Jeg går pt med overvejelser om at videreuddanne mig (formentlig søge væk fra mit nuværende fag) og mit interesse er kastet på nogle diplomuddannelser, som ikke er berettiget til SU men til SVU såfremt man opfylder betingelserne. Og der er det jo jeg synes, at man som selvstændig underlægges nogle pænt komplicerede regler, sammenlignelige med dem i dagpengesystemet.
For at få SVU skal man have været fuldtidsbeskæftiget som selvstændig i længere tid, og man skal gøre op hvor mange timer man normalt arbejder og hvor lang tid uddannelsen vil tage fra ens arbejdstid. Så er spørgsmålet, hvordan man gør det op, når man normalt har arbejdsuger der svinger fra alt mellem 5 og 37 timer?? ;-) Dels er det jo vanskeligt at dokumentere hvor mange timer man har brugt i virksomheden, da det ikke er alle timer der faktureres...Dels er timetallet som sagt svingende. Hvis man skal gøre det op ud fra gennemsnitsligt (fakturer-bart) timeantal de seneste måneder og fra indtjeningen, så har jeg vel max arbejdet på halv tid...på den anden side har jeg jo ikke haft anden indtjening til at forsørge mig, så derfor burde jeg vel pr. definition være fuldtidsbeskæftiget? Eller hvad?...er der nogen der har prøvet at give sig i kast med videreuddannelse som selvstændig uden at have haft en stor opsparing med i bagagen først? |
Uddannelse - nogen der har prøvet at få SVU som selvstændig?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)