Jeg sælger kaffe og te over internettet, men spekulerer på om det mon er muligt at leje en bod (eller hvad man nu skal kalde det) i et shopping center på dags basis eller for kortere perioder på max en uge. Jeg vil gerne have mulighed for at tage ud og møde kunder "face-to-face" indimellem og ved den lejlighed lave lidt salg og skabe noget kendskab til min netbutik.
Er der nogen der har erfaring med det? Hvad koster det sådan ca? Nogle forslag til gode steder?
Nu ved jeg ikke hvor i landet du havde tænkt dig, men Fiels i København, har et plads indenfor lige ved indgangen, hvor der regelmæssigt er boder og diverse arrangementer.
Jeg er sikker på at man godt kan leje det på dagsbasis. Du kan prøve at kontakte dem og forhør dig om prisen.
Der er masse muligheder - som du selv nævner er der i stort set alle byer shoppingcentra i forskellige størrelser.
Gennem center foreningen kan du leje en "standplads" på nogle kvm. men du skal som regel selv have bord/plancher mv. med - det du lejer er altså blot gulvpladsen.
Prisen svinger fra ca. 100 kr. om dagen i de mindre byer/centra, til 2-3.000 om dagen i de store centra i f.eks København.
Men alletiders mulighed for at komme ud og møde kunderne/dele lidt brochurer ud + salg på stedet.
Har selv prøvet det mange gange, og kan man lide at snakke med folk, er det ganske hyggeligt.
Kaffe og te det lyder da lækkert, du må lige smide et links, Nå men du siger ikke rigtig hvor i landet du er, men jeg kender til et markede som er indendøres, der kan man leje en stand for en weekend for 400 kr mener jeg. markedet har så kun åbent i weekenden fra 10-17 men kig ind på http://detblaamarked.dk ;-) det både i jylland og sjælland. Men jeg er også sikker på at du kan leje en stand i et store center, det gør falck og sådan jo også ;-)
hilsen
mick
Sexytoy.dk En livsstils shop med fokus på kærlighed og sex
Jeg har lidt erfaring inden for det du spørger om :-)
Det er helt klart en mulighed for dig at få en stand i et indkøbscenter - men hvis du vil sælge kaffe og her går jeg ud fra at det er i lukkede poser, da du jo ellers skal have en fødevaregodkendelse, kan det alligevel godt være svært at få indkøbscenteret overtalt da der ofte er en eller flere forretninger, specielt supermarkeder i centeret der har kaffen som spotvare.
Vil du serverer kaffe ja så er det næsten helt umuligt. På markeder køber man sig til rettigheden til at serverer kaffe.
Det bedste er at tage kontakt til Centerdirektøren på stedet. Man skal dog være obs på om man konkurrerer med nogle af stedets butikker, det kan gøre det lidt vanskeligere.
Hvis du gerne vil ud med dit koncept kan det være en god idé at tage på livsstilsmesser, f. eks www.allthebest.dk