Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

at opnå traffik på SEO til guides

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa allesammen

Jeg har tænkt på at starte et hygge projekt for at lære noget mere.

Min ide var at lave guides og lære at skabe organisk traffik til siden.
Da rygterne siger at link kataloger bliver mindre og mindre værd for ens placering.
Vil det så betale sig bedst at lave artikler til artikel databaser?

Jeg fandt dette link, nogen der kender en større liste?
Hvis jeg laver en artikel til artikel database 1, kan jeg så stadig have artiklen på min egen side?
Eller vil det blive anset som DC?

Er det bedst at offenligøre artiklen på ens egen side først og derefter 1 måned senere offenligøre den på artikel databasen?

Kan det skade placeringen af websitet, at artiklen bliver sat ind på 3 artikel databaser også ens egen side?

Hvis man ikke bruger sociale netværk, er det så en kæmpe fejl?

Udover at skabe gode placeringer til søgemaskiner, hvad er så de bedste ting at bruge for at få besøgende.
Finde relevante forummer, skrive i blogs kommentar felter.
Er der andre gode forslag udover PPC?

Hvis man laver videoer / tutorials, er det så bedst at lægge dem op på youtube og andre filmklip sider og streame dem på ens egen side eller have den direkte på ens website og på youtube?
Skal man vente med at lægge filmklip / tutorials op på filmklip sider før google har crawlet ens egen side med videoen på?

 

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 02:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Puh, sikke en masse spørgsmål.. Smile Her kommer de i små bidder:

Lasse:

Hejsa allesammen

Hej Smile

Lasse:

Jeg har tænkt på at starte et hygge projekt for at lære noget mere.

Min ide var at lave guides og lære at skabe organisk traffik til siden.
Da rygterne siger at link kataloger bliver mindre og mindre værd for ens placering.
Vil det så betale sig bedst at lave artikler til artikel databaser?

Jeg er overbevist om at artikler i artikeldatabaser er en god idé. Der er flere søgemaskine-eksperter som mener at linkkatalog næsten ingen værdi giver indenfor en lille tidsramme, og derfor er artikeldatabaser en god måde at bibeholde linkjuicen på, og endda skaffe mere. Jeg har personligt skrevet flere artikler til artikeldatabaser.

Lasse:

Jeg fandt dette link, nogen der kender en større liste?
Hvis jeg laver en artikel til artikel database 1, kan jeg så stadig have artiklen på min egen side?

Eller vil det blive anset som DC?

Jeg ved ikke om der findes en større på engelsk, det gør der muligvis, men her er en stor oversigt over danske artikeldatabaser.

DC står jo for Dobbelt Content, og ja hvis du har samme indhold på 2 sider, så er det jo dobbelt indhold, og det vil Google ikke have. Så ja, det vil blive anset som DC, og vil derfor fraråde at have samme artikel på din egen side.

Lasse:

Er det bedst at offenligøre artiklen på ens egen side først og derefter 1 måned senere offenligøre den på artikel databasen?

Kan det skade placeringen af websitet, at artiklen bliver sat ind på 3 artikel databaser også ens egen side?

Nej, så går det bare udover artikeldatabasen. Eller det er ikke sikkert, men der hvor Google sidst indexerer, og ser at I har samme indhold, bliver straffet, eller den side Google har mindst troværdighed til. Er ikke 100 % på hvordan Google lige tjekker hvem der skal straffes, men det er ikke godt i hvert fald. Og du vil jo heller ikke have noget ud af at have en artikel liggende på en artikeldatabase som er smidt ud af Google.

Så ja, det kan sagtens skade din, og andre sider.

Lasse:

Hvis man ikke bruger sociale netværk, er det så en kæmpe fejl?

Udover at skabe gode placeringer til søgemaskiner, hvad er så de bedste ting at bruge for at få besøgende.
Finde relevante forummer, skrive i blogs kommentar felter.
Er der andre gode forslag udover PPC?

Jeg vil ikke direkte kalde det en fejl, men det er en stor mulighed som du lader gå forbi din næse. Der skal ikke meget til at være aktiv på bare fx. Facebook, så det vil jeg klart anbefale dig uanset hvad..

Jamen skriv nogle unikke tekster til artikeldatabaser, ikke brug de samme artikler som på dine egne sites, og så lav gode link tekster, som du så linker videre i dine artikler. Det kunne fx. være at jeg 'køb golf handsker' og så linkede til min side. Det giver rigtig godt i Google, og det skal du sørge for at flette ind i dine artikler, fremfor bare at skrive 'Link' eller 'besøg min hjemmeside her'.

Så er blogs og fora indenfor de omhandlende emner en rigtig god idé, og kan klart anbefales :-)

Lasse:

Hvis man laver videoer / tutorials, er det så bedst at lægge dem op på youtube og andre filmklip sider og streame dem på ens egen side eller have den direkte på ens website og på youtube?
Skal man vente med at lægge filmklip / tutorials op på filmklip sider før google har crawlet ens egen side med videoen på?

Jeg ville klart smide dem på Youtube, og så håbe folk anbefalede den til andre (viralt). Og så også have den liggende på din egen side, det kan jo aldrig skade.

Jeg vil ikke mene der er nogen grund til at vente, den kan du lige så godt få hurtigt op :-)

Jeg håber det gav dig svar på det meste - ellers skriver du bare igen! :-)

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 03:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene det hjalp en masse.

