Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Næste blogindlæg om jura - hvad interesserer dig?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har oprettet en blog herinde på Amino, hvor jeg skriver om juridiske emner, især i relation til internettet, beskyttelse af rettigheder og emner, der er interessante for start-ups. Derfor:

Hvad kunne du godt tænke dig jeg skrev om i næste indlæg?

På forhånd tak.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 23:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Meget gerne en opsumeringe på hvornår man kan kræve et .dk og et .com domæne overdraget til en selv.

Jeg har læst nogle afgørelser og det virker som om at de er meget  venlige overfor virksomheder. Lad os sige at jeg opretter en virksomhed som hedder X1 så ser det ud som om at jeg kan få domænet selv om en privat person har haft det i lang længere tid. Også hvis den som har X1 domænet ikke bruger det aktivt ser det ud til at være nemt at miste.

Evt. suppleret med lidt om hvad man kan gøre for at beskytte domænet.

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 23:31

Det er noteret.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 17:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror du ville populær hvis du behandlede Betalingstjenestelovens regler om kortindsigelser. 

Kortindsigelser er et emne, der jævnligt dukker på Amino, og det går ikke altid stile for sig. Nogle sager, som har været beskrevet herinde, ville have fået et lykkeligere udfald, hvis betalingsmodtager havde ageret anerledes.

Jeg tror også, at dit no cure no fee koncept vil egne sig godt til kortindsigelser set fra betalingsmodtagers side. Ofte er det på forhånd ikke muligt at afklare, om indsigelsen kan afvises, og om betalingsmodtager kan få sine penge direkte fra en eventuelt misbrugende tredjemand. Nogle sager, hvor der er mistanke om svig og mulighed for at løfte bevisbyrden, men hvor der ikke er grundlag for en poliitmæssig efterforskning,  er bedst egnede til at blive løst som småsager helt uden om PBS. Mange iværksættere vil nok føle sig fristet af en model, hvor rådgiveren deltager i risikoen for, at der ikke kommer penge ud af arbejdet.

Så er der de sager, hvor betalingmodtager med rette "er sur" uden at der er et egentligt forretningsmæssigt begrundet motiv til at forfølge sagen. Dem synes jeg også, der skal være plads til, men her er der heldigvis plds til forskellige holdninger.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:31

Big SmileHej Kristian !

WinkIkke alene interesserer, men også behov for kan for håndværkere bl.a. være følgende:

Byggejura - Entrepriseret - Insolvensret - Ab92 - ABForbruger - Mangelafhjælpning - Reklamationer - Syn & Skøn -  Outsourcering - arbejdsmarkedsforhold - udenlandsarbejdskraft - Inkasso - Småsagsprocessen m.m.

YesNoDer er masser i det hele taget meget og tage fat på for en jurist, så jeg tror du virkelig vil kunne gå ind og dække mange behov.

Kontakter dig nok selv i nærmeste fremtid.

Hvordan så internettet udvikllng bliver eller er ved jeg ikke.

God sommer

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 17:41

Noget om ApS, A/S, smba, amba, IS osv.. Hvad de er, forskelle og ligheder samt fordele og ulemper :-)

Tilmeldt 27. Jun 10
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 17:46

måske noget om domæne rettigheder. Der har været et par grimme episoder på det sidste.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 20:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg tror det vil interessere mange i disse tider at få en helt klar beskrivelse af proceduren for at indrive tilgodehavender specielt med hensyn til 'småsager' under de 50.000.

Jeg vil se frem til at læse din blog.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:34

Kaffe & Co:

Jeg tror det vil interessere mange i disse tider at få en helt klar beskrivelse af proceduren for at indrive tilgodehavender specielt med hensyn til 'småsager' under de 50.000.
YesBeerYesJa Søren, også den der oppe i mit indlæg også kaldes småsagsprocessen.

Jeg vil se frem til at læse din blog.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:36

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Big SmileHej Kristian !

WinkIkke alene interesserer, men også behov for kan for håndværkere bl.a. være følgende:

Byggejura - Entrepriseret - Insolvensret - Ab92 - ABForbruger - Mangelafhjælpning - Reklamationer - Syn & Skøn -  Outsourcering - arbejdsmarkedsforhold - udenlandsarbejdskraft - Inkasso - Småsagsprocessen m.m.

YesNo - Undskyld skulle have vendt denne vej. Yes- Der er masser i det hele taget meget og tage fat på for en jurist, så jeg tror du virkelig vil kunne gå ind og dække mange behov.

Kontakter dig nok selv i nærmeste fremtid.

Hvordan så internettet udvikllng bliver eller er ved jeg ikke.

God sommer

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)