Dato: 10-12-2006 16:49:20 Forfatter: Martin Tygsen
Dato: 10-12-2006 16:29:39 Forfatter: magle Du skal omsætte for 45-50000 kr. om året før du behøver at være moms registreret.  så det afhænger jo af hvor meget du vil tjene på de 5000 kr. burberry
Det er nu sådan set ligemeget om han tjener 1 krone eller 1000 kroner på de 5000 kroners burberry, da som du selv siger er omsætningen der ikke må overstige 50.000.
Det med hvor meget han ville tjene var nu lidt for sjov, og ment som at han skulle tage vilde avancer for at kunne nå op på de 50000 kr. med et indkast på 5000.. men okay.. det sker jo at en joke bliver misforstået.
Øhh ja pointen skulle selfølgelig være at jeg kunne sælge det meget billigere end hende ekspedienten ^^
Yes tak igen, Christoffer
Hej
Det er lige derfor de ikke vil sælge til dig disse ægte mærkevare. Der skal man have en flot butik m.m. så der stil over det og prisen skal holdes "høj" ellers er det ikke mærkevare mere, og slet ikke hvis du vil sælge på din måde. forget it :-)
Der også lige en ting mere, så du beder kan forstå WHY NOT, der er mange grunde her er nogen....
Grossisten/ejer af disse mærkevare, vil ikke have en "amatør" til at sælge deres mærker, bla. fordi de bruger en masse penge på reklame (som du ikke tager del i), Butiks ejer bruger en masse penge (bygger noget op, som du ikke tager del af) Koster en masse penge på lager (som du ikke tager en del af), De ønsker ikke en som underbyder dem, så de mister et salg.
Grossisten/ejer af disse mærkevare, vil kun udvælge nogen bestemt til at sælge Deres mærke ting, ellers vil butiks ejer måske slet ikke købe næste gang hvis det pludseligt bliver solgt her og der/aldersteder. Så derfor beskytter de deres mærke... Bare det at eks. Bilka får fingerne i noget, er bestem ikke noget mange kan lide. Og Bilka bliver også slebet i retten hver uge inde for den slags og taber mange sager, men de har jo råd til det...
Det giver jo mening det du siger.. Men forstår så bare ikke hvordan sælgerne på qxl og trendsales ofte har flere end ét produkt...? Hvor faen får de dem fra? - Det kan jo ikke være fejlkøb det hele ;)
Send et billede eller link til produktet du har set henholdsvis på qxl eller trendsales, så skal jeg fortælle hvorfor produktet ikke er ægte - for som du selv siger kan hver anden sælger på trendsales og qxl ikke have kunnet lave fejlkøb samt fået forkerte gaver!
Så post link, så fortæller jeg dig hvorfor ;)
At kontakte agenter i Kina og Polen som kan sælge disse produkter er ikke den store kunst.
Det som du ser der inde på eks. qxl (evt. på market rundt i landet) hvis det er ny vare. er det ofte kopi 95% af det.... Men der kan godt være ægte mærker, men her skal man passe på. Selv om varen er ægte nok, behøver den ikke at være "ægte" hvis den ikke er solgt fra den rigtig grossist/butik. så snart den ikke er solgt af de rigtig kanaler så bliver varen uægte i lovmæssig forstand og så er man lige langt. De kan altså knalde dig hvis du eks. importer noget "ægte" fra Kina, men her kan mærke ejer godt får stoppet din import, ved at told og skat tager lortet og giver bøder...
Der er kun en vej, hvis man skal snyde sig uden om, det er at du har en god "ven" som ejer eks. en butik som har lov til at sælge disse mærker og han så sælger lidt til dig, på den måde er det lovelige nok at sælge pararel salg. Men her kan grossisten blive sur, og måske vil stoppe sammenarbejdet med din "vens" butik der. Og han vil miste et godt mærke og evt. får dårlige rygte i branchen.
Her er det mærke vare, begyndt med at sætte "stel nummer" i deres tøj, ure, anlæg osv. så de kan spore tilbage hvem der bryder "kæden" og laver ufine triks...
Jeg selv blevet kontaktet af qxl om jeg vil sætte min ægte vare på. Men der sagde jeg NEJ TAK, jeg skal ikke have mine ægte vare mixet in mellem alt det kopier. Jeg kan se flere nye vare der inde som 100% ikke er ægte, men på foto eller alm. menske kan ikke lige se det.
Det kan jo også nogen gange tænkes at det er tyvekoster... Der så meget der ryger rundt... Nogen tyvekoster er mange gange også kopier, men her gør "sælger" det til "tyvekoster" men her vil du også blive snydt. Folk "vil" snydes hehe...