noget vi bedte om. Jeg ringede dem dengang op og fortalte at vi var interesseret i et erhvervsaftale. Så spurgte de hvor mange pakker vi regnede med at sende det første år, dertil svarede jeg at vi forventede mellem 300 0g 500 årlige forsendelser det første år. Men fordi at vi var nystartede, krævede de en bankgaranti eller et depositum.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)