Hehe. Hvordan er det lige, at du når frem til den konklusion ud fra det, som jeg har skrevet?
Dit system giver tydeligvis dine brugere mange muligheder, som de er glade for. Det er super fint. Men det betyder ikke, at de er frie til at skifte leverandør, hvis de en dag ikke længere er tilfredse. Hvis din definition af frihed er korrekt, er alt binært software frit.
Hvad har det nu med mig at gøre? Jeg har på intet tidspunkt sagt noget om, hvorvidt jeg rodder med kildekode eller gennemgår sikkerhedshuller. Det er noget, du selv har digtet. Det er fint, at mange ikke er interesserede i kildekoder og metallegeringer, men det har sådan set ikke noget med sagen at gøre.
|
Ronnikc:Det er utroligt du gider bruge tid på at forsøge at ændre på hvad Open Source og friheden til ikke at være leverandørafhængig betyder - jeg forstår det ikke men fred være med det.
Jeg tror lidt du misforstår mig, jeg prøver ikke at ændre open source eller nørdernes(sådan er jeg også selv så jeg må godt :-) ) opfattelse af frihed. Det der interessere mig, er hvordan brugerne/kunderne oplever det, og der leverer Open Source bare ikke varen! Men det skaber jo en fantatisk mulighed, for platforme som vores!
Ronnikc:Der er i højere og højere grad krav om fra investorer og større selskaber at deres webplatforme bygges på Open Source så de har friheden til ikke at være afhængige af 1 leverandør (som man jo er med Cloud Sprout)
Øøhh, nej prøv at check salgstallene for Microsoft Sharepoint, det er deres hurtigst sælgende produkt nogensinde målt omsætning, Google Docs og Salesforce har kronede dage..
Det er ikke Open Office som MS frygter det er Google Docs!
Faktisk er situationen så skæv, at man med den virksomhedsstørrelse som I har som top 5 blandt Joomla huse, ikke engang ville kunne klare en prækvalifikation til de spændende Sharepoint udbud!
Men med væksten af Software-as-a-service markedet, tror jeg ikke nødvendigvis vi kommer til at se en større markedsandel til open source måske snarer tværtimod.
i bund og grund så er det der interessere mig