Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pop-up og dens virkning

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne godt tænke mig at vide om I gør brug af pop-up på jeres respektive hjemmesider. En sådan kan jo bruges til mange forskellige ting, med alt lige fra indsamling af leads til at vise et fantastisk tilbud.

Sagen er jo desværre, at pop-up ikke længere har den samme virkning som den havde for nogle år siden, hvor der ikke fandtes alle de pop-up blockere som der eksisterer i dag. I den forbindelse er jeg faldet over en anden type "pop-up", men jeg kender ikke navnet på den. Så vidt jeg har kunne læse mig til, så bliver den ikke blokeret og har derfor langt større virkning end en traditionel pop-up.
 
I kan se eksempler på den omtalte "pop-up" på disse to tilfældige sider: http://www.thesportsformula.com/ og http://www.decorate-redecorate.com/
 
Hvis der er nogen der ved hvad den slags hedder og hvor man kan læse om hvordan man laver sådan en, så hører jeg meget gerne om det.
 

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra 9240 Nibe
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger det til vores online programmer. Altså hvor vores kunder har forskellige redskaber som faktura, serviceaftaler osv.

Vores hjemmeside gør ingen brug af dem, og jeg vil gå langt for ikke at bruge dem.
Personligt er jeg modstander af dem, jeg lukker dem med det samme stort set uden at se hvad det er.
 
Jeg er dog nok ikke at betegne som en gennemsnitsbruger, og derfor er spørgsmålet om man i virkeligheden ikke er reddet lidt af diverse pop-up programmer. Hvis der pludselig dukkede noget op, så tror jeg de fleste alligevel vil studse over det, og se hvad dælen det nu er for noget.
 
Med venlig hilsen
 - René R. Nygaard
   Høj Tilgængelighed - det garanterer vi!
Fra Horsens
Tilmeldt 5. Aug 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 10/21/2005 1:13:43 PM Forfatter: Peter F. Poulsen
Nogen gange har jeg set dem gå under navnet ''CatFish'', men nogen officiel specifikation findes nok ikke.

Du kan prøve at tage et kig på nedenstående artikler hos SitePoint, de forklarer nogenlunde hvordan det virker og hvordan man selv kan sætte det op:
Part 1:
 
Tak Peter!
Hvad er egentlig grunden til at du skriver "...officiel specifikation findes nok ikke."? Er det da noget "fy fy"?
 
Ang. dine links så ser de ganske gode ud, omend jeg vist lige skal nærlæse dem. Så teknisk er jeg alligevel ikke

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Horsens
Tilmeldt 5. Aug 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej jeg mente nu mere bare at den endnu ikke er så konventionelt, som pop-ups, bannere osv. Men hvis du spørger mig personligt syntes jeg det er noget være gris, jeg hader når nogen "hijacker" min browser :-)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis det virker, så virker det. Skræmmer man 10% puritanere væk og fanger de 90% andre, så fint med mig..

Dbh Martin
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må indrømme at der er jeg enig med dig Martin.

Man skal naturligvis gøre det på en "pæn" måde (layout) og med et indhold der har relation til ens side. Gør man brug af enten tilbud om nyhedsbrev eller et "slag-tilbud", så får den besøgende jo også præsenteret noget der er i deres egen interesse. I øvrigt så synes jeg at "hijacking" er et lidt for voldsomt ord. Det er vel ikke meget anderledes anderledes end at du har et kæmpebanner i den ene side af billedet. Forskellen er kun at denne "catfish" kan skygge for noget du egentlig gerne ville have læst = den besøgende bliver ekstra opmærksom på den = bedre resultat for mig
 
Jeg kan ikke huske de præcise tal, men jeg mindes at det var en meget betydelig effekt man fik ud af denne type "blikfang". Specielt tror jeg at det vil virker rigtig godt på danske sider hvor dette fænomen endnu ikke er så benyttet.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Horsens
Tilmeldt 5. Aug 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen tvivl om at det virker på nogle, man kan nok ikke altid regne med os der sidder foran skærmen 10 timer dagligt - vi har nok nogle lidt anderledes vaner og brugsmønstre end de "almindelige" brugere.

Hijacking er det selvfølgelig ikke (også derfor jeg brugte quotes), men personligt bryder jeg mig ikke om den slags. Jeg syntes det er forstyrrende for oplevelsen, og det paradoksale i det, er at det nok er derfor det virker så godt (på nogle brugere)
 
Men jeg vil da give dig ret i Mikael, at hvis man integrerer det godt med sit design og det så desuden vurderer at det er af rimelig relevans for den besøgende, så er det selvfølgelig noget andet.
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er enig med jer i, at hvis det giver extra penge i kassen, skal man selvfølgelig bruge dem.

Men, hvis man på nogen som helst måde kan slippe for at bruge popup, skal man lade være. Prøv hellere at få det overflødige info ind på selve siden hvis det kan lade sig gøre.

Der er mange ting der gør at popups bliver en værre og værre idé pga. popup blockers, spyware* etc.

*Mange internetbrugere, nye og erfarne, har prøvet at få spyware på deres computere der gør at der popper lort op hele tiden. De fleste af disse brugere har af den grund en smule had til popups, og tror at det er noget dårligt, lige meget hvad der er i popup''ene.

Hvis man tænker på reklamepopups, så findes der nogle glimrende alternativer, bla. de pisse irreterende dropover reklamer vi sommetider ser på Jubii. Der kan også laves falske popups med Layers.

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Mikael,

Jeg så først nu dine links De der er nemli lavet med layers

Her har du en lille guide til at lave pupup layers: Hide/Show Layers

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)