Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omlægning af web-site ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Mar 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Hvis man har et web-site skrevet i alm. asp som er godt besøgt og har gode placeringer på diverse søge maskiner, men ønsker at ligge hele sitet om i asp.net hvor store konsekvenser vil det så få for placeringerne i f.eks google ?

Jeg er blevet stillet dette spørgsmål af en interesseret kunde, men har lidt svært ved at se konsekvensen ved det. Er der nogen her inde der har erfaringer på det område ?

/Websam

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 08:46
Jeg har selv lavet samme nummer for næsten to år siden.

Jeg kunne ikke se nogen forskel i placeringerne i mit tilfælde....

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:00
Hej Martin

Må jeg spørge: Hvad er grunden til at lægge det om?

Er indhold, HTML, struktur, link tekster mm. præsenteret PÅ NØJAGTIG SAMME MÅDE efter omlægning som før? Altså: Er det udelukkende .ASP der bliver erstattet med ASPX ?
Venlig hilsen,

Christian

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 09:04
Hvis du beholder samme opbygning og indhold, og du husker at foretage de nødvendige 301 redirects, for at lukke af for de gamle sites til de nye, så er der ikke som sådan risiko for noget. Du skal dog være opmærksom på Googles Supplemental Indeks, som for tiden cacher rimeligt underligt (til netop dette indeks). Det vil sige, selvom du har foretaget de rigtige 301''ere, så kan de stadig godt finde på at smide den gamle side i S.I.

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 09:10
Dato: 08-12-2006 09:00:27 Forfatter: WebAssistance
Hej Martin

Må jeg spørge: Hvad er grunden til at lægge det om?

Er indhold, HTML, struktur, link tekster mm. præsenteret PÅ NØJAGTIG SAMME MÅDE efter omlægning som før? Altså: Er det udelukkende .ASP der bliver erstattet med ASPX ?
Venlig hilsen,

Christian

Jeg ved ikke hvem Martin af os du mener...

Men i mit tilfælde må jeg indrømme ikke at have tænkt særlig strategisk over omlægningen. Jeg ville ikke have noget med classic ASP at gøre på mit eget site længere, og er super godt inde i .NET, så det var naturligt for mig at lægge om. Link tekster var ca. ens, men html og struktur var nok lidt anderledes.

Det var langt fra kun ASP som blev erstattet af ASPX

Fra Ørbæk
Tilmeldt 8. Dec 06
Indlæg ialt: 107
Fra  Foliekniven.dk Skrevet kl. 11:22
Jeg har lige været igennem noget tilsvarende.
Jeg har skiftet fra asp til php, og det er desvære noget der kan mærkes.
Mange af mine placeringer i bl.a. google og msn er dalet betydeligt, men det ser dog ud som om de er på vej tilbage.
Jeg har netop af hensyn til søgemaskinerne prøvet at lave nogenlunde det samme indhold.

Jeg har lavet en ny 404 side, der kort fortælle at siden er nedlagt og hvor man kan klikke sig videre til den nye forside, men jeg kender ikke til 301 redirekt?
Jeg troede ikke søgemaskinerne var vilde med redirects?
Jeg får stadig en del besøgende ind via de gamle links omkring på nettet, men er bange for at nogle af dem nok forsvinder igen når de for 404-siden frem.

Foliekniven.dk -FolieKlistermærker, Bannere, messeudstyr mm.
Nem og hurtig online bestilling.. 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 11:26
Det er også en rigtig god ide at lave 404-sider, men 301 redirects er der intet i vejen med. De hjælper rent faktisk med at sige til bruger OG søgemaskine, at siden ikke eksisterer mere, men er flyttet permanent til...

Søgemaskiner kan f.eks. ikke lide 302 (307) redirects, fordi de kun er midlertidige. Størstedelen af DanDomains shopløsninger, benytter 302 redirects og er netop kylet ud af Google. Så INGEN tvivl om at Google ihvertfald IKKE så godt kan lide 302 redirects :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:32
Hej Martin Overgaard

Ville lige pointere at det ikke er nødvendigt at ASP.Net filer, vises som med aspx endelsen. Så du kan sagtens bibeholde dine navne på filer, der kræver bare lidt teknik.

Selv har vi i vores shop system, skrevet en handler der gør at alle sider vises med .html endelsen.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)