Jeg vender tilbage hvis jeg støder ind i andre spørgsmålSkype-Smile

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lidt flere spørgsmålSmile

Hvad er den optimale opskrift for en god artikel for Google?
F.eks. 5% af en artikel er søgeord. eller 400 ord i hver post?
Hvordan er den forskellig fra artikler til alm. læsere?

Er artikel databaser både brugt af mennesker og bots?
Eller kan man fokusere på tekster specifikt til søgemaskiner.

Er der et godt tool til at læse ord og keyword procenter?

Er der et tool som kan fortælle en sin præcise placering i søgemaskinerne på søgeord?
Hvis der ikke er, hvordan ser man det så bedst, hvis man ligger lavt på søgeordet?

Er det en fordel at bruge ping til at fortælle søgemaskinerne når der er nyt content, ligesom blogs gør?

Vil i stadig opfordre til at linkbuilde på den gamle måde igennem linkkataloger?

 

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det bedste system til websites med SEO?

Er det standard W3schools validated HTML og CSS.
Er det bestemte CMS

Eller hvad?

Googles nye tiltag foretrækker den hurtigste side, hvis der er konkurrende med samme optimering.

MIt gæt er at HTML og CSS er det bedste, men er der også et foretrukket layout?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lasse:

Har lidt flere spørgsmålSmile

God så :D

Lasse:

Hvad er den optimale opskrift for en god artikel for Google?
F.eks. 5% af en artikel er søgeord. eller 400 ord i hver post?
Hvordan er den forskellig fra artikler til alm. læsere?

Det er meget svært at sige at en bestemt %-del af søgeord er bedst for alle hjemmesider. En 3-5% er meget normalt - men lav nogle forsøg, så du kan se hvad du kan tillade dig at benytte for at få den bedste effekt. Det kan sagtens være at du med tiden kan skifte til en lidt højere søgeordstæthed.

Som sagt det er det en balancegang mellem tekster til søgemaskinerne, samt tekster til læserne. Her kommer det tit an på din læsergruppe - nogle foretrækker korte tekster gerne som punktform, hvorimod andre bedre kan lide længere tekster.

Søgemaskinerne foretrækker ofte længere tekster - jo mere jo unik tekst, jo bedre.

Lasse:

Er artikel databaser både brugt af mennesker og bots?
Eller kan man fokusere på tekster specifikt til søgemaskiner.

Efter hvad jeg kan se, er det de færreste der søger i et artikelkatalog når de skal finde information - omvendt lander mange direkte fra søgemaskinerne, og får på den måde adgang til teksterne. Søgemaskinerne kan generelt bedre lide artikelkatalogerne end linkkatalogerne grundet tekstmængden.

Lasse:


Er der et godt tool til at læse ord og keyword procenter?

Jep - der findes mange gode tools, de er dog ofte bygget sammen med andre SEO-tools.

Lasse:

Er der et tool som kan fortælle en sin præcise placering i søgemaskinerne på søgeord?
Hvis der ikke er, hvordan ser man det så bedst, hvis man ligger lavt på søgeordet?

Den præcise placering er næsten umulig at få fat i. Dette skyldes bla. at google indhenter data for flere forskellige datacentre, og dermed modtager forskellige resultater. Desuden tilpasses langt størstedelen af resultaterne den enkelte bruger grundet personlige søgeresultater -  men det er kun noget du skal tænke over hvis du manuelt tjekker placeringer.

Men ja - der findes tools der kan give et resultat som du kan bruge til noget. Vær dog opmærksom på at en del udenlandske tools kigger på google.com frem for google.dk , samt at de har problemer med Æ Ø og Å.

Lasse:

Er det en fordel at bruge ping til at fortælle søgemaskinerne når der er nyt content, ligesom blogs gør?

Ja det kan være en fordel. Men det kan virke lige så godt hvis du linker fra et forum, eller en anden hjemmeside med høj trust der indexeres mange gange dagligt

Lasse:

Vil i stadig opfordre til at linkbuilde på den gamle måde igennem linkkataloger? 

Det kommer an på om du skal have en effekt nu eller på længere sigt. Linkkataloger har stadig en begrænset værdi, men det er ikke noget du skal bruge hele din tid som du har afsat til linkbuilding til.

Med andre ord kan du sagtens satse på linkkataloger, hvis du skal have en effekt her og nu - men undgå at bruge al din tid her hvis du vil have effekt om et års tid.

Lasse:

Hvad er det bedste system til websites med SEO?

Det er umuligt at sige, og spørger du herinde vil du få mange forskellige svar. Men wordpress ville være et godt bud

Lasse:

Er det standard W3schools validated HTML og CSS.

Så længe at søgemaskinerne kan læse dit indhold, er det ikke noget du skal bruge for mange kræfter på.

Lasse:
Googles nye tiltag foretrækker den hurtigste side, hvis der er konkurrende med samme optimering.

 

 

 Ja hastighed er en ny faktor som der skal tænkes over. Tænk især over at billeder der ikke er komprimeret godt nok,  fylder en del.

Mit gæt er også at hastigheden vil få en større betydning inden for det næste stykke tid, end her i opstatsfasen.

 

Håber du kunne bruge mine svar til noget!

/ Emil Blücher

 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene, det hjalp en masse, jeg vil gå igang med at linkbuilde og se effekten med tiden.Smile1

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)