Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til summasummarum

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

Hej..

Jeg arbejder med Summasummarum program og har 3 spm jeg vil spørge Jer om.. Håber der en herinde kunne hjælpe mig..

Jeg har sidste år 2009 oprettet et visakort til min lille butik – og kortet gebyr er på 150kr om året.. Men inden år er om har jeg annulleret kortet for jeg ikke længe har brug for den.. Derfor fik jeg ca 50 kr tilbage fra banken, hvilken blev overført til min Erhverv/nemkonto i år 2010.. Skal de 50 kr bogføre for drift indtægt (gebyr) eller .. ???

Sidste år 2009 betalte jeg for meget for el.. I år har jeg modtaget en del af el penge tilbage.. Hvilken konto skal de nu bogføre?

Jeg har fået for meget negativ moms tilbagebetaling fra Skat i sidste år, og har så i år 2010 betalt dem tilbage til Skat.. Skal jeg bogføre beløbet under skyldig moms i passive?

Mvh Aku

Fra Haderslev
Tilmeldt 16. Jun 10
Indlæg ialt: 28
Fra  BDO Statsautoriseret revisionsaktieselskab Skrevet kl. 20:13

Jeg ville spørge din revisor hvis jeg var dig. Han/hun kender dine forhold bedre. Hvis du mangler en revisor, er du velkommen til at kontakte mig.

Med venlig hilsen

ALEX SARTOR THOMSEN

Revisor, cand.merc.aud.

Direkte: 76 35 56 78

axt@bdo.dk

BDO Statsautoriseret revisionsaktieselskab

Birkemose Allé 39

DK-6000 Kolding

Tlf.: 76 35 56 00

Fax: 76 35 56 01

www.bdo.dk

BDO Statsautoriseret revisionsaktieselskab, en danskejet revisions- og rådgivningsvirksomhed, er medlem af BDO International Limited - et UK-baseret selskab med begrænset hæftelse - og en del af det internationale BDO netværk bestående af uafhængige medlemsfirmaer.

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 20:43

din betalte  har  du bogført på   en konto for el  -  enten  i  drift af lokaler   eller  som  en aconto postering  for  senere  opgørelse  når  slutafregningen  kommer  (vel det der er sket nu

Dem modposterer ind  på   den samme   konto.  Formoder den så vil  have det samme beløb som Slutafregningen udviser   Er det korrekt gættet.  

Hvis ikke  du har  bogført   noget el   på  dritskontoen i 2009  -  så må  det jo  være  nu  du skal  smide  slutafregningen  ind  her.   Modposteringen  kunne  så  være  det du  stående netto   på  din aconto el i status  -  så  den udlignes.

Din  modtagne  negative moms  skal  ind på  konto  66900  hvis  du bruger  Standardkontoplanen (går udfra  at det er den  du  har  betalt   momsen  fra  i  løbet af året )

og  det  er så  også fra   66900    du  skal  betale  i år 2010

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:18

Alex..Manden efterspørger et svar...hvorfor så ikke hjælpe ham her i tråden.

Det er vel ikke kun det kommercielle, der tæller for BDO...eller?

MvH

Peter

Fra Haderslev
Tilmeldt 16. Jun 10
Indlæg ialt: 28
Fra  BDO Statsautoriseret revisionsaktieselskab Skrevet kl. 09:07

Som sagt vil jeg gerne hjælpe. Men jeg er jo nødt til at have nogle oplysninger om virksomhedens kontoplan.

Alex

Tilmeldt 6. Apr 10
Skrevet kl. 13:38

Jo, jeg har bogført min El i drift (udgift) af lokaler som har kontonr 5200 i summasummarum.. Jeg har gjort som du siger at modeposteringen beløbet i sammen konto som "indtægt", men det ville summasummarum ikke godkende for konto allerede er oprettet som en drift udgift ;(

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 13:50

hvis  du vil  postere  en elrefusion   ind   på  den  her kt. 5200  som  er  sat som en udgifter  - så får  du en advarsels popup   der siger  HOV  du er  ved  at postere  en  indtægt  på  en  konto der normalt anvendes til udgifter

Den  meddelelse  siger  du  ok til  helt fint med advarsel  men  det vil du  nu  alligevel  og så skulle  der  gerne  få   lov  til  at  bogføre

prøv lige  og  gøre  det

Tilmeldt 6. Apr 10
Skrevet kl. 09:20

Hejsa....

Det har du fuldstændig ret i ;)  Mange gange tak for hjælpen..

Vh Aku

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)