Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Igang med Designer-kluns =D

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 10. Dec 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey Aminoer

Jeg overvejer at tjene lidt ekstra penge ved at opkøbe let-omsættelige mærkevare-tekstil-produkter/accesories. Fx. D&G undertøj, som jeg så ville sælge videre på trendsales.dk eller lign.

Men hvordan kommer jeg igang med dette? og skal jeg sælge som privat eller som virksomhed? Andre gode råd?

På forhånd tak ^^

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 13:08
Hmm, i hvor stort omfang har du tænkt dig at gøre det ?.
Tilmeldt 10. Dec 06
Skrevet kl. 13:12
Tjah vil ikke smide hele mit budget i det på een gang.. men hvis jeg starter med at købe for noget der ligner 5000 kr...?

Eller det var måske ikk det du mente?

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Skrevet kl. 13:17
Jo, var skam det jeg mente :)..

Altså 5000 er jo ikke vildt meget , men ved ikke om det alligevel kræver en momsregistrering.. Alt form for handel på den måde, kræver jo faktisk, ifølge loven, at du er momsregistreret !..

Du skal jo sådan set også være momsregistreret for at du kan købe af dem ?. Sååh..

Tilmeldt 10. Dec 06
Skrevet kl. 13:23
Njøøh, hvis jeg køber for 5000 kr burberry halstørklæder eller lign burde jeg da kunne opsnappe noget rabat?

Skal jeg det ?

Lad os sige jeg er momsregistreret så... Hva så hvis jeg køber af en privat på trendsales? - hvornår afskriver jeg momsen.. uha der er mange spørgsmål..

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Skrevet kl. 15:38
Jeg er på ingen måde moms-ekspert, tvæt imod :P hehe..

Men.. 5000kr burbery halstørklæder.. Det er jo ikke sindsygt mange allivel :/ .. Tror du skal op i større mængder, for at du kan få en ordentlig rabat på sådanne.. Selvfølgelig får du dem billigere end de koster i butikkerne, men alligevel.

Tilmeldt 10. Dec 06
Skrevet kl. 15:45
Nej det klart.. men det jo også bare til start :)

Vil gerne ha'' flere aminoer på banen....? ^^

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:16
Jeg er ret sikker på at i 5000 kr området er det ikke nødvendigt at du er momsregistreret, men spørg evt. under "Skat, told,  moms m.m." kategorien for den præcise minimumsgrænse.

For at minimere din risiko kunne du gøre følgende: Køb 1 stk. tørklæde til almindelig pris, af dem du har tænkt dig at sælge på trendsales. Sæt nu dette til salg på trendsales, og se til hvilken pris du kan afsætte det, og hvor lang tid der går før du finder en køber. Så kan du regne på hvor gode rabatter du skal have for at kunne tjene penge på det.

Overvej følgende risiko: Du køber varen ad helt officielle kanaler og er derfor sikker på at der ikke er tale om kopier. Køberen ved at der er mange kopier i omløb af disse mærkevarer, og uanset dine forsikringer vil en del af dem være usikre på om det nu også er originale varer. Kan du få et eller andet proof of origin af producenten bør du slå på dette i salget.

/Jesper

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 16:30
Du skal omsætte for 45-50000 kr. om året før du behøver at være moms registreret.  så det afhænger jo af hvor meget du vil tjene på de 5000 kr. burberry
Tilmeldt 10. Dec 06
Skrevet kl. 16:40
Ja okay. og tak :)

Har nogen erfaringer med denne slags forretning? - nogen ideer til hvordan man finder restlagre, mm?

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)