Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af Segway

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jul 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at prøve at købe en Segway fra Kina og sælge den i Danmark (som privatperson - under 50.000 kr. grænsen).

Jeg er ved at blive lidt ør i hovedet af alle de ting, jeg skal tage stiling til, for ikke at brænde nallerne, da det er første gang, jeg prøver at importere fra Kina. Så her er nogle spørgsmål:

1. Hvad skal jeg være opmærksom på mht. betaling. Overvejer bankoverførsel - er det for risky?

2. De siger, at de kan sende det med fly indenfor 1 uge med EMS til min dør for 150$, samt sørger for fortoldningen. Det lyder billigt, da den vejer 55 kilo, men jeg kender ikke priserne. Måske de har fået en god pris hos EMS pga. mængderabat eller...?

3. Jeg kan se at varegruppen er under toldsats 1, dvs. 6%. Skal jeg i fortoldning så regne med at betale: 6% told + 25% moms = 31% af prisen på varen inkl. fragt?

4. Særligt er jeg i tvivl om de lovmæssige krav. Skal en segway, da den, såvidt jeg ved, sidestilles med en cykel, have CE-mærkning, RoHs-mærkning, stelnummer og andre ting eller hvad? Så vidt jeg kan se, er der ikke ophavsret på Segway eller tager jeg fejl (vis gerne kilde hvis ja). Er der andre sikkerhedsmæssige eller lovmæssige ting, jeg skal være opmærksom på?

5. Mht. kvaliteten af varen er der vel ikke nogen måde, jeg kan gardere mig mod at blive narret, med mindre jeg selv tager derned og tjekker, eller allierer mig med en form for agent i Kina (altså bruger en masse penge), eller har i nogle fif?

Håber at I kan hjælpe mig :)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:54

Så vidt jeg ved produceres Segway i USA, så pas nu på at det ikke er en kopi du køber!

Dbh Martin

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

lamope22:
Jeg overvejer at prøve at købe en Segway fra Kina og sælge den i Danmark (som privatperson - under 50.000 kr. grænsen).

Enten importerer du til eget brug (privatperson) eller også importerer du til videresalg (Erhverv).

I sidste tilfælde skal du importørregistreres. Det kan du kun blive hvis du er momsregistreret. Så med andre ord der gælder ikke noget grænsebeløb i dit tilfælde. Det vil være ulovligt at videresælge en Segway uden at du er registreret.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:17

lamope22:

1. Hvad skal jeg være opmærksom på mht. betaling. Overvejer bankoverførsel - er det for risky?

JA, da du ingen sikkerhed har! Men det hele afhænger af beløbs størrelsen...

lamope22:

2. De siger, at de kan sende det med fly indenfor 1 uge med EMS til min dør for 150$, samt sørger for fortoldningen. Det lyder billigt, da den vejer 55 kilo, men jeg kender ikke priserne. Måske de har fået en god pris hos EMS pga. mængderabat eller...?

Det lyder ret billigt, men de kan have en super aftale med EMS... Så det er muligt!

lamope22:

3. Jeg kan se at varegruppen er under toldsats 1, dvs. 6%. Skal jeg i fortoldning så regne med at betale: 6% told + 25% moms = 31% af prisen på varen inkl. fragt?

Det er ik 31%... Du tillægger tolden, og derefter momsen. Dvs du betaler os moms af tolden! Husk fragtprisen indgår i fortoldningen!

lamope22:

5. Mht. kvaliteten af varen er der vel ikke nogen måde, jeg kan gardere mig mod at blive narret, med mindre jeg selv tager derned og tjekker, eller allierer mig med en form for agent i Kina (altså bruger en masse penge), eller har i nogle fif?

Få en dansk agent til at tjekke det for dig eller kontakt SGS, og få dem til at tjekke alt (www.sgs.com)

Tilmeldt 4. Jul 10
Skrevet kl. 17:57

Der er ophavsret på dem, så ideen er hermed droppet! 

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 18:03

lamope22:

Godt nok skriver de 100% original, men jeg regner egentligt med, at det er en kopi. Ideen er, at hvis kvaliteten er okay, og kan sælges for en langt lavere pris, end de originale Segways tror jeg, der er et marked for den.

Da jeg er totalt newbie på dette område, og selvfølgelig ikke vil gøre noget ulovligt, vil jeg høre, hvad der sker, i tilfælde af, at det er en kopi af en segway, jeg sælger i Danmark?

Tja du skal nok tænke dig godt om.

Det kan jo være et problem hvis det er en kopi - og det tror jeg man godt kan antage - både i forhold til det at sælge den men også i forhold til at få den godkendt i Danmark. Segway er lige blevet godkendt men det er evt. kopier jo naturligvis ikke ;-)

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 18:17

lamope22:
ideen om import af kopi-segways, kan jeg nok ligeså godt skyde en hvid pil efter. ØV!

Ja øv! Tænk sig man bliver nødt til at drive en ærlig forretning.... Verden står sgu da ikke længere..... Hvad bliver det næste? At man ikke må stjæle ting i Super Brugsen og sælge dem videre?!?!?!? FNYS! Angry

Disclaimer: Ironi kan forekomme i det ovenstående.....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 4. Jul 10
Skrevet kl. 18:20

Henrik Krogh:

Enten importerer du til eget brug (privatperson) eller også importerer du til videresalg (Erhverv).

I sidste tilfælde skal du importørregistreres. Det kan du kun blive hvis du er momsregistreret. Så med andre ord der gælder ikke noget grænsebeløb i dit tilfælde. Det vil være ulovligt at videresælge en Segway uden at du er registreret.

Det var jeg ikke klar over. Kunne ellers godt have tænkt mig at eksperimentere lidt med det i det små, inden jeg kastede mig ud i at starte egen virksomhed, uden nogen som helst form for erfaring.

Tilmeldt 4. Jul 10
Skrevet kl. 18:23

Fama:

Ja øv! Tænk sig man bliver nødt til at drive en ærlig forretning.... Verden står sgu da ikke længere..... Hvad bliver det næste? At man ikke må stjæle ting i Super Brugsen og sælge dem videre?!?!?!? FNYS! Angry

Disclaimer: Ironi kan forekomme i det ovenstående.....

Som sagt er jeg meget grøn, og er ikke klar over hvad man må og ikke må. Ved dog at der findes et utal af lovlig paralelimport mm., og var i tvivl om om der overhovedet var ophavsrettigheder på segways. Derfor mit spørgsmål.

UNDSKYLD Fama!

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 18:36

lamope22:
UNDSKYLD Fama!

Hæ hæ.... Jeg overlever nok ;)

Jeg synes bare det var morsomt, at det tilsyneladende kommer bag på dig man ikke bare må importere kopi-varer og sælge dem videre....

Og så blev jeg også lidt indigneret over den moralske habitus, der ligger bag sådan en vildfarelse....

Men nok om det..... Du finder sikkert noget andet sjovt at importere :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)