Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Risici ved at gøre forretning i USA

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med mit firma har jeg fået mulighed for at formidle en langvarig konsulentaftale til en kunde i USA.

Dvs. at vi styrer og fakturerer den amerikanske kunde, men at vi har en lokal freelancekonsulent til at udføre opgave på vores vegne.

Men den forsikring vi har idag omfatter IKKE USA og Canada.

Derfor overvejer vi nu præcis hvad vi skal gøre og ser umiddelbart to alternativer:

1) Udvide vores forsikring til at omfatte USA og Canada. Vi har hørt at dette vil blive meget dyrt pga risikoen for retsager i USA.

2) Oprette et nyt selskab i USA.

Vi forventer at få flere af disse aftaler i USA det næste år og regner med at vi inden for 2-3 under alle omstændigheder skal have en lokal repræsentation "over there".

Men er der nogen der har erfaring med forsikring af konsulentvirksomhed med aktiviteter i USA eller alternativet at starte et "virtuelt" kontor i USA?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 11:16
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil da klar anbefale dig at få rådgivning af en advokat med speciale i amerikanske retsforhold. Du vil kunne finde advokaterne på advokatsamfundets hejmmeside.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:17

Hej Erik

Hvis du vil oprette firma i USA og ansætte folk i USA så skal de have det som i daglig tale hedder "workers comp" Det står for workers compensation insurance, som er et minimum, du behøver ikke søre for sygeforsikring etc. det er du ikke pligtig til at opfylde. Men... Fordi der er altid et MEN herover! Den type forsikring som evt en af dine ansatte skal have herover afhænge også af type erhverv. er det et farligt job han skal udføre etc. 

Hvis du planlægger at ansætte en hjemme i DK og så sende ham til USA så kan du ikke bruger "workers comp" så hedder det en udstationeringsforsikring og ikke en rejseforsikring for det er bestemt ikke lige meget. En udstationeringsforsikring kan godt koste 25.000 DKR. afhængigt af selskab og præmie.

Hvis du har brug for hjælp så besøg www.noren-co.com og send mig en mail der.

Held og lykke.

Jesper

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)