Hej, Et tænkt eksempel som muligvis kan blive aktuelt: Jeg har fast bopæl i DK men nu mulighed for at få en del aktiviteter i et ikke-EU land som også ville indebære en bolig i dette pågældende land. Arbejdet indbefatter altså en del rejseri mellem de 2 bopæle, men jeg har stadig mine livsinteresser i DK og skal derfor svare skat i DK. Det er der heller ikke problem. I det fremmede land har jeg naturligvis brug for bil, møbler mm som jeg køber dér. Hvis jeg på et tidspunkt vil lade mine aktiviteter ophøre i det fremmede land, kan jeg så få bilen med tilbage til DK under flyttegodsreglen (husk på at jeg stadig har fast bopæl og mine primære livsinteresser i DK)? Jeg har naturligvis opmærksom på reglen med at bilen skal have stået i mit navn i min 6 mdr og jeg skal have haft bopæl i landet i min 12 mdr. Mvh L |
bikemaniac:g jeg skal have haft bopæl i landet i min 12 mdr.
Ret mig om ikke reglerne for flyttegods er et krav om at du skal have boet uden for EU i mindst 12 måneder sammenhængende. Et krav du ikke vil opfylde så længe du også skiftevis vil opholde dig i DK og i udlandet.