Såvidt jeg erindre så er du ny i faget - så jeg kom til at tænke om grunden ( eller den væstentlige ) til dine ekstra ordre ikke skyldte det gode sommervejr hvor cafaer / butikker o.s.v gerne vil bruge penge på at få flotte og rene vinduer - det vel og bemærket også i denne stund at cafer tjener de fleste af deres penge, så de har nok råd til lidt mere 'bling-bling'.
Jeg syntes at det er surt for dig hvis du siger dit faste job op ( som egentligt er dine hovedindtægt nu ) - og tror at du kan leve af dit vinduespudsningsfirma - for hånden på hjertet . hvordan tror du selv fremtiden ser ud til November til Februar?
Det syntes jeg lige du skal have med i dine beregninger!
Jeg er ret ny i faget, har ca. kørt i et lille år. Det med sommervejret kan du helt klart have ret i, da min erhverv er sæsonpræget så det er med i mine overvejelser. Dog har jeg måske 1% erhvervskunder og resten er private,,,!
Jeg vil absolute heller ikke springe 100% ud som selvstændig, kun 1% her i starten..!
Læs bogen "4-Timers Arbejdsuge" og brug de teknikker han beskriver til at få hjemmearbejdsdage. Brug derefter hans teknikker til at få lavet dit "rigtige" arbejde hurtigere og brug hjemmearbejdsdagen på din egen virksomhed.
Dette kan skalere op. Så længe du er produktiv på dit job, og det er muligt at løse hjemmefra (flere jobs end man lige skulle tro kan løses hjemmefra, fx har jeg hørt om en lægesekretær der arbejder på Hvidovre hospital, men rent faktisk bor i Thailand), så burde du kunne komme op på i hvert fald et par dage om ugen hvor du kan fokusere på dit eget arbejde.
Det du skal gøre er at tage kontakt til en lokal vinduespudser som kan pudse for dig for en fast månedsbetaling.
Fordelen er at du altid kan få dine kunder tilbage når det passer dig og du tjener stadig penge på dem, ulempen er så at hvis du ikke kender pudseren kan kan ødlægge dit ry hos kunderne, men så er han nem at komme af med.
Alt efter hvor dyr/billig du er vil du kunne beholde 10-15 % til dig selv og så skal du heller ikke være bange for at udvide.
har du spørgsmål hvordan det forgår siger du bare til.
tjener du ikke nok siden du arbejder som vinduespudser ved siden af eller vil du bare gerne lave noget andet og håber på at det skal være vinduespudser firma i fremtiden?
Hvis jeg var dig og ville være min egen chef så tog jeg springet og arbejdede fuldtid med vinduespudser jobbet og får alle de kunder du kan rage til dig og så får bygget det op, nemmere at bygge det videre op når du gør det fuld tid!
Så har jeg været hos min leder og i første omgang søge om at få en xtra fridag hver 2. uge, men med forbehold på at jeg hurtigst muligt kan få en fridag hver uge.
Han var meget positiv over for det. Han ved jo også at jeg pudser en del i min fritid. Nu skulle han lige forbi vores direktør og høre om holdningen, meeeen der burde ikke være noget problem siger han.
Tillykke med det positive svar. Har selv været i en lignene situation ved årsskiftet. Jeg bad om en ugentlig fridag og min chef var også meget positiv. Det gik dog frem til 1.5 før det blev realiseret for mit vedkommende. Problemet er så bare at jeg har været sygmeldt siden den 15.5 pga et alvorligt trafik uheld med div knoglebrud. Øv men det bliver forhåbentligt snart bedre igen.