Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Royalties som indtægt! - Hvad er smartest?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer..

Jeg er ved at oprette et par virksomheder som får indtægter via royalties fra et patent.

Jeg har arbejdet med lidt forskelligere konstruktioner dog primært med holding > drift..

Jeg vil dog gerne kunne udnytte aktionærlån, så pengene ikke er låst i holding - Indtægter er fra DK + EMEA..

Jeg vil overdrage til immaterielle rettigheder til et UK Ltd. eller Cypern Ltd. (0% skat på royalties på CY)

Også vigtigt er at kunne lave aktionærlån, da jeg kommer til at have en hel del penge stående i det holding, som jeg gerne vil kunne låne og udnytte indtil jeg evt. likviderer eller sælger firmaet og rettighederne.

Er der nogen som kender reglerne for aktionærlån fra et UK Ltd?

Jeg overvejer at lave et holding (ApS) i DK, som så ejer et drift (ApS) også i DK

Rettighederne til patentet ligger dog på Cypern / UK og Holding har en patent licens aftale med Ltd., drift en licensaftale med Holding DK

Ift. CFC (transfer pricing), hvad skal man så min. efterlade i de forskelllige led? -

Eks.

Oms. 1.000.000.- i Drift DK - 70% skal videre til holding DK grd. licensaftale

Holding DK får derfor 700.000.-, som igen skal flytte 70 % videre til UK / CY for rettigheder (210.000 beholdt)

CY / UK modtager 490.000.-

Jeg vil eje CY/UK samt holding DK (Holding DK, ejer Drift DK)

Herefter vil jeg kunne lave aktionærlån i frie midler CY/UK

Hvad siger i til denne?

GMEA

Fra København, Århus
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 00:23

Puha GMEA, jeg håber ikke at skattevæsnet læser Amino's forum... Surprise

IDEMINISTERIET - IDEKONSULTATIONER - COACHING - INNOVATIONSFORLØB - KURSER

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:06

Vilhelm Kruse:

Puha GMEA, jeg håber ikke at skattevæsnet læser Amino's forum... Surprise

No sweat, Kruse - Skattevæsenet kender overhovedet ikke til Amino - de aner ikke det eksistere - når de søger på iværksætter, vælger de altid det første søgeresultat, som er det offentliges eget iværksætter site... Hmm

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)