Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google indekserer ikke alle mine sider

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 23:11

Tak for svarene begge to. Jeg har tilføjet lidt ekstra guf til både title, meta title og meta description. Så har jeg sat en noindex, follow på alle mine kategori sider.

Mht. indekseringen af myrating.dk/kategorier/film?letter=w, har jeg ikke rigtigt noget svar på hvorfor denne url er blevet indekseret. Jeg vil ikke mene, at jeg selv linker til denne url, men kan godt se at det derfor giver problemer med indeksering af film med start bogstavet w. Jeg har kigget i webmaster tools, hvor url'en rigtigt nok fremgår og her står der to url'er, som skulle linke til den illegale url, men disse url'er findes ikke længere. Rapporteringen er dog også fra 2009, så jeg går ud fra, at det er noget gammelt skrammel. Havde egentlig forstået det sådan, at url'er bliver fjernet fra googles indeks, så man returnerer en 404.

Godt tip med at redirecte myrating.dk til www.myrating.dk. Jeg har hørt min udbyder, om dette kan sættes op automatisk.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:34

jo man burde med tiden blive fjernet fra Googles indeks, men en klart bedre metode er via 301 redirect. det går lidt hurtigere på den måde, og eventuel værdi bliver overført til siden man redirecter til. men ud over det så vil du også være i risikogruppen for yderligere Duplicate Content, da det er muligt at genere ubegrænset duplicate content. det kan være du også skal tage et kig på det når nu du er igang :)

Med hensyn til dine titles, så er det bedre at du ikke skriver original titlen hvis både titel og original titel er den samme. og det ser ud som om det er sådan på de fleste af dine film. Så måske du bare skal nøjes med titel og måske genre, eller måske: filmtitel - filmanmeldelse - genre.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 13. May 09
Skrevet kl. 07:00

Jeg har tidligere forsøgt mig med en 301, da jeg ændrede på formen af nogle url'er. Synes ikke at jeg havde god success med det. Men ja det er helt klart måden at gøre det på. Problemet er, at jeg ikke kan genneskue, hvorfor google linker til f.eks. myrating.dk/kategorier/film... Men det må jo være en fejl jeg har haft i koden på et tidspunkt, som nu er rettet.

Udfordringen med at opbygge gode titles på min side er, at indholdet er rimelig dynamisk. F.eks. har en film en original titel og et årstal, mens en øl har alkoholprocent og indhold fra en tredie kategori noget helt andet. Jeg tænker derfor på, om jeg vil kunne bruge tags som en del af title. Altså f.eks.:

Dødens gab 2, Film, Spænding, Hajer

Er dog bage for, at mine titles godt kan gå hen og blive grimme på denne facon. Kunne man med fordel bruge denne title i meta title elementet og blot Dødens gab 2 i title elementet?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 08:01

Ja enten har det været en fejl i systemet eller også er det bare andre eksterne sider som har linket til siden uden www. 301 har altid virket for mig, selvfølgelig tager det tid, men det er den bedste metode efter min mening.

Ja det er en udfordring med de titles, men min egen anbefaling er dog at man helst skal skrive dem manuelt, hvis ikke der allerede er blevet tænkt over at kunne lave dem dynamisk på siden.

Du kune evt skrive

Dødens gab 2 - Film, Spænding, Hajer

Det ser lidt pænere ud. og er betydeligt bedre end den title du havde før, da der jo kun stod "Dødens Gab 2"

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 13. May 09
Skrevet kl. 08:08

Ok, jeg vil gøre det på den måde.

Lige en sidste ting. Var der forskel på <title> og <meta name="title"...>. Jeg bruger faktisk begge to, så man kunne måske differentiere dem?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 08:18

Det er title du skal bruge, den anden behøver man faktisk ikke, men jeg har også selv altid brugt begge. men skrevet det samme i begge.

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 13. May 09
Skrevet kl. 08:19

Så siger jeg mange tak for yderst kompetent hjælp :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 09:47

Thomas Ardal:

Lige en sidste ting. Var der forskel på <title> og <meta name="title"...>. Jeg bruger faktisk begge to, så man kunne måske differentiere dem?

<meta name="title"...>. er overflødigt og bør fjernes, ligesom alle andre unødvendige koder i html'en. .

Mvh Jesper Jørgensen

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 16:34

jeg testede fornyligt det med at lancere rigtig mange sider på én gang på en side om hunderacer online og så lægge links til alle siderne fra kun 2 sider (ialt ca. 500 link på hver side). De blev først spist og indexeret af google stort set allesammen, for derefter efter kort tid at forsvinde igen.

Nu er der så kun 200-300 sider indekseret i google, hvor de øvrige søgemaskiner såsom bing, yahoo m.v. er lidt mere flink og har stort set alle siderne med i deres indeks.

Så der er nok noget om det Kim er inde på med at undgå at have for mange links på samme side (100 stk. pr. side som max er vist det han nævner som værende passende). Måske det også er et af dine problemer, udover de øvrige som nævnes her :)

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)