Dato: 10-12-2006 16:29:39 Forfatter: magle Du skal omsætte for 45-50000 kr. om året før du behøver at være moms registreret. så det afhænger jo af hvor meget du vil tjene på de 5000 kr. burberry
Det er nu sådan set ligemeget om han tjener 1 krone eller 1000 kroner på de 5000 kroners burberry, da som du selv siger er omsætningen der ikke må overstige 50.000.
Før du går igang ville jeg undersøge om det overhovedet er muligt at købe disse mærkevarer, jeg tvivler ihvertfald på de kan købesw af officielle veje, da mærkevarer producenter ofter er lidt kritsike overfor hvor deres ting bliver solgt.
Et got råd til dig - og til alle andre spekulanter som overvejer at sælge mærkevarer!
Man kan ikke forsikre sig om der er tale om ægte eller uægte varer! Dvs. at mange der vil forsøge at sælge dig 200 burberry halstørklæder for 45kr. pr. stk. - og påstår at de er ægte, og vil give dig et stykke papir hvorpå de sætter deres underskrift og står indenfor der her er tale om ægte varer, ikke hjælper dig som salgsmand!
Du vil kun have retten til at returnere varerne til din leverandør, for ikke at være de varer du har købt. Men det er dig der står med et erstatningskrav til f.eks. Burberry - som har en idé om at de erstatningskrav er lovlige. De prakker advokater på dig, som "råder" dig til bare at betale erstatningskravet - og skrive under på du ikke fortæller om denne episode til nogen udeforstående dvs. medier, venner og for den sags familie. Samtidig skriver du under på at hvis du gentager din lille gescheft med salg af det pågældende mærke, vil du skulle betale et erstatningskrav på standard 25.000kr. - og yderligere 25.000 pr. sag (dvs. hvis du har solgt f.eks. 10 produkter mere, så er det 10 x 25.000, altså pr. sag)
Deres takster for erstatningskrav er salgspris x antal du har liggende eller solgt. Dvs. hvis du har 100 f.eks. halstørklæder liggende, og de sælges for 2.000kr. vil du skulle betale 2.000 x 100 stk. - og dette erstatningskrav er ikke til forhandling!
Så træd varsomt hvis du overvejer at gå i denne branche, du har INGEN sikkerhed for at de varer du modtager er ægte!
Tak for inputtet christoffer, du har dog ikk slået mig helt ud af kurs mht. mine overvejelser hehe =D
Men synes det er ret svært at finde importørerne.. hvis jeg googler burberry forhandler eller importør eller lign kommer der ikk rigtig noget frem.
Forresten - i teorien kan jeg vel købe fx 30 momsfrie halstørklæder gennem mit momsregistrerede firma. Og derefter lægge moms til og sælge videre, ikk ?
Du kan sagtens købe 30 halstørklæder som du så trækker moms fra, også skal du selvfølgelig lægge moms på når du sælger varen - men begge ting forudsætter du er momsregisteret!
Jeg har selv erfaring på det område, derfor jeg kunne skrive som i indlægget ovenfor. Så hvis du finder en som vil sælge dig 30 stk. af mærket burberry så send mig et billede, så kan jeg fortælle dig om der er tale om en ægte vare :) Du kan bare sende til cs (A) ripnroll.dk, så svarer jeg tilbage hurtigst muligt.
Det er sådan at de fleste halstørklæder bla. burberry stadigvæk har for mange "fejl", så de er lette et opdage, også selvom du kun står med et billede af produktet i hånden. Det samme gælder Louis Vuitton og Gucci. Så ofre en mail på mig med billede, så vender jeg tilbage hurtigst muligt :)
Jeg siger mange tak for muligheden.. du hører nok hurtigt fra mig ^^
Kan godt være jeg spørger dumt - men (Christoffer), når du ved så meget om det, kan du så ikke også fortælle mig hvem jeg evt kan rette henvendelse til ? =D
Men, hvad er pointen? Hvorfor skal jeg købe halstørklæder i din butik, hvis jeg kan gå ned på Strøget og købe de samme - og dér kan jeg endda prøve dem og flirte med ekspedienten (selvom, det er ikke så tit jeg prøver halstørklæder..).
Jeg mener, hvis du skal lave noget sejt, så skal du designe dine egne tørklæder eller komme op med et andet genialt koncept før du kaster dig ud i at bruge alt for meget energi på projektet.
Bare lige en kommentar fra én med julefrokosttømmermænd.. :)