Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke telefonbøger findes online?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke helt hvor jeg skal placere dette men mit mobilnummer (25901234) findes hos mere end 50 firmaer iflg: eniro.dk og krak.dk

Hvor mange telefonbøger udveksler info og hvordan kan sådan noget ske?

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København, Århus
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 00:13

Findes der telefonbøger offline??? ,-)

IDEMINISTERIET - IDEKONSULTATIONER - COACHING - INNOVATIONSFORLØB - KURSER

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 08:26

Det lyder af mange. Og jeg erkender at jeg ikke kender til ret meget andet end Krak, De Gule Sider, Eniro og find.dk Men der er tydeligvis flere.

De store telefonbøger har aftaler med teleselskaberne, som de får olysninger fra. I forbindelse med oprettelsen af dit nummer, har du skulle tage stilling til om du vil stå i telefonbøgerne. Hvis du ikke har svaret nej tak, ryger oplysningerne automatisk afsted. Dette gælder vist for de fleste teleselskaber.

Jeg ved ikke om alle telefonbøgerne udveksler oplysninger med teleselskaberne, eller om de "stjæler" deres info fra de store. Hvis det sidste er tilfældet, får du nok svært ved at gøre noget ved det.

Måden du kommer ud af det, er ved at kontake dit teleselskab og forklare dem, at du ikke ønsker at stå i telefonbøgerne. Så går der typisk 2 - 3 uger, før du er væk.

Men som nævnt gælder dette kun de store. Jeg ved ikke hvordan de små opererer. Men hvis de i værste fald gør som "uatoriserede" fagbøger, skal du kontakte dem enkeltvis, da det så vil være en manuel proces. Om de så reagerer, er en anden sag. Men man må formode at det er nok at blive fjernet fra de store, da det nok er dem der er mest brugte.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  TS Grafisk Pro Skrevet kl. 08:43

De lokale telefonbøger er baseret på data fra kommunernes personregister (dog uden personnumre, desværre for det ville gøre det en del lettere at lave og opdatere bøgnerne :-) 

Kommunedata køres herefter sammen med teledata fra samtlige teleselskaber. Dette er en stor stykke arbejde, men det gør også at kvaliteten af de lokale telefonbøger er meget højrere end i f.eks. Eniros.

Kommunedata KØBES af kommunerne og teledataer KØBES af en leverandør som samler teledata fra alle teleselskaber og "vasker" dem inden de sælges videre. Så der bliver ikke stjålet noget som helst. :-)

I kan finde de fleste af de lokale telefonbøger på deres fælles forenings hjemmeside www.dlt-forening.dk

Professionel webdesign og programmering

www.tsgrafiskpro.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 08:50

Tommy Styrbæk:

Kommunedata KØBES af kommunerne og teledataer KØBES af en leverandør som samler teledata fra alle teleselskaber og "vasker" dem inden de sælges videre. Så der bliver ikke stjålet noget som helst. :-)

I kan finde de fleste af de lokale telefonbøger på deres fælles forenings hjemmeside www.dlt-forening.dk

Arh ja... Jeg havde helt glemt at der stadig findes off-line telefonbøger og lokalbøger..:o)

Jeg havde nu heller ikke forestillet mig, at der skulle være nogen der kunne have interesse i at stjæle den slags data. Men på den anden side, er jeg nu nået til et punkt hvor der skal utroligt meget til at overraske mig. Ikke mindst takket være internettet :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)