Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Etablering af forhandlernet. Evt NM/MLM?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino Brugere,

Vi søger råd og gerne den/de personer, som kunne tænke sig at stå i spidsen for opbygning af et ansvarligt og seriøst forhandlernetværk i DK, og senere resten af Skandinavien.

Et kort oprids af vores situation: I vores virksomhed er vi to ejere/partnere. Vi startede udviklingen af vores unikke IT produkt i år 2007. Produktet henvender sig til mindre erhvervsvirksomheder, og er ufattelig simpelt at bruge. Den 1.1.2010 var konceptet klar efter adskillige testperioder. Vi smed en pressemeddelelse på gaden, og straks efter blev vi kontaktet af nogle meget store virksomheder, som på traditionel vis ønskede at forhandle vores koncept, idet det er så unikt og interessant. Disse afsætningskanaler er pt. i sin spæde opstart.

Imidlertid er jeg overbevist om, at den absolut mest effektive måde at afsætte vores produkt sker ved at Brugerne af produktet selv formidler produktet til sine kolleger i markedet, som de dagligt render ind i. Jeg mener, at traditionel markedsføring ikke er super effektivt til vores produkt, idet en ny Bruger helst skal se vores løsning i brug. Til gengæld oplever vi, at når en ny Bruger har set vores løsning i bare 2 minutter, er de "solgt".

Af samme årsag mener jeg, at MLM/NM meget vel kunne være interessant for vores produkt. Dog skal dette forhandlernet etableres således, at fokus ikke fjernes fra produktet - ej heller skaber mistillid til produktet. Men vi har altså behov for en dygtig mand/kvinde, som kan stå i spidsen for at etablere dette forhandlernet. Og samtidig ønsker jeg råd om hvilken netværkstype, der kunne være mest relevant for vores produkt: MLM/NM/Affiliate programmer/andet?

Skriv meget gerne hvis du har råd til afsætningen, eller hvis du mener, du kunne være den person, som kunne stå i spidsen for at etablere vores forhandlernetværk. Du kan evt. kontakte mig "direkte" på min neutrale email: capmetier@gmail.com. Du skal selvfølgelig have meget yderligere information om os og produktet.

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 01:01

Jeg kan ikke lade være med at tænke på at MLM har en lidt uheldig klang i manges øren. Affiliate lyder meget bedre.

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 01:10

MLM virksomheder tiltrækker altid så mange, moster Anna, som der aldrig brudte starte virksomhed. og aldrig dem der ved hvordan det skal gøres.
så det kan jeg ikke anbefalde. på baggrund af hvad jeg selv har set i de brancher. 

men Affiliate var nok mere seriøst :)

mvh
Romlund 

Tilmeldt 17. Dec 07
Skrevet kl. 09:53

Tak for det fine svar, Romlund. Jeg er enig i, at MLM ofte tiltrækker "forkerte" mennesker. Pointen er god.

Mvh

Metier

Tilmeldt 17. Dec 07
Skrevet kl. 09:56

Tak for svar, Cicoor Host & Haas ApS. Ja, MLM har fået en uheldig klang. Desværre. For den grundlæggende idé bag MLM/NM er jo fornuftig. Nemlig at dem, som selv er begejstrede for produktet har et incitament (økonomisk) i at sprede budskabet til venner og bekendte.

Mvh

Metier

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)